Crooked Cracker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Drunkenvalley skrev (2 timer siden): Ein spade er ein spade. Dykk skit ut rasisme og gaslighting, og lite anna. Er dette også en rasist i følge din visdom? https://inyheter.no/04/06/2025/nar-12-aringer-raner-barn-ma-vi-slutte-a-unnskylde/ 3 2
Crooked Cracker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Radford skrev (1 time siden): En ting er i alle fall sikkert og det er at det meste av denne tråden er verdiløs. Denne kommentaren derimot.. 1
Boing_80 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Crooked Cracker skrev (17 minutter siden): Så da er det greit å si at "tipper at muslimer ikke har arbeidet en dag i sitt liv"? Folk får jo bøter for lignende. Yeah right. 3
Boing_80 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Crooked Cracker skrev (13 minutter siden): Er dette også en rasist i følge din visdom? https://inyheter.no/04/06/2025/nar-12-aringer-raner-barn-ma-vi-slutte-a-unnskylde/ Selvsagt må en trekke frem slike artikler da... 3
Crooked Cracker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Boing_80 skrev (10 minutter siden): Yeah right. https://www.nettavisen.no/nyheter/kvinne-gikk-ut-mot-muslimer-og-fikk-bot-for-hatkriminalitet-ma-vare-lov-a-kritisere-kvinneundertrykkelse-i-islam/s/5-95-2468106 Som du ser så holdt det ikke med 'jeg nevnte jo ingen spesifikke' i retten. 5 1
Crooked Cracker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Boing_80 skrev (11 minutter siden): Selvsagt må en trekke frem slike artikler da... Når innvandringskritikk blir kategorisk koblet til rasisme er det jo interessant hva konklusjonen blir når kritikken kommer fra innvandrere selv. Jeg venter i spenning. 5
Boing_80 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Crooked Cracker skrev (10 minutter siden): Når innvandringskritikk blir kategorisk koblet til rasisme er det jo interessant hva konklusjonen blir når kritikken kommer fra innvandrere selv. Jeg venter i spenning. Like greit å ta seg en bolle i sammen slengen (mens man venter) Endret 6. juni av Boing_80 2
Crooked Cracker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Boing_80 skrev (5 minutter siden): Like greit å ta seg en bolle i sammen slengen (mens man venter) Jeg kan ta en bolle mens du burde spise dine egne ord. 4
Boing_80 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Crooked Cracker skrev (11 minutter siden): Jeg kan ta en bolle mens du burde spise dine egne ord. Bokstavkjeks er jo gode da. 2
Crooked Cracker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Boing_80 skrev (3 minutter siden): Bokstavkjeks er jo gode da. Samt kan brukes til en mer motiverende norskopplæring for både innvandrere og nordmenn som streber karrieremessig. 6
Boing_80 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Crooked Cracker skrev (1 minutt siden): Samt kan brukes til en mer motiverende norskopplæring for både innvandrere og nordmenn som streber karrieremessig. Kan jo også brukes til å lære folk kildekritikk. 1 1
Crooked Cracker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Boing_80 skrev (2 minutter siden): Kan jo også brukes til å lære folk kildekritikk. Eller smake sin egen medisin. Bokstavkjeks altså. 5
Drunkenvalley Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Rasismen er jo openbart når dykk skamløst tar "eg fann ein artikkel kor nokon gjorde noko eg ikkje likte" til å slå over bred kam over alle muslimer. For eksempel er det ikkje rasisme å observere at ungdoms-kriminalitet er på veg opp. Rasismen er når dykk berre trivielt kobler den til utlendinger uten reelt bevis. SSB statistikken som blir oppgitt er jo rett og slett ikkje noko dykk kan i praksis bruke for noko anna enn rasistiske påstander, ettersom tala der er egentlig såpass udugelig vage. I denne kontekst meine eg kva SSB sjølv sa om tala: Siktelser treng ikkje vera mot unike menneske. Én person som er siktet for 10 kriminelle handlinger telles som 10 siktelser. Dette er ikkje skrekkelig vanskelig å få til om du f.eks er involvert med dop, kor man ofte er involvert i dop-misbruk, besittelse av dop, salg av dop, tjuveri, biltjuveri, innbrudd... For enkelte vanekriminelle er jo det berre ein travel dag. På motsatt side kan også ein siktelse ha fleire personer involvert, og det telles berre som én. Så om politiet ramler over ein gjeng ungdommer i stjålet bil telles det fort som én. Dei kan ikkje knyttes til enkelt-hendelser eller andre trender. Ein kan ikkje knytte 12-åringer til somalere arbitrært. I korte trekk så er rasismen i fordommen dykk drar i ved å arbitrært sikte dei ut for kriminelle handlinger her, uten at dykk har meir enn fordommer som bevis, ei har dere ein gong meir enn antagelser, fordommer og tolkninger for å sikte ut arbitrære minoriteter som kriminelle til å byrje med. Så ja, rasisme. Ein spade er ein spade. 6 1
