Ratleto Skrevet 4. november 2025 Skrevet 4. november 2025 Hver søndag så sjekk tilbudsavisene for neste uke, og se om det er noe der du kan benytte deg av. Merk at ikke alt i disse avisene er på tilbud, men noe de bare vil selge mer av. Så man må følge med på prisene selv i tillegg. Sjekk alltid kjøleren/hylla i butikken for ting som holder på å gå ut på dato. Har du Holdbart eller annen butikk som selger varer billig som holder på å gå ut på dato, stikk innom denne en gang i uken. Men merk at ikke alt på Holdbart er billig heller. Har du bil, så følg godt med på drivstoffprisene, og fyll kun når det er billigst, selv om tanken er 75% full. Og finn et uavhengig verksted som ikke har samvittighet til å ta mer enn de skal. Jeg har vært kjempeheldig og funnet et. Velg Coop, forsikringsselskaper og banker som gir overskuddet tilbake til kundene sine. Himla bank og Gjensidige forsikring gjør dette. 1
arne22 Skrevet 4. november 2025 Skrevet 4. november 2025 40 minutes ago, Ratleto said: Hver søndag så sjekk tilbudsavisene for neste uke, og se om det er noe der du kan benytte deg av. Merk at ikke alt i disse avisene er på tilbud, men noe de bare vil selge mer av. Så man må følge med på prisene selv i tillegg. Sjekk alltid kjøleren/hylla i butikken for ting som holder på å gå ut på dato. Har du Holdbart eller annen butikk som selger varer billig som holder på å gå ut på dato, stikk innom denne en gang i uken. Men merk at ikke alt på Holdbart er billig heller. Jeg bestemte meg på et tidspunkt for å spare penger, og la så opp rutiner som dette. Det mest positive ved å legge seg til en slik vane, det er at etter hvert så erstattes det tidligere "kjøpeglede" med "spareglede". Dette kan snurre på seg ganske positivt, slik at det man tidligere sløste bort på tull og tøys blir til en fornuftig og nødvendig pengebruk. 1
en som bare lurer på mye rart Skrevet torsdag kl 22:08 Forfatter Skrevet torsdag kl 22:08 Finnes det en app der man kan søke etter en vare for å se hvem som er billigst tenker dageligvarer. Eks om man skriver epler så kommer det opp hvem som er billigt pr dags dato og at tilbudene er inkludert.
Ratleto Skrevet fredag kl 01:01 Skrevet fredag kl 01:01 Av en eller annen grunn ble dette stoppet fordi "man trodde det ville føre til mer samarbeid" - eller noe sånt teit.
oddeh Skrevet fredag kl 01:27 Skrevet fredag kl 01:27 en som bare lurer på mye rart skrev (3 timer siden): Finnes det en app der man kan søke etter en vare for å se hvem som er billigst tenker dageligvarer. Eks om man skriver epler så kommer det opp hvem som er billigt pr dags dato og at tilbudene er inkludert. https://kassal.app/varer 1
oddeh Skrevet fredag kl 01:29 Skrevet fredag kl 01:29 Ratleto skrev (27 minutter siden): Av en eller annen grunn ble dette stoppet fordi "man trodde det ville føre til mer samarbeid" - eller noe sånt teit. Du tenker nok på dette: Dagligvarekjedene tapte – må betale milliardgebyr De mener kjedenes mangeårige bruk av prisjegere i hverandres butikker har vært ulovlig. https://www.nrk.no/norge/nrk-erfarer_-dagligvarekjedene-tapte-i-konkurranseklagenemnda-1.17535148
Ratleto Skrevet fredag kl 01:33 Skrevet fredag kl 01:33 2 minutes ago, oddeh said: Du tenker nok på dette: Dagligvarekjedene tapte – må betale milliardgebyr De mener kjedenes mangeårige bruk av prisjegere i hverandres butikker har vært ulovlig. https://www.nrk.no/norge/nrk-erfarer_-dagligvarekjedene-tapte-i-konkurranseklagenemnda-1.17535148 Jeg vet om det der, men det er ikke det jeg tenkte på. Det var folk som var interessert i å lage en app med prisoversikt for dagligvarer, men det ble stoppet. Husker dessverre ikke nøyaktig grunn for hvorfor.
robertaas Skrevet fredag kl 02:58 Skrevet fredag kl 02:58 Via lokalt bibliotek som Deichmannske i Oslo kan du med appen PressReader få gratis aviser og tidsskrifter. Via boblioteket får du gratis filmstreaming fra filmoteket.no. Sjekk om det faktisk lønner seg for deg å være fagorganisert. Jeg oppdaget at El&It som jeg hadde hadde en lavtlønnsprofil hvor de ønsket bruke mer av potten for lønnstillegg på lavtlønnede enn hva arbeidsgiver ønsket slik at for de som tjente over en viss sum forhandlet de ned lønnen. Mange villle ikke tro det før jeg viste dem tallene, men jeg betalte faktisk en fagorganisasjon for å forhandle NED lønnen min. Det stoppet jeg selvsagt med. Og via en slektning klarte jeg komme meg inn på en forsikringsordning som var billigere enn den man kunne få via fagorganisasjonen så sjekk venner og familie. Bruk gratis kredittkort med bonusopptjening på alt av kjøp. Morrow fra Komplett gir 2% i nettbutikker og 1% på annet. Det er begrenset til 2000,- i bonus i året så du kan ønske spe på med SAS AmericanExpress Classic(10 Eurobonuspoeng per 100kr og mulighet for Companion Ticket som betyr flyreise til halv pris), Trumfvisa(kun bonus hos Norgesgruppen) og Coop Mastercard(kun bonus hos Coop). Du må selvsagt betale hele beløpet ved forfall. Om du ikke er strukturert nok til å klare det må du holde deg langt unna kredittkort for da blir det et dyrt tapsprosjekt. Bruk kickbacklinker for alt av online kjøp. Fx Trumf Nettkjøp. Sjekk om hotellbooking lønner seg via hotels-com med 10% bonusopptjening eller direkte fra hotellet. Og glem ikke kickbacklink i tillegg.
daruu Skrevet fredag kl 07:06 Skrevet fredag kl 07:06 Bruk too good to go. Man kan sannsynligvis nesten leve kun på maten derifra - men betinger jo at man er forholdsvis fleksibel i matveien og at det er ok poser i nærheten ( uten alt for mye "konkurranse").
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå