Gå til innhold

Uforsvarlig høyt lånetilbud fra banken?


Gjest d51f8...5b8

Anbefalte innlegg

Gjest d51f8...5b8
sveibuen skrev (På 10.5.2024 den 10:15 PM):

Fruen som handler, handler 90% av middag feks fra matredder diskene på extra hvor det er 40%, bare hive i frys med en gang da det går ut samme dag, eller dagen etter! Der har du plutselig spart mange mange kr i bare middagspenger!
Kiwi har hverdagsgrovt brød til 19kr, går et halvt brød til dagen.
Ellers lager fruen mat fra bunn av, man trenger ikke så mye så lenge det er næringsrikt med litt grønt til!
Å ta feks Deodorant til meg, koster meg 30kr i mnd( ca det eg bruker pr mnd 1,5 deo) fruen bruker så og si aldri, da hun har sensetiv hud.
Dobbeldusj har de vel til 12kr på kiwi, bruker vel 1 i mnd.

Så trenger ikke så stort budsjett så lenge du ikke må leve luksus.

Hadde 1 mnd i fjor sommer hvor matbudsjettet var oppe i 9000kr, men det tok vi oss råd til, var mye grillings, å det koster peng!

Har 2 små, så en del av pengene går til feks bleier som er dyrt uansett om det er "halv" pris på de.


Et annet godt tips til å spare, er å skaffe seg en fiskestang! Der får du plutselig "gratis" middag flere ganger i uken.
 

Takk for tips. Vi kjøper stort sett firstprice der det er mulig og billigst alternativ. På morgenen har butikken her halv pris på brød, så sparer litt der. Vi spiser stort sett knekkebrød. Extra har jeg ikke sjekket ut enda. 

Har ikke hatt fryser, men har kjøpt en brukt fryser som vi skal hente neste uke. Mye å spare med fryser. 

Alt av produkter som brukes på hud og hår er vi avhengig av gode produkter. Men disse produktene er drøye i bruk og ikke de dyreste. Men mest mulig naturlige. 

Eldste får som regel parfyme, deo etc i gaver. 

Ungdommen spiser mer enn oss. Men ingenting imot firstprice, vegetar etc. 

Fiske liker vi. Men ikke akkurat drevne på det. 

Gjest d82f4...902 skrev (På 11.5.2024 den 12:06 AM):

Kutter man ned på mengden kjøtt, til fordel for bønner, linser eller andre grønnsaker, kan man også spare en hel del. 

Nå for tiden koster kjøttdeigen fort opp mot 70,- for 400 gram. Det er et ran! Men dersom man kun bruker en tredjedel, og sper ut med bønnemix eller noe slikt, så er hvertfall økonomien noe mer levelig. 

PS: Vi nordmenn spiser såpass mye kjøtt, at en halvering av inntak bare er sundt uansett. Nå er ikke det meningen å dra inn helsekort i denne tråden, men akkurat her kan man faktisk spare seg til (noe) bedre helse. :p 

PPS: Jeg er ikke bedre enn at jeg dyttet nedpå både løvbiff og en fyldig kebab i dag, altså. Så ikke ta meg for en helse-freak. Det er jeg ikke. Men akkurat som at de fleste røykere vet at røykingen på sikt vil ta knekken på de, så vet jeg at alkohol- og kjøttforbruket mitt tenderer til det skadelige. Vi har derfor innført et par rene vegetar-dager i uka, bare for å veie litt opp for det dystre matinntaket. 

Anonymous poster hash: d82f4...902

Vi spiser en del vegetar retter. Kjøtt er hinsidige dyrt og jeg er heller ikke så glad i kjøtt. Vi spiser aldri ute og bestiller aldri mat. Drikker ikke brus, kun godteri på lørdager, tar med niste og vann når vi skal noe etc. 

 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 5/5/2024 at 1:09 PM, wampster said:

Fjernvarme/strøm
Jeg skjønner ikke helt hvordan dere kan ha 2.000 kr i strømkostnad når oppvarming går via fjernvarme?
I deres situasjon ville jeg uansett tatt på meg en ekstra genser eller to om høsten/vinteren, skrudd av varme på badet (om det står på) og sørget for at alt av lyst/elektronikk ikke står på/blir brukt unødvendig. Uten mer info kan jeg ikke si noe mer sikkert, men her ville jeg i hvert fall prøvd å spare 500kr mnd uansett hvordan det er fordelt
Besparing 500 / mnd

Enig, det gir ikke mening.

Hvilken strømleverandør har dere, og hvilken avtale? Hva er fjernvarmeforbrukt og strømforbruket hver år? Hvor stor bolig?
Her kan det både være en elendig avtale og for høyt forbruk
Bytt til Vibb så løser dere den elendige avtalen: https://vibb.no
(Disse og Tibber er trygge leverandører med god pris)
Sikkert noen som kan verve dere også 


Har dere brukt opp betalingsutsettelse hos Lånekassen? Kan gjøre det 36 ganger uten å oppgi noen grunn:
https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/betalingsutsettelse/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest d51f8...5b8
Salvesen. skrev (36 minutter siden):

Eneste jeg ser er en bank som prøver å hjelpe dere i en vanskelig situasjon. 

Det er sjeldent lurt å komme i klinsj med de som hjelper i en vanskelig situasjon...

En periode med avdragsfrihet, lavere rente, lengere løpetid eller annen løsning som gir oss noe tid til å selge hadde vært til hjelp. Kanskje vi hadde sluppet å selge med tap igjen.

Har vært i møte med 2 banker nå. Kalkuleringene viser at vi går ganske greit i minus. Vi kan ikke trylle frem penger eller vekk regninger. Selv om vi reduserer strøm og mat, vil vi fortsatt gå i minus. Rådet var helt klart, selg huset. Dette har dere faktisk ikke råd til.

Og som nevnt før, vi gjorde dette for å få romsligere økonomi, ikke strammere. Det er ikke verdt det.

Samtidig er jeg enig med deg at banken gir en mulighet til å beholde huset. Så blir det opp til lånetager å finne løsninger. Uten barn vil jo overtidsarbeid og ekstra arbeid være en mulighet/enklere. Selge unna ting. Stramme inn på alt man klarer. Hente matkasse hos frivillighetssentral osv. 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Lenke til kommentar
Gjest d51f8...5b8 skrev (12 minutter siden):

En periode med avdragsfrihet, lavere rente, lengere løpetid eller annen løsning som gir oss noe tid til å selge hadde vært til hjelp. Kanskje vi hadde sluppet å selge med tap igjen.

Har vært i møte med 2 banker nå. Kalkuleringene viser at vi går ganske greit i minus. Vi kan ikke trylle frem penger eller vekk regninger. Selv om vi reduserer strøm og mat, vil vi fortsatt gå i minus. Rådet var helt klart, selg huset. Dette har dere faktisk ikke råd til.

Og som nevnt før, vi gjorde dette for å få romsligere økonomi, ikke strammere. Det er ikke verdt det.

Samtidig er jeg enig med deg at banken gir en mulighet til å beholde huset. Så blir det opp til lånetager å finne løsninger. Uten barn vil jo overtidsarbeid og ekstra arbeid være en mulighet/enklere. Selge unna ting. Stramme inn på alt man klarer. Hente matkasse hos frivillighetssentral osv. 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Jeg er litt usikker på hvilket lån banken har tilbudt dere? Er det ett boliglån til ny bolig som var for dyr? Forbrukslån? Mellom finansiering?

Lenke til kommentar
Gjest d51f8...5b8
Salvesen. skrev (53 minutter siden):

Jeg er litt usikker på hvilket lån banken har tilbudt dere? Er det ett boliglån til ny bolig som var for dyr? Forbrukslån? Mellom finansiering?

Boliglån 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Lenke til kommentar
Gjest d51f8...5b8 skrev (49 minutter siden):

Boliglån 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Dere fikk vell mellomfinansiering med utgangspunkt i en langt høyere verdi i forrige bolig.

Mellomfinansieringen spiste opp sparekontoen pga. En relativt lang salgsprosess, og den lave salgssummen på forrige bolig spiste opp egenkapitalen som var ment til å gi dere en lavere lånesum en utgangspunktet.

I mellomtiden har også renten steget betraktelig, så dere sitter på høyere renter, og mye høyere lån en planlagt, i tillegg til ingen sparekonto.

Er ikke det greit oppsummert?

En perfekt shitstorm, men det blir vanskelig å klandre noen andre enn seg selv. 

Enn må trøste seg med at dere har mere enn de fleste her i verden, og gjøre så godt dere kan for å stabilisere økonomien.

Jeg klarer ikke si hva som er best for dere, men det løser seg på sikt

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Gjest d51f8...5b8
bzzlink skrev (20 minutter siden):

Jeg ville sett på løsninger for å leie ut en del av boligen. 
 

 

Helt uaktuelt med tanke på barna. 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Lenke til kommentar
Gjest d51f8...5b8
mandodiao skrev (22 minutter siden):

Dere fikk vell mellomfinansiering med utgangspunkt i en langt høyere verdi i forrige bolig.

Mellomfinansieringen spiste opp sparekontoen pga. En relativt lang salgsprosess, og den lave salgssummen på forrige bolig spiste opp egenkapitalen som var ment til å gi dere en lavere lånesum en utgangspunktet.

I mellomtiden har også renten steget betraktelig, så dere sitter på høyere renter, og mye høyere lån en planlagt, i tillegg til ingen sparekonto.

Er ikke det greit oppsummert?

En perfekt shitstorm, men det blir vanskelig å klandre noen andre enn seg selv. 

Enn må trøste seg med at dere har mere enn de fleste her i verden, og gjøre så godt dere kan for å stabilisere økonomien.

Jeg klarer ikke si hva som er best for dere, men det løser seg på sikt

Ikke helt korrekt. 🙂

Selvfølgelig er vi heldige som bor i Norge, klart vi setter stor pris på det av flere grunner. 

Det vil alltid være vondt å miste det man har bygd opp over mange år, uansett årsak/hvem som har skyld eller ikke, og selv om det kun er materialer og tall. Men det var en trygghet for oss og barna, og i utgangspunktet en frihet.

Vi bryr oss ikke så mye om det materialistiske. Kunne for min del bodd i en nedslitt hytte i skogen uten vann og strøm 🙂.

Det viktigste for oss er at vi har en trygg og stabil havn, god nok økonomi så vi slipper å bekymre oss. Muligheten for å reise og oppleve ting med barna og mannen, skape gode minner og opplevelser. Vi begge har et ganske tøft liv bak oss fra barndommen av. Vi må jobbe hardt for ting som kanskje faller naturlig eller enklere for andre uten den belasten. 

Nå var det på en måte vår tur til å nyte godt av flere år med hardt arbeid. Nå skulle vi roe ned, fokus på helse og velvære, sunn mat, gode venner, opplevelser mm. 

Når det er sagt ønsker vi selvfølgelig å spare der vi kan spare uansett hva utfallet ble. Og fått mange gode tips og råd her inne vi setter pris på og tar med videre.

Målet var aldri å kunne kjøpe masse nye ting, reise på dyre ferier og bli en stor forbruker. Vi elsker norsk natur, telturer, fjellturer og vil fortsette med det. Sunn, men rimelig mat. Kjøpe brukte klær eller arve. Trenger vi noe er finn eller brukt butikker gull verdt.

Strøm må vi absolutt sjekke ut som flere har påpekt her. Her har vi nok vært alt for slappe, samtidig har det vært en svært krevende periode hvor ikke hodet alltid henger med. 

Planen nå er å selge huset. Er vi heldig, sitter vi igjen med litt egenkapital som gir oss mulighet til å kjøpe et lite hus ikke så langt unna. Er vi ikke så heldige så får vi undersøke om det er andre muligheter eventuelt leie. 

Ting ble ikke helt som planlagt. Vi kommer ikke til å klandre oss selv for dette uansett hvor mange som skal påpeke det.

Vi må se fremover å finne løsninger. Det å sitte med huset og alt for høyt lån er ikke en av løsningene. 

 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Lenke til kommentar
Gjest 5ec80...556
4 minutes ago, Guest d51f8...5b8 said:

Ikke helt korrekt. 🙂

Selvfølgelig er vi heldige som bor i Norge, klart vi setter stor pris på det av flere grunner. 

Det vil alltid være vondt å miste det man har bygd opp over mange år, uansett årsak/hvem som har skyld eller ikke, og selv om det kun er materialer og tall. Men det var en trygghet for oss og barna, og i utgangspunktet en frihet.

Vi bryr oss ikke så mye om det materialistiske. Kunne for min del bodd i en nedslitt hytte i skogen uten vann og strøm 🙂.

Det viktigste for oss er at vi har en trygg og stabil havn, god nok økonomi så vi slipper å bekymre oss. Muligheten for å reise og oppleve ting med barna og mannen, skape gode minner og opplevelser. Vi begge har et ganske tøft liv bak oss fra barndommen av. Vi må jobbe hardt for ting som kanskje faller naturlig eller enklere for andre uten den belasten. 

Nå var det på en måte vår tur til å nyte godt av flere år med hardt arbeid. Nå skulle vi roe ned, fokus på helse og velvære, sunn mat, gode venner, opplevelser mm. 

Når det er sagt ønsker vi selvfølgelig å spare der vi kan spare uansett hva utfallet ble. Og fått mange gode tips og råd her inne vi setter pris på og tar med videre.

Målet var aldri å kunne kjøpe masse nye ting, reise på dyre ferier og bli en stor forbruker. Vi elsker norsk natur, telturer, fjellturer og vil fortsette med det. Sunn, men rimelig mat. Kjøpe brukte klær eller arve. Trenger vi noe er finn eller brukt butikker gull verdt.

Strøm må vi absolutt sjekke ut som flere har påpekt her. Her har vi nok vært alt for slappe, samtidig har det vært en svært krevende periode hvor ikke hodet alltid henger med. 

Planen nå er å selge huset. Er vi heldig, sitter vi igjen med litt egenkapital som gir oss mulighet til å kjøpe et lite hus ikke så langt unna. Er vi ikke så heldige så får vi undersøke om det er andre muligheter eventuelt leie. 

Ting ble ikke helt som planlagt. Vi kommer ikke til å klandre oss selv for dette uansett hvor mange som skal påpeke det.

Vi må se fremover å finne løsninger. Det å sitte med huset og alt for høyt lån er ikke en av løsningene. 

 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Poenget med å selv ta ansvar er at da er dere iallefall noen som kan gjøre noe med det. Om dere ikke gjør det så er det alltid noen andre sin feil og dere vil alltid havne tilbake i "uføret" på ett eller annet vis fordi det aldri er dere som har gjort noe galt. Takstmannen, bankmannen, megleren, boliginvestorene, boligkjøperne, renten, inflasjonen, boligprisene, strømprisene, drivstoffprisene, helsevesenet, regjeringen, helsen, det er en uendelig lang liste dere kan bruke som syndebukk og slipper da selv å lære av egne potensielle feil.

Jeg var akkurat som deg for 15 år siden, men så forstod jeg at jeg har 0 kontroll på verden rundt meg så jeg kommer ikke så langt å skylde på alt og alle andre. Men når jeg alltid skylder på meg selv, så gir jeg meg selv en slags handlingsmakt som uteblir når det ikke er min feil.

Det er mye lettere å ta tak i ting når det er min egen feil. Det er umulig når det er alle andres feil.

Anonymous poster hash: 5ec80...556

Lenke til kommentar
Gjest d51f8...5b8
Gjest 5ec80...556 skrev (6 minutter siden):

Poenget med å selv ta ansvar er at da er dere iallefall noen som kan gjøre noe med det. Om dere ikke gjør det så er det alltid noen andre sin feil og dere vil alltid havne tilbake i "uføret" på ett eller annet vis fordi det aldri er dere som har gjort noe galt. Takstmannen, bankmannen, megleren, boliginvestorene, boligkjøperne, renten, inflasjonen, boligprisene, strømprisene, drivstoffprisene, helsevesenet, regjeringen, helsen, det er en uendelig lang liste dere kan bruke som syndebukk og slipper da selv å lære av egne potensielle feil.

Det er jeg helt enig i 🙂

Men er nok en liten sorgprosess vi må igjennom. Det er faktisk jævelig vondt til tider. 

Samtidig må vi bare gjøre det beste ut av det, tenke at verden ikke raser sammen selv om det faktisk føles sånn i perioder. Ikke bare med tanke på tap, usikkerhet fremover osv. Men vi har også levd under et voldsomt press i lengre tid hvor kapasiteten og helsen har vært dalende. Så vi må fokusere på å komme oss ovenpå og at det ordner seg til slutt. Vi må bare igjennom litt til før det er ferdig. 

Å ta ansvar er super viktig, ellers blir man stående på samme plass.

Absolutt kan jeg falle ned i offerrollen når ting blir for vanskelig, men klarer alltid å komme meg opp, få et klarere perspektiv og syn på ting. Samtidig handler ikke det å ta ansvar alltid om å rette all kritikk og skyld mot seg selv, uansett situasjon. Det er destruktivt for både individer og samfunn. 

Vi har absolutt lært ekstremt mye av hele situasjonen. 

