Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Klarer ikke å forstå at jeg ikke kan oppleve kjærlighet igjen


Gjest 79215...22f

Anbefalte innlegg

Gjest 79215...22f skrev (2 timer siden):

Saken er at det er ingenting som er riktig. Jeg har ikke noe som helst å tilby. Ikke et pent utseende, ikke en bra personlighet, jeg har ikke engang en kjærlig familie, gode venner, et nettverk, jeg klarer ikke finne noe som helst positivt. Skulle jeg listet opp alt ville det blitt flere sider, og tenk å skulle gjøre tiltak på absolutt alt. Det er ikke rart jeg blir motløs og at det kjennes håpløst. 

Selvsagt vil jeg være en helt annen... Men jeg klarer ikke bli den jeg vil være for det er så langt ifra hvem jeg faktisk er. Jeg vil være selvsikker, glad, nyte livet, reise, oppleve nye ting, ha venner jeg kan finne på ting sammen med. 

Konstruktive forslag, råd, hjelp, alt har jeg fått i flere år. Jeg klarer ikke gjøre noe. Så jeg ender opp med å klage og klage og klage. Fordi klagingen, det å skrive, tar faktisk bort litt av smerten en liten stund før det plutselig kommer tilbake. 

Anonymous poster hash: 79215...22f

Da vil jeg anbefale kognitiv terapi. Da lærer man å bryte etablerte tankemønstere. Det kan være nyttig med hensyn til selvbilde og selvtillit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest d4209...c24
Gjest 79215...22f skrev (På 13.4.2024 den 1:42 PM):

Nå tenker vel jeg at jeg ikke kan være attraktiv uansett fordi jeg blir eldre, så det å gjøre meg selv mer attraktiv er ikke akkurat noe som frister eller som jeg bryr meg om. Da hadde jeg nok prøvd for lenge siden. Finner det også urettferdig at jeg må bruke timevis på utseende og kropp for å være attraktiv, mens enkelte kvinner bare kan eksistere. Men sånn er det, det kan jeg ikke gjøre noe med, men jeg velger å ikke bruke mange timer på utseende. Ja, jeg vet, kan ikke klage da, men nå klager ikke jeg over at menn ikke vil ha meg (eller jo, litt, men jeg skjønner jo hvorfor) - jeg klager over at jeg ikke strekker til uansett hva jeg gjør. 

Nå har jeg fått utdelt veldig dårlige trekk også. Det er mye som er galt med meg. Kommer ikke på èn ting som majoriteten av menn kan like. Andre kvinner har for eksempel langt, pent hår, en flott figur, pene øyne, fint smil, høye kinnbein og andre trekk som blir sett på som attraktiv. Jeg har faktisk ingen verdens ting. Jeg trodde jeg hadde en typisk timeglassfigur, men viser seg at skuldrene mine er altfor brede og hoftene for smale, og når jeg lærte det etter å ha målt med målebånd så ser jeg ikke lenger en smal midje, jeg ser en maskulin figur (brede skuldre osv). Jeg er ikke tynn, så det ser ikke bra ut. 

Ja... Nei jeg vet ikke. Nå ble jeg vanvittig lei meg, jeg får gå å gjøre noe. Jeg sverger på at jeg ikke vil ha det sånn, men jeg har det sånn, jeg føler meg så dum. 

Anonymous poster hash: 79215...22f

Jo eldre man blir, jo mer innser man at det indre teller mer. Klisjé, men sant for de aller fleste. Og med det vokser ofte selvtilliten frem. En sunn og god selvtillit er noe av det vakreste som finnes uansett alder og kjønn. Det skinner igjennom det meste. 

Jeg har flere venninner som enten har stiftet familie etter fylt 30, eller fortsatt er singel, men attraktive blant menn. De er ingen modeller, men fantastiske kvinner med glimt i øyet og glede i livet. 

