Gå til innhold

Metkel Betew skutt og drept

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Tussi skrev (16 minutter siden):

Det er ikke uten noe som helst, venner av offeret sa at han hadde et møte med Millehaugen, tror ikke det er tilfeldig. Men uansett, samme hvor han er, så lenge han ikke går fritt i samfunnet 

I noen av de justismordene, som har skjedd opp i gjennom, var det ogsaa paastander om at tiltalte og offeret, sa mye rart.

Sitter han paa forvaring naa, paa den siste dommen?

Endret av Karltorbj
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Karltorbj skrev (14 minutter siden):

I noen av de justismordene, som har skjedd opp i gjennom, var det ogsaa paastander om at tiltalte og offeret, sa mye rart.

Sitter han paa forvaring naa, paa den siste dommen?

Ja, 21 år

Skrevet (endret)
Tussi skrev (29 minutter siden):

Ja, 21 år

Stemmer det, naa begynner det aa demre her. Det var vel diskusjon om det tidligere. Helgeperm paa forvaring.

Maa si meg enig i at det er betenkelig med perm da, selv om utvalget, som vurderer loeslatelse, maa jo gi ham en sjanse til aa tilvenne seg samfunnet, han skal ut i igjen, hvis de finner det forsvarlig.

Det er jo det som er fengselvesenet sin oppgave, er det ikke? Aa prove og integrere innsatte tilbake til samfunnet. 

Ble overrasket naar han ble mistenkt. Han ga jo sterke signaler om, paa det siste intervjuet, at han ville forbedre seg.

Personlig og det er stor sjanse for at jeg tar feil, men jeg tror ikke han har gjort det.

Endret av Karltorbj
Skrevet
Karltorbj skrev (7 minutter siden):

Det er jo det som er fengselvesenet sin oppgave, er det ikke? Aa prove paa og integrere innsatte tilbake til samfunnet.

Kanskje, men enkelte er for farlige og bør aldri slippe løs ut i samfunnet igjen.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Markiii skrev (4 minutter siden):

Kanskje, men enkelte er for farlige og bør aldri slippe løs ut i samfunnet igjen.

Helt riktig, jeg skrev proeve.

Endret av Karltorbj
  • 3 måneder senere...
Skrevet
On 4/19/2025 at 10:13 PM, trn100 said:

Og hvis han hadde klart det hadde det blitt 2 fluer i samme smekk for oss vanlige folk.

For min del har jeg begynt å spørre meg selv hvorfor folk kriminalitet oppstår? Selvsagt er ingen kriminelle uskyldige, jeg bare spør. Og at det alltid antydes at "utlendinger" er problemet? 

"Utlendinger" er sikkert overrepresenterts på visse typer statistikk, men hvis du drar på Solli Plass på en lørdag vil du finne mer narkotika enn du gjør på Grønland. Forskjellen er at når noen med litt mørkere hudfarge er involvert, flokker alle de rabiate rasistene til kommentarfeltet. I tillegg har man politikere som Sylvi som ellers elsker å piske og steminngen, men som holder kjeft når blonde pappagutter som drikker champagne til 30.000 kroner flaska bedriver narkotikakriminalitet og ordensforstyrrelse. Faktisk er det mer narkotika i Oslo-vest enn i øst, men det er selvfølgelig "iNnVaNdReRNe" som er problemet. 

Vi har jo som kjent voldtekstforbrytere på Bygdøy også...

Ja, og det er forskjell på kong Salomon og Jørgen hattemaker. Hvordan tror du statistikken hadde sett ut, hvis politiet i forkant hadde varslet familien til Tariq om at han skulle pågripes? 

• Innsiktsfullt 3
Skrevet
Krig og fred skrev (På 10.9.2025 den 13.10):

"Utlendinger" er sikkert overrepresenterts på visse typer statistikk, men hvis du drar på Solli Plass på en lørdag vil du finne mer narkotika enn du gjør på Grønland. Forskjellen er at når noen med litt mørkere hudfarge er involvert, flokker alle de rabiate rasistene til kommentarfeltet. I tillegg har man politikere som Sylvi som ellers elsker å piske og steminngen, men som holder kjeft når blonde pappagutter som drikker champagne til 30.000 kroner flaska bedriver narkotikakriminalitet og ordensforstyrrelse. Faktisk er det mer narkotika i Oslo-vest enn i øst, men det er selvfølgelig "iNnVaNdReRNe" som er problemet. 

Ja, og det er forskjell på kong Salomon og Jørgen hattemaker. Hvordan tror du statistikken hadde sett ut, hvis politiet i forkant hadde varslet familien til Tariq om at han skulle pågripes? 

Jeg er over 60 år og har vanket mye i Oslo i min tid på godt og vondt, men ikke så mye nå lenger. Med alderen har jeg forstått at jeg ikke skjønner alt, men vær så snill å ikke behandle meg som om jeg ikke skjønner noe som helst, kanskje med unntak av TikTok og Influensare (?) som jeg fremdeles sliter litt med? 😉 

• Liker 2
Skrevet
5 minutes ago, trn100 said:

Jeg er over 60 år og har vanket mye i Oslo i min tid på godt og vondt, men ikke så mye nå lenger. Med alderen har jeg forstått at jeg ikke skjønner alt, men vær så snill å ikke behandle meg som om jeg ikke skjønner noe som helst, kanskje med unntak av TikTok og Influensare (?) som jeg fremdeles sliter litt med? 😉 

Ta det helt med ro, jeg er heller ikke på Tiktok og den slags, og han ingen planer om å begynne med det.

• Hjerte 1
Skrevet
Krig og fred skrev (1 minutt siden):

Ta det helt med ro, jeg er heller ikke på Tiktok og den slags, og han ingen planer om å begynne med det.

Var heller ikke personlig ment 🙂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...