Gå til innhold

Noen som har formeninger om Q-Tec sine PSU ?


Anbefalte innlegg

Hei,
Jeg har litt problemer med PCn min, den driver å rebooter av seg selv når jeg har spilt en stund.

Og så leste jeg at Q-Tec sine strømforsyninger var dårlige.

Og med det, lurte jeg på om dere kunne skrive inn deres erfaring om de strøm foryningene, og om noen har noen tester av de, så hadde det verf fint :yes:

Håper mange har meninger om PSUene til Q-Tec.


Mvh.
Fredrik Sandvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også hørt at de er dårlige men har selv ikke hatt problemer med dem

Har 2 stk 550Watt i serie kobling til å mate 13 disker og det fungerer utmerket.

Men de leverer litt svakt på 5 volt er det jeg har hørt.

Også ekke levetiden den beste.

Er ikke systemet kritisk så kjør på

er lommeboka tynn så kjør på. :yes:

Lenke til kommentar

Har hatt en 550w Q-Tec

 

Bruker nå en 450W enermax, da den andre tok kvelden.

 

Enermax PSU'en har tom. klart en kortslutning i floppy'en

All isolasjon rundt lederen var vekkbrendt på power kabelen til floppystasjonen. Men selv med masse røyk ut av psu'en så krasja ikke 3dMark...

Lenke til kommentar
Har hatt en 550w Q-Tec

 

Bruker nå en 450W enermax, da den andre tok kvelden.

 

Enermax PSU'en har tom. klart en kortslutning i floppy'en

All isolasjon rundt lederen var vekkbrendt på power kabelen til floppystasjonen. Men selv med masse røyk ut av psu'en så krasja ikke 3dMark...

Flaks ikke noe så iriterende som og kræsje i 3dmark..

Lenke til kommentar

sitter her med 2 maskiner som er bygget i q-tec kabbinett med q-tec strømforsyning og eg har ikke opplevt noen for ustabilitet knyttet til psu`en. eneste minuset er at de bråker litt mer enn andre mer "fancy" psu`er.

men det plager ikke meg, for eg har eget data rom dessuten så er det musikk på alikevel. den ene av disse psuene er 5-6 år gammel og har ståttpå i 24-7-365 :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg skulle ha en sterk strømforsyning fordi jeg skulle ha mange komponenter i PC'en (en del tilleggskort, kanskje litt overklokking av CPU, SCSI-disker), og ble da anbefalt Q-tec 550W PSU. den fungerte helt fint i et år, men så satte jeg inn en ny SCSI-disk (Cheetah 15K.3), og da begynte maskinen å restarte seg. Konkluderte raskt med at det var PSU'en som var problemet. Endte til slutt opp med en Enermax Silent Fan 550W. Så også at Peak output på Q-tec 550W er på 285W. Det sjokkerte meg, siden på 550W fra enermax er peak output på 650W. Så spec'en på Q-tec PSU er like pålitelige som skandaleharddisken fra ibm i RAID (de tok kvelden etter en halv times drift i RAID). Styr unna Q-tec hvis du skal ha en "kraftig" PSU. De oppgir mange flere watt en det som er tilfellet. Men hvis man skal ha en enkel maskin, med hk, cpu, skjermkort, floppy, en eller to hd, lydkort, nettverkskort, så kan Q-tec 550W være et billig alternativ. Men skal man ha mer enn dette, er det bare å glemme Q-tec.

 

Edit: formulerte siste setning litt feil...

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Men hvis man skal ha en enkel maskin, med hk, cpu, skjermkort, floppy, en eller to hd, lydkort, nettverkskort, så kan Q-tec 550W være et billig alternativ. Men skal man ha mer enn dette, er det bare å glemme Q-tec.

 

Edit: formulerte siste setning litt feil...

Kvifor ein på 550 Watt? Ei slik maskin klarer seg fint med 200-350 Watt. Og husk: Kvalitet foran kvantitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...