Selvfølgelig finnes det alltid overfladiske mennesker som kun fokuserer på utseende, mye penger og det materialistiske. Ofte for å fylle et tomrom. Men det er ikke disse man vil bruke resten av livet sitt med. 

Ikke trenger man å bruke timesvis på kropp og utseende. Sunt og variert kosthold, litt trening og mosjon, le, vær med folk du liker og gjør ting du liker. Det gir deg god livskvalitet, og vil være attraktivt for mennesker du møter på veien. ❤️

Anonymous poster hash: d4209...c24

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (14 timer siden):

Denne "menn liker best kvinner som er 23 år gamle"-greia er totalt misforstått og i praksis ren misinformasjon. For to personer som matcher, er det ingen hindring om noen ikke er 23 år. Det er ikke sånn at Mann (37) syns Kvinne (34) er for gammel for et forhold. Hvem i huleste er det som faktisk tror på sånt pisspreik?

For det første syns jeg slike holdninger er veldig diskriminerende mot menn som gruppe. Blir veldig feil å dømme en hel gruppe for tendenser som vi kanskje kan finne i ulike varianter hos kanskje 20% av menn. Det vil jo da si at 80 % av menn IKKE er sånn, og man skulle tro den størrelsesordenen burde få tale for en standard. Men så er også denne 20 % gruppen veldig høylytt og i utgangspunktet veldig maktutøvende. Hele dynamikken bygger jo på akkurat det.

Videre tror jeg det er aldersbetinget, det å tro på en sånn virkelighet, både blant menn og kvinner. Når man ikke selv har levd og opplevd det å bli eldre, og sett hvordan en selv og andre rundt seg endrer seg over årene, så har man ikke noe referansegrunnlag. Det blir lettere å falle for kapitalismens framstilling av "evig ung" konseptet.

Slike tanker blir jo helt skrullete å forholde seg til hvis man åpner øynene litt og titter forbi sin egen unge generasjon. Og kanskje det også er en del av problemet. At unge mennesker er navlebeskuende og finner eldre så ubetydelige at de rett og slett ikke ser dem rundt seg. Fins det noe vakrere enn par på 70-80 år, som kjenner hverandre så godt at tankene deres er sammenvokst til en symbiose med rutiner og fullføring av hverandres setninger, samtidig helt klar på hvor den ene og andre slutter og begynner? Når de tuller med hverandre og dansen bare varer i 20 sekunder fordi kroppene ikke lengre klarer å følge med? Ærligheten og akseptet av hverandres svakheter og styrker? Og denne forundelige omsorgen som vitner om en redsel for å være den som blir sittende igjen. Fytti F så fine de er!! 

Unge mennesker er jo fine for alle generasjoner. Men fine på en annen måte. Sånn som at valper er søte. Men hvem i guds navn kan si at en gammel hund som gjør sitt beste for å holde følge, og som man deler en historie med, har en mindre visuell verdi for en? Det er gir jo ingen mening.

Men hvor skal man begynne, når samfunnet aldri løfter fram og opp modne menneskers særtrekk? Mennenes hårløse hoder og kulemager, som i utgangspunktet kommer av menns hormonendringer midtlivs? For meg er disse tingene tiltrekkende, nettopp fordi det er akkurat den alderens maskuline trekk. Altså, den aldersgruppen jeg selv er i. I offentlig omtale er det allikevel helt greit å si "halvfet mann på 50" som et skjellsord. Hallo?

Et rynkete fjes forteller meg om en levd historie, substans, og medaljen for å fremdeles henge med, vunnet visdom og klokskap. Sånn kommer ikke gratis, og ikke alle kom seg igjennom de første delene av livet. De som er med på denne runden er ferdig selektert. Det er kremen. 🥰

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
21 hours ago, knopflerbruce said:

Denne "menn liker best kvinner som er 23 år gamle"-greia er totalt misforstått og i praksis ren misinformasjon. For to personer som matcher, er det ingen hindring om noen ikke er 23 år. Det er ikke sånn at Mann (37) syns Kvinne (34) er for gammel for et forhold. Hvem i huleste er det som faktisk tror på sånt pisspreik?

