koford Skrevet 4. juli Skrevet 4. juli Nizzen skrev (12 timer siden): Riktig nok med rabattavtale... Ser ut som nvidia har kuttet prisen på alle 5090 korta. Ser slik ut på komplett.no Er det også med rabattavtale? Sjekker man komplett på denne kortet 12 timer etter du postet:
koford Skrevet 4. juli Skrevet 4. juli Mala skrev (2 timer siden): Det er med avtale ja. ah skjønner, vel det sier egentlig ingenting for oss som ikke har. humz. Nå trodde jeg det var snakk om at butikkene har senket ned prisene. 1
TommyM Skrevet tirsdag kl 21:19 Skrevet tirsdag kl 21:19 On 6/26/2025 at 11:17 AM, MrMidget said: 5090 FE på lager igjen her: https://marketplace.nvidia.com/nb-no/consumer/graphics-cards/ Både 80 og 90 på lager igjen.
CavemaNz Skrevet torsdag kl 22:41 Skrevet torsdag kl 22:41 Fikk tak i et demo Gigabyte 5090 Gaming OC til 23700 kr på Komplett for 2 dager siden. Hvordan forventer man at prisen på 5090 vil utvikle seg fremover? Ønsker å unngå å tape for mye på 5090 før 6090 kommer 😜 Betalte 18500 i 2023 for nytt SuprimX 4090 og solgte det i januar 2025 for 25500. Skal litt til å toppe det..
Nizzen Skrevet fredag kl 09:21 Skrevet fredag kl 09:21 10 hours ago, CavemaNz said: Fikk tak i et demo Gigabyte 5090 Gaming OC til 23700 kr på Komplett for 2 dager siden. Hvordan forventer man at prisen på 5090 vil utvikle seg fremover? Ønsker å unngå å tape for mye på 5090 før 6090 kommer 😜 Betalte 18500 i 2023 for nytt SuprimX 4090 og solgte det i januar 2025 for 25500. Skal litt til å toppe det.. Prisene synker svært lite. Eneste håpet er at dollar mor norske kroner blir bedre. Da kan vi se størst nedgang. Prisene nå er "mrsp" i Norge, dermed kan man forvente at prisene blir stabile helt mot "6090" lansering. Eneste er om AMD kommer ut med en high end gpu som knuser 5090 i ytelse og pris. Features messig skjer det ikke. Vi kan bare håpe fra AMD, men jeg holder ikkje pusten for at AMD skal trekke "Mesias" opp av hatten og redde oss fra nVidia 😅😆
ps5 Skrevet fredag kl 11:45 Skrevet fredag kl 11:45 2 hours ago, Nizzen said: Eneste er om AMD kommer ut med en high end gpu som knuser 5090 i ytelse og pris.
ps5 Skrevet fredag kl 12:49 Skrevet fredag kl 12:49 Det var prisen sin ja, blir nok ikke bare bare å få solgt 5090 med profitt ved 6090 lansering - spesielt hvis man slo til å de initielle eventyrprisene
CavemaNz Skrevet fredag kl 14:32 Skrevet fredag kl 14:32 Om jeg går et par tusen i minus går det helt fint. Håper 23700 er en pris man kan leve med uten altfor stort verditap om man selger i god tid før 6090 kommer.
