Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva ville du tenkt her? Partners kontakt med annen kvinne på jobb.


Gjest e8d04...a6f

Anbefalte innlegg

Gjest e8d04...a6f

Jeg og partner har vært sammen i mange år, vi har barn sammen og er gifte. 

Mannen min jobber en plass hvor han er bortreist 2 uker om gangen. Dette fungerer helt bra, og jeg har aldri vært usikker tidligere. 

Jeg fikk dog en uggen magefølelse for en mnd siden, da det var mye sosiale aktiviteter på jobben hans (da han var bortreist) hvor han var sammen med den kvinnelige kollegaen hver gang det var lag-aktiviteter osv..jeg hadde forstått det om det var slik at det var få folk på jobb, og de var tvunget til å være sammen pga det, men dette er en stor arbeidsplass, med mange kollegaer. Han var feks sammen med henne og en annen kvinnelig kollega på et ballspill - selv om det er overvekt av mannlige kollegaer. De var også sammen om et quiz osv. 

Det toppet seg for meg for noen dager siden, da han måtte på jobb akkurat den dagen pga kurs (det er også kurs en annen dato, men den passet dårligere visst). Da han kom hjem spurte jeg hvordan dagen hadde vært, og hvem han hadde truffet. Han fortalte at han hadde sittet med denne kvinnelige kollegaen, og hun og han hadde delt datamaskin. Det hadde vært 2 andre på deres bord også.

Det var ca 30-40 stk på kurset. 

Hvorfor ender han alltid opp sammen med henne?? De har også blitt venner på Facebook. Hun sendte forespørsel til han. Han har tidligere sagt at han ikke liker å bli venner med folk fra jobb på soMe. Han er innom henne hver dag på jobb fordi hun tilhører «runden hans» på jobb (han har en slags sjefsstilling). 

Vi har snakket endel om dette, men han ble tydelig satt ut da jeg reagerte over dagen de var på kurs sammen..for jeg har som sagt ikke reagert noe tidligere. Han ble veldig lei seg, og deretter sint - men ikke aggressiv sint, mer oppgitt sint. Han sier han er veldig obs på hvilke signaler han sender ut på jobb, og hadde aldri blitt sammen med kvinnelige kollegaer, selv om han hadde vært singel, fordi han mener det lager kaos. 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg reagerer på dette..men jeg har altså en merkelig magefølelse. Jeg har ikke reagert på kollegaer tidligere..men det er altså omfanget av samvær mellom dem..at de alltid ender opp sammen på jobb, etter jobb (de bor på jobb i 2 uker) og kurs..jeg liker ikke å føle på dette, jeg er ikke en person som bruker tid på å være sjalu eller analysere hva han gjør..men nå har det altså blitt slik. Jeg trenger egentlig bare å få det ut av hodet, og slutte å spinne på historier.. 

Det var en periode for en stund siden, hvor han var ekstremt irritabel, han «naget» på meg, irriterte seg over ting jeg gjorde og sa..det var skikkelig sårende, og skikkelig ulikt ham. Vi snakket om det, og det stoppet umiddelbart, og han la seg langflat. Vi har stått i en ekstremt krevende familiesituasjon, og han sa at det var den som gjorde han irritabel. 

Han er en skikkelig fin mann, som jeg elsker høyt, og stoler på..men jeg har bare blitt litt usikker. 

Jeg sjekker aldri tlf hans, og har heller ikke tenkt å gjøre det. 
 

Beklager langt innlegg..

Anonymous poster hash: e8d04...a6f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du er sjalu.

Forklar ham din side av historien og hvordan du føler deg, inkludert hvor godt du faktisk liker ham.

Mest sannsynlig har han ikke tenkt stort over dette, og kvinnen på jobben er bare en venn.

Det høres nesten ut som om det er hun som har presset seg på ham, ikke omvendt.

Lenke til kommentar

Her er det nok noe som skurrer.
Og der er ikke Din mann eller hans kvinnelige kollega.

Tro det eller ei, men det er mulig å kun ha et platonisk forhold med noen av det andre kjønn.
Dette er ekstremt vanlig i jobbsammenheng.
Kanskje spesielt vanlig i jobbsammenheng.

At det er en kvinnelig kollega han har blitt venn med er helt vanlig.
Det er både men og kvinner i verden og på arbeidsplasser.

Enten stoler du på mannen din eller så stoler du ikke på han.
Om du ikke stoler på mannen din er det noe dere seriøst må ta opp.
Siden det er barn i bilde er det noe dere burde ta seriøst.
Om du ikke klarer å riste følelsen av deg er det mulig å få proff hjelp til dette.
Familievernkontoret for en samtale er en mulighet

Lenke til kommentar
Gjest e8d04...a6f
Iki skrev (1 minutt siden):

Høres ut som du er sjalu.