Det er jo ganske naivt om man ønsker egen familie en gang i fremtiden å ikke ta hensyn til alder hos motparten. Så hindring og hindring, det kommer ann på hva man selv ønsker å oppnå i livet.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (5 timer siden):

Det er jo ganske naivt om man ønsker egen familie en gang i fremtiden å ikke ta hensyn til alder hos motparten. Så hindring og hindring, det kommer ann på hva man selv ønsker å oppnå i livet.

 

Kvinner kan få barn når de er langt over 40, så i dette tilfellet med Kvinne (34) ville man kunnet ordne seg en ganske solid ungeflokk på den gjenværende tiden. Dessuten: når den biologiske klokken tikker for kvinnen, tikker den i praksis også for mannen, siden Mann (46) ikke så lett kan gå ut og håpe på å kapre Kvinne (29). Som regel har man best sjans på dem som er på sin egen alder, pluss minus 3-5 år, så hvis en mann ønsker seg familie burde han ta hensyn til fruktbarhetsvinduet og ta tak når han er 30 selv. (siden det tross alt kan ta litt tid før man finner "frøken drømmedame" hvor følelsene er gjensidige)

Endret av knopflerbruce
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, knopflerbruce said:

Kvinner kan få barn når de er langt over 40, så i dette tilfellet med Kvinne (34) ville man kunnet ordne seg en ganske solid ungeflokk på den gjenværende tiden.

De kan, men realistisk sett så er det vanskeligere, pluss komplikasjonrate er høyere. Hvis man går utifra ditt eksempel, så vil de fleste bruke ihvertfall et år på å finne ut om forholdet er noe å satse på, og så kommer forlover-perioden og giftemål før eventuelle unger, så da går det 1 år der også, så er mannen 39 og kvinnen 36 i ditt eksempel, da er det ikke så rett frem som du prøver å få det til å virke som at man kan få en "solid ungeflokk". Det er mulig, men det er gambling. Da er det jo bedre å minimere gamblingen i størst grad, og heller satse der man i større grad har sjanse til å lykkes. En ting er at selv den mest wokeste kan ikke forandre naturens gang. Hvis du vil gamble på at 40-åringer kan få en stor familie, ditt valg, og lykke til med det.

15 hours ago, knopflerbruce said:

Dessuten: når den biologiske klokken tikker for kvinnen, tikker den i praksis også for mannen, siden Mann (46) ikke så lett kan gå ut og håpe på å kapre Kvinne (29). Som regel har man best sjans på dem som er på sin egen alder, pluss minus 3-5 år

Dette stemmer ihvertfall ikke for meg. Mine valg har økt ettersom jeg har blitt eldre, og fått eget bosted og mer å rutte med som også gjør at jeg kan søke utenlands. Jeg har mer å tilby nå itillegg til personligheten, noe jeg ikke hadde i tidlig 20-årene. Dette gjelder for mange 20-åringer, og bare de som er blant topp 10% i 20-årene har det enkelt, det vises i statistikken også. At du synes pluss minus 3-5 år er best sjanse, så har du ikke prøvd dating i utlandet, det er ihvertfall sikkert.

15 hours ago, knopflerbruce said:

så hvis en mann ønsker seg familie burde han ta hensyn til fruktbarhetsvinduet og ta tak når han er 30 selv. (siden det tross alt kan ta litt tid før man finner "frøken drømmedame" hvor følelsene er gjensidige)

Ja, mange tar tak ved at de søker utenlands. Som er fornuftig. Mange som ikke blir enset i 20-årene vil da ha liten erfaring, og da passer det jo at man finner noen i 20-årene i utlandet, der man faktisk blir vurdert av denne målgruppen og har liknende erfaring å vise til.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest a1c64...3a7

Dette med å gå ut på dato stemmer overhodet ikke, i alle fall ikke dersom man ikke tenker å få egne barn (adopsjon er jo et alternativ).

Etter at jeg skilte meg, har jeg datet 3 kvinner. 12 år yngre, like gammel, og 2 år eldre. Jeg er selv litt over 50 år. Det var hun som er 2 år eldre enn meg jeg skulle ønske jeg endte opp med.

Anonymous poster hash: a1c64...3a7

Lenke til kommentar
Colin. skrev (6 timer siden):

De kan, men realistisk sett så er det vanskeligere, pluss komplikasjonrate er høyere. Hvis man går utifra ditt eksempel, så vil de fleste bruke ihvertfall et år på å finne ut om forholdet er noe å satse på, og så kommer forlover-perioden og giftemål før eventuelle unger, så da går det 1 år der også, så er mannen 39 og kvinnen 36 i ditt eksempel, da er det ikke så rett frem som du prøver å få det til å virke som at man kan få en "solid ungeflokk". Det er mulig, men det er gambling. Da er det jo bedre å minimere gamblingen i størst grad, og heller satse der man i større grad har sjanse til å lykkes. En ting er at selv den mest wokeste kan ikke forandre naturens gang. Hvis du vil gamble på at 40-åringer kan få en stor familie, ditt valg, og lykke til med det.

Dette stemmer ihvertfall ikke for meg. Mine valg har økt ettersom jeg har blitt eldre, og fått eget bosted og mer å rutte med som også gjør at jeg kan søke utenlands. Jeg har mer å tilby nå itillegg til personligheten, noe jeg ikke hadde i tidlig 20-årene. Dette gjelder for mange 20-åringer, og bare de som er blant topp 10% i 20-årene har det enkelt, det vises i statistikken også. At du synes pluss minus 3-5 år er best sjanse, så har du ikke prøvd dating i utlandet, det er ihvertfall sikkert.

Ja, mange tar tak ved at de søker utenlands. Som er fornuftig. Mange som ikke blir enset i 20-årene vil da ha liten erfaring, og da passer det jo at man finner noen i 20-årene i utlandet, der man faktisk blir vurdert av denne målgruppen og har liknende erfaring å vise til.

Det er ikke sånn at man må ha denne forlover-perioden med giftemål. Mulig det er en preferanse for DEG å ha det sånn, men generelt i samfunnet er giftemål som en del av et samliv særdeles valgfritt. Det er også slik at de som vet at klokken tikker, også vil kunne kutte ned på ventetiden og tenke "vi tar ungen først, og giftemålet senere". I praksis gjelder det du skriver kun den undergruppen av menn og kvinner som på død og liv må ha det sånn, og da får man vel starte i riktig tid, da. Kvinne som mann. Eller, gi opp familiedrømmen og akseptere at sånn ble det ikke. Akkurat som man i løpet av livet må gi opp en hel haug andre drømmer. En har jo ellers en ganske merkelig prioriteringsrekkefølge hvis man merker at "klokken tikker" og likevel insisterer på å ta seg veldig god tid på formaliteter rundt forlovelse og giftemål.

Risikoen for problemer knyttet til fødsler er ellers lav, selv om den stiger ved høyere alder, så det er ikke noe reelt argument. Vi snakker en liten minoritet, okke som.

Forøvrig finnes det faktisk forskning på dette, som bekrefter det jeg skriver. For eksempel her:

https://www.brides.com/the-best-age-difference-in-relationships-for-success-5105372

Så, hvorfor ikke heller da gå for noe hvor skilsmisseraten er lav slik at man faktisk beholder sin utkårede over tid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, knopflerbruce said:

Det er ikke sånn at man må ha denne forlover-perioden med giftemål. Mulig det er en preferanse for DEG å ha det sånn, men generelt i samfunnet er giftemål som en del av et samliv særdeles valgfritt. Det er også slik at de som vet at klokken tikker, også vil kunne kutte ned på ventetiden og tenke "vi tar ungen først, og giftemålet senere".

