Gå til innhold

Annonse: Derfor har GeForce RTX 4060 optimal balanse mellom ytelse og kostnad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Når man sammenligner 10-, 20- og 30-seriens grafikkort, dukker MSI GeForce RTX 4060 VENTUS 2X BLACK 8G OC opp som en lysende stjerne på himmelen (...)

Det får da være måte på hvor pompøs man skal være. AI-generert tekst eller har MSI oversatt tekst fra engelsk?

Dette fikk meg også til å stusse:

Sitat

MSI GeForce RTX 4060 VENTUS 2X BLACK 8G OC er viet til å levere en makeløs ytelse til en rimelig penge, helt til kjernen av prosjektet.

Hva betyr dette? Hvilket prosjekt?

Også dette avsnittet fremstår som maskinoversatt fra engelsk til norsk:

Sitat

MSI GeForce RTX 4060 VENTUS 2X BLACK 8G OC står som et bevis på NVIDIAs forpliktelse til å styrke et mangfold av spillere.

Står som et bevis på forpliktelse?

For øvrig er det feil i tabellen i artikkelen. 3060 har 12 gb ram, ikke 8.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
TST skrev (18 timer siden):

Vi har også gjort MSI oppmerksomme på RAM-feilen.

Jeg tror ikke de som laget denne annonsen (MSI) har oversikt over sine egne kort.

I 2019 ble RTX 2060 lansert med 6 gb ram og 1920 cuca cores. Dette er standardversjonen av 2060.

I 2021/2022 ble det lansert en nyversjon av 2060 med 12 gb ram og 2176 cuda cores. Denne var kun lansert for å dra nytte av skjermkorttørken som preget markedet på denne tiden, grunnet krypto-boom og korona. Det ble ikke produsert så mange versjoner av dette kortet. 

I en annonse som denne gir det mening å sammenligne 4060 med den originale 2060. I alle fall hvis poenget er å fremstille 4060 i et godt lys. Men av en eller annen grunn har MSI valgt å sammenligne 4060 med den "ultimate" 2060-versjonen fra 2021/2022.  I tabellen fremstår det som at Nvidia, etter to generasjoner med 12 gb ram, har kuttet ned til 8 gb ram.

Men ja, er ikke jeg som styrer markedsføringen til MSI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...