fredrik2 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni 12 minutes ago, Drunkenvalley said: Rasismen er jo openbart når dykk skamløst tar "eg fann ein artikkel kor nokon gjorde noko eg ikkje likte" til å slå over bred kam over alle muslimer. For eksempel er det ikkje rasisme å observere at ungdoms-kriminalitet er på veg opp. Rasismen er når dykk berre trivielt kobler den til utlendinger uten reelt bevis. SSB statistikken som blir oppgitt er jo rett og slett ikkje noko dykk kan i praksis bruke for noko anna enn rasistiske påstander, ettersom tala der er egentlig såpass udugelig vage. I denne kontekst meine eg kva SSB sjølv sa om tala: Siktelser treng ikkje vera mot unike menneske. Én person som er siktet for 10 kriminelle handlinger telles som 10 siktelser. Dette er ikkje skrekkelig vanskelig å få til om du f.eks er involvert med dop, kor man ofte er involvert i dop-misbruk, besittelse av dop, salg av dop, tjuveri, biltjuveri, innbrudd... For enkelte vanekriminelle er jo det berre ein travel dag. På motsatt side kan også ein siktelse ha fleire personer involvert, og det telles berre som én. Så om politiet ramler over ein gjeng ungdommer i stjålet bil telles det fort som én. Dei kan ikkje knyttes til enkelt-hendelser eller andre trender. Ein kan ikkje knytte 12-åringer til somalere arbitrært. I korte trekk så er rasismen i fordommen dykk drar i ved å arbitrært sikte dei ut for kriminelle handlinger her, uten at dykk har meir enn fordommer som bevis, ei har dere ein gong meir enn antagelser, fordommer og tolkninger for å sikte ut arbitrære minoriteter som kriminelle til å byrje med. Så ja, rasisme. Ein spade er ein spade. Statistisken er ikke så vag som du försöker övertyga dig om att den er. Det er bara som vanligt, du som försöker få verkligheten att passa in i vad du redan har bestämt är sant. Tycker du kan ta upp det där med SSB hvis du faktiskt tror på det. 9
Drunkenvalley Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Hvis dykk ynskje argumentere mot innvandring så er det nesten meir reell hensikt i å det minste ta ein vinkel som ikkje avhenger av å slenge skit mot marginaliserte minoriteter uten konkrete og håndfaste bevis. Eksempelvis kan dykk syte over korleis me bruker penger ueffektivt. For all del ville eg vore med på det argumentet. Skjønt eg er meir av meininga at me burde investert meir i programmer som aktivt jobbe med å få innvandrere tilbake i arbeidslivet med utdanninga dei har, og som meir effektivt jobbe for å få integrert dei. I staden så har me, pga ein rekke vanskelige byråkratier, gjort det attraktivt for flyktninger å sei at dei mista dokumentasjonen sin. For då får dei meir tid her. Effektivt så driv me og prøve spare oss til fant syns eg. 4 1
fredrik2 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni 1 minute ago, Drunkenvalley said: Hvis dykk ynskje argumentere mot innvandring så er det nesten meir reell hensikt i å det minste ta ein vinkel som ikkje avhenger av å slenge skit mot marginaliserte minoriteter uten konkrete og håndfaste bevis. Som att det ens går att komma med konkreta og håndfaste bevis som du godtar för något som du har bestämt dig för ikke stämmer. Du tror ikke att det på flera sätt kan vara ofördelaktigt för det du tror på når du försöker ignorera information utan att vara i närheten av att komma med något bra argument för varför man ska göra det? Nu är du ekstrem men liknande försök på att ignorera fakta som man inte liker eller tror kan användas mot det man tror på er ratt vanligt angående för eksempel invandring. Är rätt säker på att detta är en del av orsaken till att diverse partier på höger kanten för mer stötta. 3
Crooked Cracker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Drunkenvalley skrev (1 time siden): I korte trekk så er rasismen i fordommen dykk drar i ved å arbitrært sikte dei ut for kriminelle handlinger her, uten at dykk har meir enn fordommer som bevis, ei har dere ein gong meir enn antagelser, fordommer og tolkninger for å sikte ut arbitrære minoriteter som kriminelle til å byrje med. Så ja, rasisme. Ein spade er ein spade. Er dette rasister? https://www.vg.no/nyheter/i/W0bLda/arina-aamir-om-ungdomskriminalitet-mange-med-innvandrerbakgrunn-er-overrepresentert https://inyheter.no/04/06/2025/nar-12-aringer-raner-barn-ma-vi-slutte-a-unnskylde/ https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/flere-innvandrere-vil-bare-forsterke-problemet/o/5-95-1953205 5 2
rabler Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni 17 hours ago, fredrik2 said: Statistisken er ikke så vag som du försöker övertyga dig om att den er. Det er bara som vanligt, du som försöker få verkligheten att passa in i vad du redan har bestämt är sant. Tycker du kan ta upp det där med SSB hvis du faktiskt tror på det. Og akkurat hva er det statistikken forteller, mener du? 3
Drunkenvalley Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni "Statistikken er ikkje så vag" er ein rar påstand når dette er problemer SSB sjølv erklære rett i byrjinga av beskrivelsen sjølv. 2 1
fredrik2 Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni 24 minutes ago, rabler said: Og akkurat hva er det statistikken forteller, mener du? Vågar inte. SSB er en så farlig kilde att jag inte vågar tolka vad de skriver längre. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå