ExcaliBuR Skrevet 16. januar Forfatter Skrevet 16. januar (endret) Jeg mener å ha lest at det er ingen forskjell på bios valget, hverken i ytelse, støy eller varme Endret 16. januar av ExcaliBuR Autokorrekt
Svein M Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar ExcaliBuR skrev (2 timer siden): Jeg mener å ha lest at det er ingen forskjell på bios valget, hverken i ytelse, støy eller varme Det skal være en annen vifte profil. Altså den kjører viftene på lavere fart og tillater da høyere temperatur.
ExcaliBuR Skrevet 16. januar Forfatter Skrevet 16. januar Mente at reviews viste ingen forskjell på Prime OC kortene 🤔
wampster Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar ExcaliBuR skrev (På 16.1.2026 den 9.53): Mente at reviews viste ingen forskjell på Prime OC kortene 🤔 Det er jo litt nisse. Jeg kan prøve i løpet av helgen og se hva jeg får av resultater.
JarleGutt Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) On 11/28/2025 at 10:09 PM, anonym345765 said: Asus Prime 9070 XT OC til kr 6500 hos Komplett. Er det et godt tilbud? Jeg kommer fra et 1070 GTX og har ikke fulgt meg siden Latterlig lav pris! Kan ikke se at dette kommer opp i prisjakt historikken, kanskje det var et annet varenr som fjernes når det ble solgt ut? Komplett gjør dette, de setter noen få kort på et annet varenr og når de selges ut er det skjult/borte. Ligger nå på 8489 kr hos NetOnNet, og kommer til å økes snart... Asus Radeon RX 9070 XT Prime OC 16GB - Sammenlign priser hos Prisjakt Endret 18. januar av JarleGutt
JarleGutt Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar For dere som har 9070 XT, hvor 'feil' er disse boost og standard klokke mhzene? AMD Radeon RX 9070 XT Specs | TechPowerUp GPU Database Jeg har 7900 XTX, og den booster langt mer enn tabellene / offisielle tallene sier.
ExcaliBuR Skrevet 18. januar Forfatter Skrevet 18. januar Skjønner ikke helt spørsmålet ditt @JarleGutt. Slik logikken er laget booster GPU innenfor termiske- og strømverdier. Kan det leveres nok strøm og kjøles godt nok booster GPU godt over 2970MHz. Boost er variabel.
JarleGutt Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar 1 hour ago, ExcaliBuR said: Skjønner ikke helt spørsmålet ditt @JarleGutt. Slik logikken er laget booster GPU innenfor termiske- og strømverdier. Kan det leveres nok strøm og kjøles godt nok booster GPU godt over 2970MHz. Boost er variabel. Ja, nettopp. Derfor jeg er veldig usikker på hvor mye det har å si hva produsentene oppgir i maks boost og game clock. Jeg lurer på om noen modeller booster mye mer enn oppgitte verdier, om man holder kortet kjøling nok etc. Er og temmelig sikker på at kort med bare 2 x 8 pins, booster max lavere enn de med 3 x 8 pins.
wampster Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Det må da ligge utallige reviews/tester der ut som har testet og har resultater for dette?
ExcaliBuR Skrevet 18. januar Forfatter Skrevet 18. januar Mitt prime 9070xt OC med +10% power limit og -55mV UV kan booste til ~3.2ghz i korte perioder 🫠 men det spørs helt på hvilket spill og hvis det utnytter.
Svein M Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) Tallene er sikkert fra AMD, og som det sies her så kan en oppleve langt høyere (eller lavere) avhengig av mange ting. 9070 XT chip'er er i prinsippet alle like. Men det kan være litt varians. Jeg vet ikke om produsenter sorterer på dette. Det har stor betyding hvor mye støm og effekt skjermkortet tillater. Innstillinger for power limit, undervolt og frekvens valg/kurve har betydning. Endret 18. januar av Svein M
JarleGutt Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Jeg så gjennom de 2 videoene hos Hardware Unboxed hvor de sammenligner 9070 XT modellene, og der viser de også hvilken mhz kortene default kjører på i div sitiuasjoner. Så man får da et godt inntrykk av hvilken mhz de forskjellige kortene typisk vil kjøre på, med hvilke temps og decibel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå