Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Boing_80 skrev (1 time siden):

Slike som deg ser kun problemer. Tipper at du ikke har en eneste venn/kompis med innvandrerbakgrunn. Så enkelt, ikke sant? Skyld på innvandrere for alt som ikke funker i livet ditt. Nei nei, vi må jo ta debatten *nøff nøff*

Du ser ingen varsellamper i den statistikken som ble lagt frem? Ingen i det hele tatt?

*nøff nøff* (Hva nå enn det betyr)

Endret av wampster
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Boing_80 skrev (19 timer siden):

Slike som deg ser kun problemer. Tipper at du ikke har en eneste venn/kompis med innvandrerbakgrunn. Så enkelt, ikke sant? Skyld på innvandrere for alt som ikke funker i livet ditt. Nei nei, vi må jo ta debatten *nøff nøff*

Det er en grunn til at somaliske barn/ungdom er på topp på kriminalitets statistikken.
De ser foreldrene som ikke bidrar i samfunnet får gratis penger, foreldrene er også mer opptatt av å passe på jentene mens guttene kan fly rundt å rane og knivstikke.

Og jeg kjenner flere innvandrere.
Og det er kjekt å se en familie utvikle seg der far og mor med barn kom for ca. 40 år siden, der foreldrene er pensjonister.
Sønnen som jeg kjenner kjører taxi og datteren til taxi sjåføren hun utdanner seg til å bli lege.
Så har har de muligheter hvis en vil, men det ser ut som innvandrere fra enkelte land er her bare for å motta penger og ikke bidra til samfunnet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Boing_80 skrev (19 timer siden):

Iranerne var utrolig greie. Pakistanere som gikk på samme ungdomsskole som meg kan gjerne remigreres. Bare søppel. Spleiser gjerne på flybillett.

• Liker 1
Skrevet
halnes1 skrev (2 timer siden):

Det er en grunn til at somaliske barn/ungdom er på topp på kriminalitets statistikken.
De ser foreldrene som ikke bidrar i samfunnet får gratis penger, foreldrene er også mer opptatt av å passe på jentene mens guttene kan fly rundt å rane og knivstikke.

Og jeg kjenner flere innvandrere.
Og det er kjekt å se en familie utvikle seg der far og mor med barn kom for ca. 40 år siden, der foreldrene er pensjonister.
Sønnen som jeg kjenner kjører taxi og datteren til taxi sjåføren hun utdanner seg til å bli lege.
Så har har de muligheter hvis en vil, men det ser ut som innvandrere fra enkelte land er her bare for å motta penger og ikke bidra til samfunnet.

Ikke uenig i det du skriver. Skulle bare ønsket at du ikke generaliserte så mye som du gjør i innleggene dine. Vi er ganske mange produktive innvandrere i Norge som ikke passer inn i det bildet du maler 

Skrevet
Boing_80 skrev (7 minutter siden):

Ikke uenig i det du skriver. Skulle bare ønsket at du ikke generaliserte så mye som du gjør i innleggene dine. Vi er ganske mange produktive innvandrere i Norge som ikke passer inn i det bildet du maler 

Det er vel fordi jeg vil si det rett ut som det er, vi må stille strengere krav.
Nå har somaliere kommet i over 40 år, men den store økningen var vel på 90 tallet.
Så på de 25 til 30 årene så  er arbeids deltakelsen skremmende lav.
Mens ukrainere som har kommet de siste 2,5 årene har kommet opp til 40% arbeids deltakelse.
Da handler om viljen til å bidra og å vise respekt for landet du kommer til som tar deg inn for å hjelpe en videre i livet.
Når en da ikke gidder å bidra viser at du er ikke her fordi du trenger trygghet, nei du er her for å utnytte systemet.

En spade er en spade og vi må snakke om det.

• Liker 2
Skrevet
freedomseeker skrev (På 1.12.2025 den 21.56):

Det mest ekstreme er hvor raskt utviklingen har gått. Det er bare rundt 20 år siden den brede massemigrasjonen til Norge startet. Fortsetter dette tempoet, vil førstegenerasjons- og annengenerasjonsinnvandrere utgjøre flertallet i landet på sikt. Det høres nesten utrolig ut, men tallene peker i den retningen.

Spesielt bruk av tall mtp. at Robinson og Mistereggen gjennomgående problematiserer ikke-vestlig/islamsk innvandring. Det fremstår nemlig som at de bevisst utelater å redegjøre for detaljene her, for å få det til å fremstå som at dette er innvandringen de advarer mot. Realiteten er at de fleste av de med innvandrerbakgrunn ikke er verken muslimer eller ikke-vestlige. De tallene er nok ikke like "spennende" i Robinson og Mistereggen sine øyne, for de ser slik ut:

Av de 1,2 millionene med innvandrerbakgrunn i Norge (1. og 2. generasjon), har 570.000 - dvs. ca. halvparten - bakgrunn fra ikke-vestlige land. Dette utgjør ganske nøyaktig 10% av befolkningen - en vesentlig lavere andel enn de "1 av 4" som Rebecca refererer til...som for øvrig er feil ettersom 20% er 1 av 5, ikke 1 av 4! Videre er antallet medlemmer i muslimske trossamfunn rett i underkant av 200.000 - altså 3,5% av befolkningen.

Skrevet
halnes1 skrev (På 29.11.2025 den 16.38):

Russland har ikke en invasjon i andre land enn Ukrainia, mens resten av Europa og nord-amerika har en invasjon av mennesker som vil utslette vår kultur og tradisjoner.
Og de bruker prinsipp løse venstre politikere til den opp gaven.
Er bare å se på   Hamas Støre som nå har mistet Hamas til SV.

Øhm, jeg vet ikke hva jeg skal stille meg mest hoderystende til; at Russland ikke har invadert andre land enn Ukraina, eller at Vesten er under en invasjon med intensjonen om å utrydde vår kultur...

• Liker 1
Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (6 minutter siden):

Spesielt bruk av tall mtp. at Robinson og Mistereggen gjennomgående problematiserer ikke-vestlig/islamsk innvandring. Det fremstår nemlig som at de bevisst utelater å redegjøre for detaljene her, for å få det til å fremstå som at dette er innvandringen de advarer mot. Realiteten er at de fleste av de med innvandrerbakgrunn ikke er verken muslimer eller ikke-vestlige. De tallene er nok ikke like "spennende" i Robinson og Mistereggen sine øyne, for de ser slik ut:

Av de 1,2 millionene med innvandrerbakgrunn i Norge (1. og 2. generasjon), har 570.000 - dvs. ca. halvparten - bakgrunn fra ikke-vestlige land. Dette utgjør ganske nøyaktig 10% av befolkningen - en vesentlig lavere andel enn de "1 av 4" som Rebecca refererer til...som for øvrig er feil ettersom 20% er 1 av 5, ikke 1 av 4! Videre er antallet medlemmer i muslimske trossamfunn rett i underkant av 200.000 - altså 3,5% av befolkningen.

Siden de er så få hvorfor dominerer de kriminal statistikken?

innvandring kriminalitet..jpg

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
halnes1 skrev (44 minutter siden):

Siden de er så få hvorfor dominerer de kriminal statistikken?

innvandring kriminalitet..jpg

For det første: De dominerer ikke statistikken - de er overrepresentert. 26% av siktelsene i perioden 2020-2023 ble tatt ut mot personer med innvandrerbakgrunn (igjen 1. og 2. generasjon), dvs. at 74% av siktelsene fortsatt ble tatt ut mot etnisk norske personer.

Så er jeg enig i at tallene for visse grupper med innvandrere er dramatiske, både når det kommer til kriminalitet og andre parametere for integrering. Men poenget med innlegget mitt var altså å vise at en del aktører opererer med lite treffende tall. Nå har vi lenge vært der at det å diskutere de problematiske sidene ved innvandring ikke var mulig, noe som er i ferd med å endres. Men da mener jeg det er viktig at diskusjonen tar utgangspunkt i de faktiske forholdene så langt det lar seg gjøre. Som jeg har skrevet tidligere, mener jeg at noe av det som la lokk på debatten var at de kritiske stemmene ble kuppet av personer (Carl I Hagen & Co.) som presenterte skremmescenarier, basert på regelrett fremmedfrykt, som ikke stemte - i likhet med hva feks. Mistereggen nå holder på med. Dette resulterte i en polarisering der all kritikk ble assosiert med deres syn og dermed avfeid, og vi fikk i stedet en naiv tilnærming. Vi bør for all del ikke gjenta den samme feilen på nytt.

Endret av Hugo_Hardnuts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...