Forklar ham din side av historien og hvordan du føler deg, inkludert hvor godt du faktisk liker ham.

Mest sannsynlig har han ikke tenkt stort over dette, og kvinnen på jobben er bare en venn.

Det høres nesten ut som om det er hun som har presset seg på ham, ikke omvendt.

Takk for svar.

Ja, du har kanskje rett..det er gjerne god gammeldags sjalusi. Men jeg reagerer ikke på andre kvinnelige kollegaer som han har kontakt med. 
Jeg har også en følelse av at hun legger litt mer i dette..og jeg er veldig redd for at han ikke skal lese signalene. 
 

Vi snakker veldig bra sammen, og jeg har forklart ham hvorfor jeg blir usikker osv. Han er veldig forståelsesfull, og forklarer hvordan situasjonene har vært. Og jeg ønsker å tro ham..kan det være at det egentlig handler om at jeg er usikker på den andre kvinnen, på hva hennes intensjoner er? 
 

Jeg hater å være usikker :angry::wallbash:

Anonymous poster hash: e8d04...a6f

Lenke til kommentar
Gjest e8d04...a6f
Eskove skrev (5 minutter siden):

Her er det nok noe som skurrer.
Og der er ikke Din mann eller hans kvinnelige kollega.

Tro det eller ei, men det er mulig å kun ha et platonisk forhold med noen av det andre kjønn.
Dette er ekstremt vanlig i jobbsammenheng.
Kanskje spesielt vanlig i jobbsammenheng.

At det er en kvinnelig kollega han har blitt venn med er helt vanlig.
Det er både men og kvinner i verden og på arbeidsplasser.

Enten stoler du på mannen din eller så stoler du ikke på han.
Om du ikke stoler på mannen din er det noe dere seriøst må ta opp.
Siden det er barn i bilde er det noe dere burde ta seriøst.
Om du ikke klarer å riste følelsen av deg er det mulig å få proff hjelp til dette.
Familievernkontoret for en samtale er en mulighet

Jeg er veldig klar over at det er mulig å ha et platonisk forhold til motsatt kjønn..min forlover og beste venn er en mann. 
Han har som sagt mange kvinnelige kollegaer, og har et godt forhold til både kvinnelige og mannlige kollegaer..det er derfor jeg syns det er rart at jeg plutselig ble usikker. 
Men det er godt med en «wake-up call»..dette er noe jeg bare må riste av meg. For jeg har valgt å stole på ham. Jeg er en av dem som tenker at om partner velger å være utro - so be it, da er det deres tap..det er uansett ikke noe jeg kan ha kontroll over. Derfor blir jeg bare fortvilet over følelsene mine nå.

Anonymous poster hash: e8d04...a6f

Lenke til kommentar
Gjest e8d04...a6f skrev (23 minutter siden):

Jeg har også en følelse av at hun legger litt mer i dette..og jeg er veldig redd for at han ikke skal lese signalene. 

 

Vi snakker veldig bra sammen, og jeg har forklart ham hvorfor jeg blir usikker osv. Han er veldig forståelsesfull, og forklarer hvordan situasjonene har vært. Og jeg ønsker å tro ham..kan det være at det egentlig handler om at jeg er usikker på den andre kvinnen, på hva hennes intensjoner er? 

Kan vel være så lett som å få mannen din til å forklare situasjonen for henne?

Eventuelt at han lar deg snakke med henne slik at dere blir bedre kjent, og at du dermed forstår intensjonene hennes.

 

Er jo mye mulig at, siden det er som du skriver et mannsdominert yrke, at han er en av de få hun føler seg trygg med på jobben, og at det dermed er naturlig for henne å holde seg sammen med ham.

Trenger ikke være noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Gjest 915a6...2d5

Det er lov å bli sjalu uten at det er noe galt med det, så lenge det ikke blir veldig kontrollerende og ødeleggende. Det virker det ikke akkurat som her. 

Samtidig umulig å si om det ligger noe i følelsene dine eller ikke. Skjønner jo at du reagerer, det tror jeg flere ville gjort. 

Et godt tegn er at han snakker om det, og ikke bare avviser deg. Det hadde vært et varseltegn. 

Jeg har også fått sånn magefølelse før ang mannen min, og det stemte. Men der var det en del fler situasjoner som indikerte på at noe var feil. 

Men prat om det med han. Tror det er det eneste og beste du kan gjøre. Bryr han seg om deg, som det absolutt virker som, så vil han også trygge deg. 

Anonymous poster hash: 915a6...2d5

Lenke til kommentar

Nå tenker jeg at man skal aldri undervurdere magefølelsen og spesielt ikke om du vanligvis ikke er sjalu eller har dårlig magefølelse ellers. 

