Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igjen, hvis vi slutter å bruke ressurser på trangbodd og sårbar trygdeinnvandring, frigir vi enorme ressurser.

Vi vil ikke trenge så mye politi, leger, vektere, sykepleiere, sykehus, spesialpedagoger, kvinnemottak osv.

Vi trenger ikke betale en masse polske håndtverkere til å bygge trange leiligheter for sårbare innvandrere som mangler fritidstilbud. 

Vi vil trenge mindre av alt, og ha nok med vår egen arbeidskraft.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Med andre ord besvarte du ikke spørsmålet.

Det er hundretusener av arbeidsinnvandrere i Norge som gjør alt fra å bygge hus og plukke jordbær til å betjene hotellresepsjoner og selge blomster. Hvis du kaster disse menneskene ut, må jobbene gjøres av nordmenn.

Hvor skal du finne hundretusener av arbeidsledige og arbeidsføre nordmenn?  

Igjen - spørsmålet er besvart.
Det skal ikke være en valgmulighet å velge bort ærlig arbeid i Norge.

Godt over 800 000 i arbeidsfør alder i Norge står helt -eller delvis utenfor av arbeidslivet.
I tillegg jobber over 1 million i off. sektor. (som er størst i vestlige verden)
Til sammen utgjør dette nesten like mange som ansatte i privat sektor. Et regnestykke som ikke går opp - uten oljekorrigert underskudd i statsbudsjettet. (oljedop)

Du må sette deg litt inn i ting. Ikke bare høre på Jens&Jonas, samt lese venstrevridde medier.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
3 minutes ago, VifteKopp said:

Hvor skal du finne hundretusener av nordmenn som skal ta jobbene arbeidsinnvandrerne gjør i dag? 

Det er oppgaven til bedriftene som har disse ansatt. I mange tilfeller vil det bety at det blir en rettferdig gjennomgang av lønn- og arbeidsvilkår, som vil bety at mange ting blir dyrere. Dette er ikke en negativ ting.

Jeg kan godt forstå det er få norske renholdsarbeidere for eksempel. Prøv å hold hus og hjem for 475k i året liksom.

Til slutt kan det veldig godt hende vi faktisk trenger arbeidsinnvandring, men vi må snu årsak-sammenhengen. I dag ansettes innvandrere på vilkår norske ikke vil jobbe under, nettopp fordi de er tilgjengelige. Dette ødelegger mange yrker. Derimot å ta inn arbeidsinnvandrere for å dekke et spesifikt behov er for meg innenfor rimelighetens grenser - men UDI sin sjekk av sosial dumping må gjøres skikkelig.

• Liker 2
Skrevet
Neptun1 skrev (1 minutt siden):

Igjen - spørsmålet er besvart.
Det skal ikke være en valgmulighet å velge bort ærlig arbeid i Norge.

Godt over 800 000 i arbeidsfør alder i Norge står helt -eller delvis utenfor av arbeidslivet.
I tillegg jobber over 1 million i off. sektor. (som er størst i vestlige verden)

Spørsmålet er ikke besvart, men nå begynner du å nærme deg. 

Hvor får du tallet 800.000 fra? 

Og hvem i offentlig sektor er det som skal få sparken og ta over jobbene til arbeidsinnvandrerne? 

Skrevet
VifteKopp skrev (40 minutter siden):

Det er flere hundre tusen arbeidsinnvandrere i Norge.

Hvis du skal kaste ut alle disse, hvor skal du finne nordmennene til å gjøre jobbene arbeidsinnvandrerne gjør i dag?

Hvem har sagt at vi skal kaste ut alle som allerede er her ?

Poenget er at smertegrensen er nådd.
Nå må fremtidige utfordringer løses på annen måte enn å pøse på med mer oljepenger og flere immigranter.
Dessuten må de som ikke lar seg integrere settes på første fly.

• Liker 1
Skrevet
rozon skrev (4 minutter siden):

Det er oppgaven til bedriftene som har disse ansatt. 

Nei, det er oppgaven til de som argumenterer for at vi skal kaste ut hundretusener av arbeidsinnvandrere og stenge grensene. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
rozon skrev (6 minutter siden):

Det er oppgaven til bedriftene som har disse ansatt. I mange tilfeller vil det bety at det blir en rettferdig gjennomgang av lønn- og arbeidsvilkår, som vil bety at mange ting blir dyrere. Dette er ikke en negativ ting.

Jeg kan godt forstå det er få norske renholdsarbeidere for eksempel. Prøv å hold hus og hjem for 475k i året liksom.

Til slutt kan det veldig godt hende vi faktisk trenger arbeidsinnvandring, men vi må snu årsak-sammenhengen. I dag ansettes innvandrere på vilkår norske ikke vil jobbe under, nettopp fordi de er tilgjengelige. Dette ødelegger mange yrker. Derimot å ta inn arbeidsinnvandrere for å dekke et spesifikt behov er for meg innenfor rimelighetens grenser - men UDI sin sjekk av sosial dumping må gjøres skikkelig.

Det er riktig.
Sosial dumping ødelegger for norske arbeidstagere. Mange bedrifter vil heller ha "billig" arbeidskraft enn norske lærlinger på tarifflønn. Arbeidere uten stillingsvern som er billig for dem, men dyre for norske skattebetalere.

Da er vi inne på området "dem som profiterer på innvandring", mens Norge som helhet taper.

Endret av Neptun1
  • Liker 2
Skrevet
Vokteren skrev (4 minutter siden):

Har vi diskutert EØS i denne tråden ?