Og vi har uten tvil tatt mye ansvar under hele prosessen. Gjort alt vi kan for å løse ting både økonomisk og salg av hus, finne muligheter, høre med andre om deres erfaringer, spurt folk med relevant kompetanse etc. Vi har virkelig kjempet med det vi har for å løse situasjonen, kanskje kjørt oss litt vel for hardt. Hvis folk tror vi går hjemme å depper, kun skylder på alle andre og synes synd på oss selv så er det svært langt fra sannheten. 

Gjest 5ec80...556 skrev (54 minutter siden):

Jeg var akkurat som deg for 15 år siden, men så forstod jeg at jeg har 0 kontroll på verden rundt meg så jeg kommer ikke så langt å skylde på alt og alle andre. Men når jeg alltid skylder på meg selv, så gir jeg meg selv en slags handlingsmakt som uteblir når det ikke er min feil.

Så bra du klarte å snu det😀. Mange forblir i offerrollen, en slags forsvarsmekanism som har motsatt effekt og veldig destruktivt. 

Det er befriende å gå fra offerrollen til å forstår at man kun har ansvar for sitt eget liv, og klarer å leve etter det. Det åpner opp så mange muligheter og et helt annet liv. Så glad på dine veier, det er bra jobbet. 

Gjest 5ec80...556 skrev (58 minutter siden):

Det er mye lettere å ta tak i ting når det er min egen feil. Det er umulig når det er alle andres feil.

Hmm....... Ikke helt enig, selv om jeg forstår poenget ditt. Å ta ansvar er noe annet enn det å legge all skyld på seg selv uansett situasjon. Det høres destruktivt ut. 

I visse tilfeller er det sunt, riktig og viktig å faktisk legge skylden der den hører hjemme, ikke minst svært viktig for samfunnet også. Eks vold, voldtekter, misbruk, svindel, drap, drapsforsøk, herverk etc.

Hadde jeg ikke lagt skylden der den hørte hjemme etter årevis med seksuelt misbruk som barn, på den voksne, men meg selv, hadde jeg nok levd med stor skam store deler av livet. Jeg hadde ikke anmeldt og vunnet, fyren hadde fortsatt å jobbe med barn og lettere å misbruke andre barn. Jeg hadde heller ikke hatt muligheten til å påvirke, støtte andre som har opplevd lignende, eller "inspirert" (i mangel på bedre ord) andre med lignende erfaringer. 

Jeg la skylden der den hørte hjemme. Jeg fikk han dømt og gjorde det riktige. En periode med offerrollen og sorg. SÅ kommer det å ta ansvar for sitt eget liv inn. 

Der urett begås av andre er det godt at vi legger skylden der den hører hjemme og ikke på oss selv. Man har fortsatt ansvar for sitt eget liv og sin egen lykke. 

Men dette ble en del avsporing, men interessant tema ihvertfall. 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Lenke til kommentar
12 hours ago, Guest d51f8...5b8 said:

Helt uaktuelt med tanke på barna. 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Alle er forskjellige, og avhengig av planløsningen på huset / antall bad, så kan det være at det koster for mye.

Men snakker med foreldre i klassene til barna mine, og de som leier ender opp som nomader som må flytte hvert 1-3 år, det er ikke noe særlig for barna det heller. Derfor ville jeg sett hardt på hvordan jeg kunne fått inn ekstra inntekt som ikke går utover tiden man har, men heller plassen

Lenke til kommentar
23 hours ago, eisa01 said:

Enig, det gir ikke mening.

Hvilken strømleverandør har dere, og hvilken avtale? Hva er fjernvarmeforbrukt og strømforbruket hver år? Hvor stor bolig?
Her kan det både være en elendig avtale og for høyt forbruk
Bytt til Vibb så løser dere den elendige avtalen: https://vibb.no
(Disse og Tibber er trygge leverandører med god pris)
Sikkert noen som kan verve dere også 


Har dere brukt opp betalingsutsettelse hos Lånekassen? Kan gjøre det 36 ganger uten å oppgi noen grunn:
https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/betalingsutsettelse/

Hvis det jeg leste på forrige side er riktig, så kan dette løse problemet. 3000 i minus fra høsten, men med 4300 fra å utsette Lånekassen kan du satse på at rentenedsettelse neste tre år + realønnsvekst gjør at det går rundt når utsettelsene er brukt opp

Lenke til kommentar
Gjest d51f8...5b8
bzzlink skrev (7 timer siden):

Alle er forskjellige, og avhengig av planløsningen på huset / antall bad, så kan det være at det koster for mye.

Men snakker med foreldre i klassene til barna mine, og de som leier ender opp som nomader som må flytte hvert 1-3 år, det er ikke noe særlig for barna det heller. Derfor ville jeg sett hardt på hvordan jeg kunne fått inn ekstra inntekt som ikke går utover tiden man har, men heller plassen

Det passer nok sikkert for noe eller der man har et hus hvor det vil fungerer.

Men aldri i livet ville jeg hatt noen andre bo i huset vårt, og særskilt rundt det minste barnet. Det er en risiko jeg aldri ville tatt. Huset er ikke tilpasset en slik ordning. Vi har ingen ekstra soverom, bad (kun et bittelite ekstra bad med toalett og vask) eller oppholdsrom. Og vi har nok med oss selv 🙂

Ja, det er selvsagt en fare med å leie at man kan ende opp med en del flytting. Det er kjipt og ikke ideelt. Men har man ikke mulighet til noe annet så må det nesten bli sånn. 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Lenke til kommentar
Gjest d51f8...5b8
eisa01 skrev (2 timer siden):

Hvis det jeg leste på forrige side er riktig, så kan dette løse problemet. 3000 i minus fra høsten, men med 4300 fra å utsette Lånekassen kan du satse på at rentenedsettelse neste tre år + realønnsvekst gjør at det går rundt når utsettelsene er brukt opp

Kan ikke utsette Lånekassen. 

 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Lenke til kommentar
Herr Brun skrev (15 timer siden):

Har du brukt opp alle utsettelsene? 

Et sikkert tegn på «God kontroll på økonomien i alle år».
 

Men det er positivt å se at det løser seg selv om jeg aner konturene av nok et dårlig valg i rekken av dårlige vurderinger her. Banken har strukket ut en hjelpende hånd til noe som burde være håndterbart over en kort periode og løse seg selv naturlig av lønnsjustering og lavere rente de neste 2-4 årene. 

Lenke til kommentar
Gjest d51f8...5b8
minim skrev (42 minutter siden):

Et sikkert tegn på «God kontroll på økonomien i alle år».
 

Men det er positivt å se at det løser seg selv om jeg aner konturene av nok et dårlig valg i rekken av dårlige vurderinger her. Banken har strukket ut en hjelpende hånd til noe som burde være håndterbart over en kort periode og løse seg selv naturlig av lønnsjustering og lavere rente de neste 2-4 årene. 

Veldig dårlig valg å selge huset sitt for å halvere boliglånet, helt klart. Hva tenke vi på liksom? 

Uten bankens unngåelse av lovverket, løgner, usanne lovnader, triksing med tall, verdsetting av boligen over prisantydning for beregning av lån så hadde vi aldri vært så heldige å tape alt. Vi er overlykkelige og super takknemlig for at banken derfor strekker ut en hånd å hjelper oss med et lån vi ikke kan betjene når vi var så dumme å gå fem på. 

Men godt vi gjorde noe samfunnsnyttig å bidro til noen hundre tusner ekstra til en bedrift med milliarder i overskudd. Så noe positivt kom jo ut av det. 

Vil du ha nummeret til personen i banken som hjalp oss med dette og var så snill å strekker ut en hånd? Nei faen, glemte at hun fikk sparken. 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Lenke til kommentar
Gjest f551a...fab
Gjest d51f8...5b8 skrev (21 minutter siden):

Veldig dårlig valg å selge huset sitt for å halvere boliglånet, helt klart. Hva tenke vi på liksom? 

Uten bankens unngåelse av lovverket, løgner, usanne lovnader, triksing med tall, verdsetting av boligen over prisantydning for beregning av lån så hadde vi aldri vært så heldige å tape alt. Vi er overlykkelige og super takknemlig for at banken derfor strekker ut en hånd å hjelper oss med et lån vi ikke kan betjene når vi var så dumme å gå fem på. 

Men godt vi gjorde noe samfunnsnyttig å bidro til noen hundre tusner ekstra til en bedrift med milliarder i overskudd. Så noe positivt kom jo ut av det. 

Vil du ha nummeret til personen i banken som hjalp oss med dette og var så snill å strekker ut en hånd? Nei faen, glemte at hun fikk sparken. 

Anonymous poster hash: d51f8...5b8

Jeg skjønner virkelig ikke denne situasjonen overhodet.

Du sier dere solgte boligen for å halvere boliglånet men endte opp med ett lån dere ikke kan betjene? 

Makes no sense.

Anonymous poster hash: f551a...fab

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...