Selv kan jeg ikke stole på magefølelsen min, da jeg generelt er svært sjalu og pessimistisk. Jeg tror det verste uansett, så magefølelsen min vil alltid være dårlig. Men om du er "normal" så syns jeg du bør stole litt på det indre kompasset ditt. Snakk med han om det (kanskje ikke fristende om han blir sint, som for øvrig er en normal reaksjon når man blir "tatt" i noe eller er i ferd med å bli avslørt), eventuelt bare følg litt med, men jeg vet det er vanskelig å bare følge med og ikke gjøre noe. 

Så kan enkelte argumentere for at det å bli sint er fordi man blir oppgitt da man blir anklaget for noe man ikke har gjort - det er ingen grunn til å bli sint om man ikke har gjort det. Da møter man partner med forståelse og prøver å forstå usikkerheten/sjalusien slik at man kan være en god partner og sørge for at tilliten bygges. Blir man sinna, sur og trekker seg tilbake når en partner er sjalu så vil man bare forsterke usikkerheten hos partneren. 

Jeg har også hatt samme magefølelse med ekser, da mitt indre kompass fungerte mye bedre. Det stemte, de var utro begge to. Jeg har dessverre ikke erfart tidligere at magefølelsen min faktisk tar feil, så derfor er jeg litt ødelagt i dag. Det gjør noe med deg når du ofte får dårlige magefølelser rundt relasjoner og tillit, og så viser det seg å være riktig. Da blir den følelsen konstant av en eller annen grunn. 

Jeg håper det ikke er tilfelle for deg, noen ganger tror man det verste uten at det stemmer så krysser fingrene for at det er slik. ❤️ 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest e8d04...a6f skrev (På 24.5.2024 den 7:53 PM):

Takk for svar.

Ja, du har kanskje rett..det er gjerne god gammeldags sjalusi. Men jeg reagerer ikke på andre kvinnelige kollegaer som han har kontakt med. 
Jeg har også en følelse av at hun legger litt mer i dette..og jeg er veldig redd for at han ikke skal lese signalene. 
 

Vi snakker veldig bra sammen, og jeg har forklart ham hvorfor jeg blir usikker osv. Han er veldig forståelsesfull, og forklarer hvordan situasjonene har vært. Og jeg ønsker å tro ham..kan det være at det egentlig handler om at jeg er usikker på den andre kvinnen, på hva hennes intensjoner er? 
 

Jeg hater å være usikker :angry::wallbash:

Anonymous poster hash: e8d04...a6f

Hvem er hun? Er hun ung, pen, er hun singel, har hun barn? Har du lagt merke til en spesifikk måte hun tar kontakt med han på eller hvorfor er du usikker på henne? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest 1d187...97d

man kjenner partneren sin best, forumbrukere som meg selv vil kun relatere situasjonen til potensielt egne erfaringer, eller hvordan vi tror vi selv hadde gjort i en situasjon hvor vi prøver å male et bilde basert på det lille du sier.

Det jeg kan si derimot, er at vi menn er enkle skapninger.

Hvis han ikke er typen til å være utro, så la oss si at det er sånn det er.
Men han er fortsatt mann, han har overhodet ikke noe i mot å få litt oppmerksomhet. Som han garantert nyter, spesielt hvis du blir åpenbart sjalu.

Også til nr2, får han alle behov dekket hjemme?  Er du en god partner ? Sexlivet bra? Stemning i huset bra? Mat på bordet?
Hvis du kan svare ja på alle de spørsmålene.. Så er jeg villig til å donere 10 årslønner til veldedighet dersom han er utro.

 

Oppsummering: Er han ikke typen til å være utro, og forholdet deres er bra? Så er du bare sjalu og bør fokusere på å jobbe med deg selv..Skal selvsagt ikke slippe alt. Men finn deg en hobby du kan bruke tiden på..
Er mannen din lykkelig med deg bør han fint klare å lese situasjonen og tar avstand fra damen dersom han merker at kvinnen vil ha noe mer enn et kollegialt vennskap.

Hvis han ikke er lykkelig, og dere ikke har det bra. Så kan du banne på at han tar hjertelig i mot all oppmerksomhet og det over tid kan utvikle seg til noe mer.

 

Håper ikke du blir mer usikker av innlegget.. Men menn er enkle.. Gi mannen det han trenger (sex-mat-godt humør) ( han må selvsagt fortjene det, hvis han ikke gir deg det du trenger så er dere bedre fra hverandre ) Så er han din for alltid.

lykke til

Og til alle pessimister. Ja det er lett å generalisere når det er rom for det.

Anonymous poster hash: 1d187...97d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...