Dr.Johnsen Skrevet fredag kl 14:40 Skrevet fredag kl 14:40 Nå var både Tuf 5090 og WindForce 3 OC til rundt 25249 sistnevnte tok lang tid før det ble utsolgt 😉 som om dette er et varp hvem vet
simalarion Skrevet fredag kl 15:26 Forfatter Skrevet fredag kl 15:26 (endret) Så den på komplett når jeg kom tilbake fra ferie, lavere en forventet men med den lager statusen vi ser nå om dagen så er det ikke veldig u-forventet. Fikk svar på dette fra komplett i dag som nå nekter å gi meg mellomlegg (fikk det mens jeg hadde angrefrist å prisen gikk ned til 35K, så endte vell selv om betale noe over 34 K inkl kunde rabatten jeg hadde + Doom spillet), men nå når Angrefristen er ute er det ikke noe Kjære Mor lenger, trodde ikke de selv vill oppfordre til å bruke Angrefristen men de er da de de gjør egentlig. Hadde jeg brukt Angrefrist før jeg dro på ferie i starten av Juni kunne jeg nå kjøpt et mye billigere kort + fått ny Angrefrist nå ,det er nå 5 stk Rog Astral på Demo så er nok en hel del som har valgt å utnytte systemet deres nettopp slik, som da jeg også var svært nær å gjøre (angrer jo noe, men også ganske så drittlei å holde på med akkurat dette). Uansett, veldig fornøyd med dette kortet som ble satt i en ganske så ny-bygget PC å jeg forventet uansett at verdien vill gå kraftig ned (er vell bare nettopp High end skjermkort som ikke alltid dropper i pris, resten av komponentene dropper jo uansett kraftig) så jeg biter bare i det sure eplet her. Men har skrevet til komplett at jeg ikke har vært videre imponert over pris håndtering under denne releasen: 1. Påslag av 10% så man ikke fikk en bra kunde rabatt pris. 2. Svake priser selv med Kunderabatt 10% 3. Utnyttelsen av høy etterspørsel så de omtrent havnet i samme bås som Skalpere. 4. Noe ikke komplett har kontroll på men også den åpenbare utnyttelsen av Angrefrist når de kjører så pass jojo priser på produktet. Man sparer jo her 10K på å sende kortet inn igjen om man feks kjøpte det til skalper pris i perioden Komplett drev med dette.. Skalpere utnytter også den lange angrefristen når de legger kortene på finn.no (blir sikker business da). Sum summarum - mareritt Release å være med på dette Endret fredag kl 15:57 av simalarion
Donkey Kong Skrevet fredag kl 16:39 Skrevet fredag kl 16:39 simalarion skrev (1 time siden): nå når Angrefristen er ute er det ikke noe Kjære Mor lenger Du kan ikke forvente at en nettbutikk skal la deg heve kjøp etter at angrefrist er ute. Tips: Fremfor å shoppe kort i hytt og pine, kjøp et kort med den ytelsen du ønsker. Kos deg deretter med kortet uten å finlese priser for å regne ut om det er hundrelapper å tjene et sted. 1
simalarion Skrevet fredag kl 17:41 Forfatter Skrevet fredag kl 17:41 (endret) Donkey Kong skrev (1 time siden): Du kan ikke forvente at en nettbutikk skal la deg heve kjøp etter at angrefrist er ute. Har du lest kun denne ene setningen, om ikke forstår jeg ikke hvordan du kan ende opp med det spørsmålet. Som det står i innlegget du svarer på så oppfordrer egentlig komplett til å bruke Angrefrist pga situasjonen jeg beskriver, jeg holdt på å gjøre dette før jeg dro på ferie, om jeg hadde så kunne jeg spart en god del på dette + sittet med nytt kort med 60 dager ny angrefrist, men som jeg skriver det gadd jeg ikke å forventet da heller ikke at Komplett ville gi et mellomlegg nå (tror aldri jeg har nevnt å heve kjøpet) når angrefristen er ute. Men som nevnt dette systemet kan man utnytte til de grader, spesielt ved produkter som dette, jeg valgte ikke å gjøre det å blir da egentlig straffet for det. Så Det jeg skriver til komplett er at de oppfordrer til å bruke Angrefrist med denne jojo prisingen deres (de var som nevnt oppe i skalper nivå et periode ved release). Endret fredag kl 17:47 av simalarion
CavemaNz Skrevet fredag kl 18:52 Skrevet fredag kl 18:52 Dr.Johnsen skrev (4 timer siden): Nå var både Tuf 5090 og WindForce 3 OC til rundt 25249 sistnevnte tok lang tid før det ble utsolgt 😉 som om dette er et varp hvem vet Var dette demokort eller nye til disse prisene?
Dr.Johnsen Skrevet fredag kl 18:59 Skrevet fredag kl 18:59 CavemaNz skrev (4 minutter siden): Var dette demokort eller nye til disse prisene? Var nye hos proshop 🙂21 - 23 juli
Aetius Skrevet fredag kl 20:00 Skrevet fredag kl 20:00 I går var det også et par demo TUF 5090-kort hos Komplett. De forsvant raskt, antageligvis pga prisen på ca 21500 hvis man hadde 10% Club-rabatt.
Donkey Kong Skrevet fredag kl 21:08 Skrevet fredag kl 21:08 simalarion skrev (3 timer siden): Som det står i innlegget du svarer på så oppfordrer egentlig komplett til å bruke Angrefrist pga situasjonen jeg beskriver, jeg holdt på å gjøre dette før jeg dro på ferie, om jeg hadde så kunne jeg spart en god del på dette Jeg forstår ikke helt hva du mener her. Mener du Komplett på eget initiativ skal kansellere ordre dersom prisene settes ned etter at kjøpet ergjort? Er dette før eller etter varen er sendt kunden? Slik jeg forstår det har du: - Kjøpt et grafikkort på komplett. Fått dette levert av Komplett. - Vurdert å bruke angrerett før du skulle på ferie, fordi du fryktet prisen skulle gå ned. - Du kom tilbake fra ferie. Prisen på dette grafikkortet har i mellomtiden gått ned, og det er for sent å bruke angrerett. - Du mener Komplett i en slik situasjon burde gi deg et mellomlegg. Hvis det er slik det henger sammen, er jeg redd jeg er på "Team Komplett".
simalarion Skrevet fredag kl 22:59 Forfatter Skrevet fredag kl 22:59 (endret) Nei, du misforstår, noe jeg prøvde å forklare på nytt (jeg forventet IKKE) men tydeligvis har jeg feilet hardt igjen så tror vi lar det ligge om du fortsatt ikke er med etter siste forsøk her. Jeg er ikke i noe Tvist her med komplett her, ok?. Men slik Komplett har lagt opp hele denne RTX 5090 Releasen så var det fryktelig fristende å bruke Angrefrist før jeg tok ut ferie i starten av juni, for jeg var 100% sikker på at lager statusen som var da tilsa "Kampanje tilbud" i løpet av fellesferien, slik at jeg da kunne kjøpe et nytt kort med ny Angrerett 60 dager for en bedre pris når jeg nå kom tilbake, å det stemte bra (eller en annen model/merke helt ned til 24 K for den sakens skyld)... Det jeg mener er at det er helt innlysende at Angrefristen kan misbrukes på denne måten, spesielt på denne type produkter, om jeg ønsket kunne jeg vell bare holdt på slik å få ny angrefrist helt til RTX 6090 Release å kunne da solgt et RTX 5090 med Angrefrist intakt på finn.no (noe som øker mulighet for bra pris ved salg, evnt bare bruke angrefrist å da kjøpe seg RTX 6090), men vet ikke om det er mulig å bruke angrefrist så mange ganger, mulig de har regler (de burde ha det).. Uansett, som jeg skriver så gjorde jeg ikke det men beholdte kortet, men så ønsker jeg da å få frem at det lønner seg å holde på slik MEN det burde det ikke gjort for de skyter seg selv litt i foten her (det ligger også nå en liten haug med RTX 5090 Rog Strix på Demo som nok nettopp har gjort det jeg beskriver)... Så jeg viste med andre ord før jeg sendte e-posten at det var et lite skudd i mørket å be om mellomlegget nå når angrefristen på mitt kort er utløpt . Endret fredag kl 23:07 av simalarion 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå