Gå til innhold

Noen som driver med «retro-gaming» her?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hepp! 

Jeg har en Nintendo64 som jeg har beholdt siden jeg kjøpte den. Jeg tenkte å fyre den i gang og la guttungen prøve. 

Jeg kjøpte en SCART til HDMI overgang, og fikk både lyd og bilde på TVen. 

Problemet er selvfølgelig at dette selvfølgelig  er en nyere 75’’ smart TV, så bildet blir selvfølgelig dratt ut over hele skjermen og det ser ikke så behagelig ut. Jeg prøvde å endre bildeformatet til 4:3 men det var ikke mulig. 

Så til spørsmålet: Er det noen som spiller på eldre konsoller på nyere TVer og har en vei rundt dette? Er det kun gamle CRT-tver som duger? Eller vil jeg få ett brukbart resultat ved å skaffe en gammel flat-tv, type 32 eller 42’’?

Takker for innspill! 

🕹️

Endret av Ludvig86
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

RetroTINK

RAD2X

CRT er best, gammel LCD med S-Video, se etter SCART-kontakt som støtter S-Video, har TVen to SCART-kontakter kan man regne med at den ene er S-Video. Tror det er enklere å finne enn TV med S-Video-kontakt.

Ellers kan jeg nevne at om du vil spille NES, SNES, N64, Wii, Wii U +++, kjøp en Wii U.

Endret av ^fmj
Skrevet
^fmj skrev (2 minutter siden):

RetroTINK

CRT er best, gammel LCD med S-Video, se etter SCART-kontakt som støtter S-Video, har TVen to SCART-kontakter kan man regne med at den ene er S-Video. Tror det er enklere å finne enn TV med S-Video-kontakt.

Ellers kan jeg nevne at om du vil spille NES, SNES, N64, Wii, Wii U +++, kjøp en Wii U.

Takk for tipset! Hadde en Wii-U en gang i tiden, men den ble solgt. 

Er dette den rette inngangen? 

IMG_1913.jpeg

Skrevet (endret)

Antar at den til høyre støtter S-Video.

"Finally, all NTSC and most PAL N64’s can output S-Video without a mod, but you’ll need a different cable for PAL than NTSC.  Also, figuring out which PAL models don’t support S-Video can be confusing.  At the moment, it’s believed that the NUS-CPU-P-03 (Pikachu and Funtastic) and the NUS-CPU-R-01 (French release) are the only ones that don’t support S-Video from the factory, but you’ll need to connect your cable to be sure."

Har du en mørkegrå N64?

Endret av ^fmj
Skrevet
Ludvig86 skrev (På 29.3.2025 den 14.04):

Hepp! 
. Jeg prøvde å endre bildeformatet til 4:3 men det var ikke mulig. 

🕹️

Det burde være mulig selv på helt nye tver.På min 2024 LG OLED modell så kan jeg velge feks 4:3 format.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...