Det er EØS som muliggjør den massive arbeidsinnvandringen vi har. Så ja, vi har diskutert det indirekte. 

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, VifteKopp said:

Nei, det er oppgaven til de som argumenterer for at vi skal kaste ut hundretusener av arbeidsinnvandrere og stenge grensene. 

Mange av jobbene trengs ikke lengre. Halve fengelsvesenet kan gå hjem. Voldtekstmottak blir overflødige. Vi trenger færre vektere. Morsmålslærere forsvinner. 

I tillegg forsvinner halve trygdekostnadene i Norge.

Dessuten har vi AI på vei inn i arbeidslivet. Sikker på at det kan ta noen tusen arbeidsstillinger.

Jeg tror det går bra jeg. 

• Liker 4
Skrevet
VifteKopp skrev (13 minutter siden):

Spørsmålet er ikke besvart, men nå begynner du å nærme deg. 

Hvor får du tallet 800.000 fra? 

Og hvem i offentlig sektor er det som skal få sparken og ta over jobbene til arbeidsinnvandrerne? 

Nå bekrefter du mine innsigelser.
Jeg har forklart hvorfor "behovet for innvandring" er skapt av grupper som profiterer på dette.
Samt at Norge har flest syke, uføre og offentlige ansatte - etter at oljealderen inntok Norge.

Er ingen hemmelighet at ledighetstallene etter tapte arbeidsplasser i industrien og utflaggede bedrifter er pyntet på med off. arbeidsplasser og "uføre". Oljepengene har rislet ut i dette.

Vi har forskjellig politisk ståsted. 
Du liker utviklingen, jeg ikke.

• Liker 2
Skrevet
rozon skrev (2 minutter siden):

Mange av jobbene trengs ikke lengre. Halve fengelsvesenet kan gå hjem. Voldtekstmottak blir overflødige. Vi trenger færre vektere. Morsmålslærere forsvinner. 

I tillegg forsvinner halve trygdekostnadene i Norge.

Dessuten har vi AI på vei inn i arbeidslivet. Sikker på at det kan ta noen tusen arbeidsstillinger.

Jeg tror det går bra jeg. 

Jøje meg. Kan halve fengselsvesenet gå hjem? Altså rundt 1500 årsverk? 

Og jeg trodde ikke det først og fremst var øst-europeiske håndverkere som la beslag på morsmållærere.

Og så til slutt den berømte AI-guden, som skal frelse oss fra alle problemer. Når er det han kommer, egentlig? 

Skrevet
VifteKopp skrev (10 minutter siden):

Det er EØS som muliggjør den massive arbeidsinnvandringen vi har. Så ja, vi har diskutert det indirekte. 

Det er riktig at EU/EØS har skapt dagens problemer, men nasjonalstatens styringsrett må være overordnet våre internasjonale «forpliktelser».

Nå gjelder det å få skuta på rett kjøl igjen før problemene blir uoverstigelige…..

Skrevet
Neptun1 skrev (2 minutter siden):

Nå bekrefter du mine innsigelser.
Jeg har forklart hvorfor "behovet for innvandring" er skapt av grupper som profiterer på dette.
Samt at Norge har flest syke, uføre og offentlige ansatte - etter at oljealderen inntok Norge.

Er ingen hemmelighet at ledighetstallene etter tapte arbeidsplasser i industrien og utflaggede bedrifter er pyntet på med off. arbeidsplasser og "uføre". Oljepengene har rislet ut i dette.

Vi har forskjellig politisk ståsted. 
Du liker utviklingen, jeg ikke.

Jada, Norge har en del på offentlige ytelser som sikkert kunne jobbet. Personlig kjenner jeg to stykker. 

Men du mangler fremdeles noen hundre tusen for å gå i null. Du undervurderer grovt hvor avhengig norsk næringsliv er av utenlandsk arbeidskraft, og verre skal det bli med eldrebølgen og fallende fødselsrater. 

Skrevet
Vokteren skrev (1 minutt siden):

Det er riktig at EU/EØS har skapt dagens problemer, men nasjonalstatens styringsrett må være overordnet våre internasjonale «forpliktelser».

Nå gjelder det å få skuta på rett kjøl igjen før problemene blir uoverstigelige…..

Så du vil altså melde Norge ut av EØS. 

Skrevet (endret)

EØS, en av de viktige internasjonale avtalene som alle nordmenn er kjempefornøyd med og Norge er avhengig av, forplikter oss til å fylle landet med trangbodd og sårbart mangfold og arbeidsinnvandrere som drar ned lønna vår. Det burde være mulig å få en bedre avtale, eller bli en selvstendig stat.

I takt med de demografiske endringene i våre naboland, må vi uansett avskaffe passfriheten på grensen.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Skrevet
VifteKopp skrev (9 minutter siden):

Jada, Norge har en del på offentlige ytelser som sikkert kunne jobbet. Personlig kjenner jeg to stykker. 

Men du mangler fremdeles noen hundre tusen for å gå i null. Du undervurderer grovt hvor avhengig norsk næringsliv er av utenlandsk arbeidskraft, og verre skal det bli med eldrebølgen og fallende fødselsrater

OM det er behov for det - så fødes det flere barn i Norge. 
Det viser historien.

Det vi ikke trenger er "overskuddsmennesker" fra andre verdensdeler som spiser av lasset.
På sikt vil vårt velferdssystem knele på grunn av dette. Dagens velferd er ikke bærekraftig.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...