Gå til innhold

Hvor og når føre tap ved boligsalg, skatt


Gjest 590d9...60b

Anbefalte innlegg

Gjest 590d9...60b

Hei!

Nylig solgt bolig og tapte litt på salget, lurer på hvor og når jeg kan føre tapet for fradrag på skatten.

Fører man tapet i skattekortet nå med en gang, og skatter mindre pga. tapet ut dette året (får fradraget på tapet utbetalt med lønnen), eller venter man til neste år og legger det inn i skattemeldingen, og får alt utbetalt da in one go?

Anonymous poster hash: 590d9...60b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 590d9...60b

Ubebodd, kjøpt og solgt i år så fradraget for tap gjelder. Om jeg allerede i år kan få de pengene gjennom lavere skattetrekk av lønna ved å justere skattekortet, foretrekker jeg det over å vente til neste år

Anonymous poster hash: 590d9...60b

Lenke til kommentar
Gjest 590d9...60b skrev (9 timer siden):

Ubebodd, kjøpt og solgt i år så fradraget for tap gjelder. Om jeg allerede i år kan få de pengene gjennom lavere skattetrekk av lønna ved å justere skattekortet, foretrekker jeg det over å vente til neste år

Anonymous poster hash: 590d9...60b

Det kan du ikke. Du tapte i pengene i år.

Lenke til kommentar

Om du er sikker på at du oppfyller kravet er det bare å justere kortet nå. 

Jeg gjorde det samme for noen år siden, jeg var dog forsiktig ved hva jeg puttet inn for å forsikre meg om at jeg ikke gikk på en smell pga en regnefeil eller feil forståelse av regelverket.

Så jeg fikk en god slant igjen ved neste års oppgjør også.

Lenke til kommentar
Gjest 590d9...60b
Salvesen. skrev (1 time siden):

Om du er sikker på at du oppfyller kravet er det bare å justere kortet nå. 

Jeg gjorde det samme for noen år siden, jeg var dog forsiktig ved hva jeg puttet inn for å forsikre meg om at jeg ikke gikk på en smell pga en regnefeil eller feil forståelse av regelverket.

Så jeg fikk en god slant igjen ved neste års oppgjør også.

Da tenker jeg jeg gjør det. Du husker vell ikke hvilken post det føres på? Er vell sikkert en egen «salg av bolig» post der du fører inngangsum og utgangssum

Anonymous poster hash: 590d9...60b

Lenke til kommentar
Gjest 590d9...60b skrev (15 minutter siden):

Da tenker jeg jeg gjør det. Du husker vell ikke hvilken post det føres på? Er vell sikkert en egen «salg av bolig» post der du fører inngangsum og utgangssum

Anonymous poster hash: 590d9...60b

Det husker jeg ikke, og jeg førte vell i den gamle meldingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...