mobile999 Skrevet lørdag kl 23:35 Skrevet lørdag kl 23:35 Var det mulig å fange det som blokkerte dysa under rengjøring? Hva var evt. farge og konsistens?
aklla Skrevet i går, 00:58 Forfatter Skrevet i går, 00:58 mobile999 skrev (1 time siden): Var det mulig å fange det som blokkerte dysa under rengjøring? Hva var evt. farge og konsistens? Nei, jeg sprayet gjennom en spray som tilsynelatende åpnet opp, sprayet gjennom flere ganger og virket som om den var helt åpen. Det eneste jeg merket var at dysa var litt "treg" med en gang, men den kom seg raskt når jeg sprayet litt. Så monterte den, sjekket, helt fin spray med bensin, gikk helt strålende. Så etter noen minutter, tett. Er så klart mulig at det som tettet fortsatt er inni der, men vanskelig å si Så ingenting som blokkerte noe som helst, men dysene er ekstremt små.. Det er dysen som sitter ved luft-filteret, som sprayer bensin inn i forgasseren som en stråle. Det er en "sky" av bensin inni der som kommer fra andre dyser som ser ut til å funke veldig bra. Jeg renset med elektronikkrens, vet ikke helt om det er optimalt men det renser ganske bra uten at det etterlater seg rester. Bremserens er kanskje bedre?
mobile999 Skrevet i går, 09:06 Skrevet i går, 09:06 (endret) Bremserens er ganske sterkt. Gummi tåler det ikke. Elektronikk rens er ganske svak og egner seg dårlig. Bruk forgasser-rens. Er det nye bensinfilteret mesh eller papir? Hvis det er papir, er det gjennomsiktig og har du studert om det har fanget noe eller om papiret har endret farge? Endret i går, 09:06 av mobile999
aklla Skrevet i går, 12:23 Forfatter Skrevet i går, 12:23 Det er mesh filter. Ingenting synlig i filteret. Det er forresten også nye bensinslanger..
mobile999 Skrevet i går, 13:06 Skrevet i går, 13:06 (endret) Mesh filter filtrerer ikke fine partikler som kan stamme fra en gammel bensintank. Prøv et papirfilter. Man ser normalt på filtermaterialet i papirfilteret om det er et problem med f.eks. bensintanken. Etter papirfilter ville jeg evt. forsøkt ultralydvask av forgasseren. Endret i går, 13:44 av mobile999
aklla Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden Er dette filteret som sitter der i dag. https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/filter/drivstoffilter/drivstoffilter-2000025530 Hva bør jeg velge som erstatning?
mobile999 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Sannsynligvis noe slikt: https://www.thansen.no/scooter-mc/moped-og-scooter/universal/bensinslanger-filter/drivstoffilter/n905699/pn905707
sedsberg Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Hvis forgasseren har stått med moderne 95-oktan så kan det gjøre at aluminiumen blir til et slags pulver som kan tette alt mulig. Total rens i f.eks. ultralydvasker kan da være nødvendig. Man må også få ut det røret som går fra der hoveddysa sitter og opp til der gasspjeldet/stempelet står. Der er det som regel masse små hull i sidene som tetter seg. Eks: Spoiler Endret 19 timer siden av sedsberg
aklla Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden Den er langt, langt ifra så ille.. Hoved-dysa er renset den også, den ser ut til å virke som den skal. Det er bare den lille dysa rett bak luftfilteret som tetter seg. Men det er også den som har minst hull og som så klart også er vanskeligst å rense ettersom det ikke er hull rett gjennom, men det er vinklet. Alt jeg fikk av er demontert og renset, men fikk ikke av den lille dysa som var problemet, tror den er presset på plass. Får vridd den noen grader hver vei men så er det bråstopp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå