Gå til innhold

Rettssaken mot Gjert Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
52 minutes ago, obygda said:

Denne konkrete saken var heller ikke et eksempel på psykisk vold. Er man blitt utsatt for psykisk vold så holder man seg milevis borte fra "den tiltalte".  Det var ikke tilfelle her og følgelig kunne man konkludere med null psykisk vold. 

Med den definition på psykiskt våld så finns det vel knappast alls forutom i väldigt korta perioder. Alla som blir utsatta håller sig ju bara borta och då kan det ju ikke bli noe mer. 

Dottern håller sig ju dock borta, till och med innan hon var 18. Bröderna också för den delen men ikke helt konsekvent. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
obygda skrev (1 time siden):

Hele saken var blåst ut av proposjoner.

https://www.nrk.no/rogaland/ingebrigtsen-saken_-_-kjendisfaktoren-har-spilt-en-veldig-viktig-rolle-1.17475505

Det er trolig derfor påtalemyndighetene ikke anker saken heller.

Denne konkrete saken var heller ikke et eksempel på psykisk vold. Er man blitt utsatt for psykisk vold så holder man seg milevis borte fra "den tiltalte".  Det var ikke tilfelle her og følgelig kunne man konkludere med null psykisk vold. 

Det som gjenstår å se nå er hva som skjer med f.eks Narve og akkreditering av Gjert fremover. Det i seg selv er en såpeopera.

Påtalemyndigheten anker ikke saken fordi de ikke vil greie å bevise skyld i en sak der vitneforklaringene spriker så fælt, og alle vitnene blir sett på som troverdige. De trenger oppimot 95 - 100 % sikkerhet,  det kommer de ikke til å få i denne saken. Da er det ikke noe poeng i å anke. Det betyr ikke at saken var blåst ut av proporsjoner, men media har nok utnyttet saken for alt den var verdt, med tanke på klikk. 

Det er mange som er utsatt for psykisk vold som holder seg nært til sin overgriper. Du har sikkert hørt om Stockholm - syndromet... så den påstanden din der blir tullete. Noen holder seg langt unna ja, mens andre igjen gjør det ikke. Du må ikke være så bastant på det. 

Jeg er en av de som håper at Jakob slipper å se Gjert på stevner, men det bør være fullt mulig for Narve å ha ham som trener likevel, hvis han ønsker å bli assosiert med en som er dømt for vold mot eget barn. Jeg hadde ikke villet det hvis det var meg... 

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (2 timer siden):

Påtalemyndigheten anker ikke saken fordi de ikke vil greie å bevise skyld i en sak der vitneforklaringene spriker så fælt, og alle vitnene blir sett på som troverdige. De trenger oppimot 95 - 100 % sikkerhet,  det kommer de ikke til å få i denne saken. Da er det ikke noe poeng i å anke. Det betyr ikke at saken var blåst ut av proporsjoner, men media har nok utnyttet saken for alt den var verdt, med tanke på klikk. 

Det er mange som er utsatt for psykisk vold som holder seg nært til sin overgriper. Du har sikkert hørt om Stockholm - syndromet... så den påstanden din der blir tullete. Noen holder seg langt unna ja, mens andre igjen gjør det ikke. Du må ikke være så bastant på det. 

Jeg er en av de som håper at Jakob slipper å se Gjert på stevner, men det bør være fullt mulig for Narve å ha ham som trener likevel, hvis han ønsker å bli assosiert med en som er dømt for vold mot eget barn. Jeg hadde ikke villet det hvis det var meg... 

Jeg er enig med deg at dersom Jakob ikke vil se sin far i nærheten av idrettsbaner han selv er på,så må det gå ann å finne en løsning på det. Videre at Gjert kan fortsette å trene Narve og hvem han nå ønsker å trene.  

Forøvrig er vi helt uenige mhp dette om Jakob har vært utsatt for psykisk vold.  Jeg finner det totalt irrasjonelt mhp Jakobs oppførsel at han skulle ha opplevd psykisk vold. Videre håper jeg Jakob sparker denne intrigemakeren som skriver i VG..

Skrevet (endret)
obygda skrev (4 timer siden):

Jeg er enig med deg at dersom Jakob ikke vil se sin far i nærheten av idrettsbaner han selv er på,så må det gå ann å finne en løsning på det. Videre at Gjert kan fortsette å trene Narve og hvem han nå ønsker å trene.  

Forøvrig er vi helt uenige mhp dette om Jakob har vært utsatt for psykisk vold.  Jeg finner det totalt irrasjonelt mhp Jakobs oppførsel at han skulle ha opplevd psykisk vold. Videre håper jeg Jakob sparker denne intrigemakeren som skriver i VG..

Jeg har nevnt for deg før hvem jeg anser som minst troverdig i denne saken. Det er ikke Jakob eller noen av de andre 4 søsknene slik jeg ser det. Han du beskriver som "intrigemaker" er en jeg syns traff spot on med sin siste kronikk. 

At du har vært utsatt for psykisk vold syns jeg er trist, men det hadde vært fint om du kunne greid å innse at ikke alle som er utsatt for det samme har de samme reaksjonene... 

Til sammenligning kan nevnes voldtektssaker hvor noen ofre kan "fryse til", mens andre sparker og kjemper, noen tredje forstår kanskje ikke engang at de har blitt utsatt for en voldtekt før lenge i ettertid.

Dommen er uansett rettskraftig nå, jeg syns vi skal forholde oss til dommen. Dømt for vold, og frikjent for mishandling. 

Endret av leticia
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...