Jeg ønsker ikke et forhold der man etter kort tid går ifra hverandre etter å ha satt et annet liv til verden fordi man måtte skynde seg å sette dette livet til verden fordi tiden begynte å renne ut for den ene parten, ellers takk. Skal man ha et forhold som varer, så tar man ting i riktig rekkefølge tenker nå jeg ja. Et sterkt fundament er alfa og omega for et livslangt forhold.

17 hours ago, knopflerbruce said:

I praksis gjelder det du skriver kun den undergruppen av menn og kvinner som på død og liv må ha det sånn, og da får man vel starte i riktig tid, da. Kvinne som mann. Eller, gi opp familiedrømmen og akseptere at sånn ble det ikke. Akkurat som man i løpet av livet må gi opp en hel haug andre drømmer. En har jo ellers en ganske merkelig prioriteringsrekkefølge hvis man merker at "klokken tikker" og likevel insisterer på å ta seg veldig god tid på formaliteter rundt forlovelse og giftemål.

Det er der makten kommer inn. Hvem sitter med makten til å ta avgjørelsene til enhver tid. Min makt som ung 20-åring var ikke tilstedeværende uansett hvor mye jeg selv måtte ønske et forhold. Jeg var ikke noen å satse på fordi jeg var skadet, lav og uten ressurser. Nå som jeg har blitt eldre, har jeg ihvertfall fått mer ressurser, som gjør at mine muligheter er bedre ved at jeg har mulighet til å bli kjent med andre fra andre kulturer der man har et mer medmennesklig syn. Hvorfor skulle jeg da vurdere/velge de som tidligere ikke anså meg som god nok, fordi de på fasadisk vis ikke ville gi meg en sjanse? Nå som jeg har ressurser har jeg muligheten til å treffe partner i 20-årsalderen, som er etter mitt syn optimalt ettersom jeg ønsker å bruke tid på å lære noen å kjenne før jeg tar et eventuelt forhold videre. Jeg har nå med min makt mulighet til å gjøre grunnarbeidet, og luke ut de som ikke ser etter det riktige. Den makten hadde jeg ikke tidligere. Til en viss grad har jeg den fortsatt ikke her på berget, fordi her må man ofte fylle flere kriterier for å bli vurdert.

Man må ikke gi opp en drøm så lenge det ikke er en fysisk umulighet. Jeg har fortsatt veldig god tid på meg, så drømmen min vil vare så lenge jeg er i stand til å oppnå drømmen.

18 hours ago, knopflerbruce said:

Forøvrig finnes det faktisk forskning på dette, som bekrefter det jeg skriver. For eksempel her:

https://www.brides.com/the-best-age-difference-in-relationships-for-success-5105372

Så, hvorfor ikke heller da gå for noe hvor skilsmisseraten er lav slik at man faktisk beholder sin utkårede over tid?

Jeg skulle gjerne gått for noen på samme alder som meg selv, da jeg var i 20-årene... Ingen ville ha meg, og jeg nekter nå, fordi nå kan jeg ha blitt litt mer attraktiv fasadisk sett, å da åpne døren for de som 1) Ikke vurderte meg 2) Som nå har lavere makt (ved at jeg skal være dette individets back-up plan) 3) Har hastverk mtp å få egen familie.

Jeg tror jeg satser på min drøm, og jeg har fortsatt veldig god tid. Så får du late til å tro at begge kjønn har like god tid mtp. å få egen familie.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (25 minutter siden):

Jeg ønsker ikke et forhold der man etter kort tid går ifra hverandre etter å ha satt et annet liv til verden fordi man måtte skynde seg å sette dette livet til verden fordi tiden begynte å renne ut for den ene parten, ellers takk. Skal man ha et forhold som varer, så tar man ting i riktig rekkefølge tenker nå jeg ja. Et sterkt fundament er alfa og omega for et livslangt forhold.

Ok. Det er jo greit det. At du vil følge en oppskrift. Men nå sier du jo selv under her at oppskriften feilet. Du fant ingen i 20 årene, da oppskriften begynner. Da kan det være lurt å fire litt på kravene og ideene. Det har du jo i bunn og grunn gjort, når du har funnet ut at du kan finne en yngre kvinne fra dårligere kår, som vil ta til takke med deg.

Colin. skrev (25 minutter siden):

Det er der makten kommer inn. Hvem sitter med makten til å ta avgjørelsene til enhver tid. Min makt som ung 20-åring var ikke tilstedeværende uansett hvor mye jeg selv måtte ønske et forhold. Jeg var ikke noen å satse på fordi jeg var skadet, lav og uten ressurser.

Dette er jo en tulle-fortelling du har laget i hodet ditt. Kortvokste får seg partnere hele tiden. Ressurssvake også. Narkomane, folk på sykehus under pallitativ behandling, faktisk vet jeg ikke om en eneste situasjon som forutbestemmer at man ikke kan få seg en partner. Kanskje hvis man er slem. Da er det liksom bare sadomachochister som ønsker seg selv vondt som står igjen på menyen, men det er jo også noe. 

Derimot vil et sånt selvmedlidende narrativ kunne stå i veien for kjærlighet. Den historien du forteller deg selv, blir sann. For deg. Bare for deg. Alle andre sitter rundt deg å lurer på når du skal vokne opp fra bitterheten og vrangforestilligene. 

Colin. skrev (25 minutter siden):

Nå som jeg har blitt eldre, har jeg ihvertfall fått mer ressurser, som gjør at mine muligheter er bedre ved at jeg har mulighet til å bli kjent med andre fra andre kulturer der man har et mer medmennesklig syn.

Har du et medmenneskelig syn når du mener alle damer i din kultur går etter høyde, ressurser og hva annet du forteller deg selv? Jeg kan forstå det hvis du er ekstremt svaksynt sånn at du ikke ser folk rundt deg, men fremdeles trenger du nok også noen mentale nye briller.

Colin. skrev (25 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg da vurdere/velge de som tidligere ikke anså meg som god nok, fordi de på fasadisk vis ikke ville gi meg en sjanse?

Det er her skoen trykker, er det ikke? Det at noen du ville ha, ikke ville ha deg? Bitterheten og det beskyldende narrativet? Har du noen gang vurdert å fortelle deg selv en god historie? En som du kan vokse på? Vi, alle her inne på forumet og hele kloden forøvrig, har blitt avvist. Vi har alle sett noe vi liker, som ikke liker oss tilbake. Og det er greit! Vet du hvor mange flotte og gode mennesker det er der ute? Tenk om man i neste sving oppdager noe mye bedre?

Syns det er greit om du finner det der nye og bedre i fremmede kulturer, men jeg syns ikke det er greit at du sitter å forteller en bitter og fornærmet historie som snakker ned de damene som ikke ville ha deg. Det gir ingen annen mening enn at du forteller at du har et kjempeego. En ting er å ha en god selvfølelse, men å tro at man selv er den rette for de man selv måtte få bestemme, det er H U L L  I  H O D E T. For det er opp til motparten å bedømme det.

Colin. skrev (25 minutter siden):

Nå som jeg har ressurser har jeg muligheten til å treffe partner i 20-årsalderen, som er etter mitt syn optimalt ettersom jeg ønsker å bruke tid på å lære noen å kjenne før jeg tar et eventuelt forhold videre. Jeg har nå med min makt mulighet til å gjøre grunnarbeidet, og luke ut de som ikke ser etter det riktige. Den makten hadde jeg ikke tidligere. Til en viss grad har jeg den fortsatt ikke her på berget, fordi her må man ofte fylle flere kriterier for å bli vurdert.

Dette gjør meg kvalm og sier at det handler fremdeles om personligheten din. Nå har du ressurser? Jeg har også penger til å kunne kjøpe meg mennesker, men det er noe annet som kicker inn, som gjør at en sånn tanke ikke slipper til. Du har synkt langt ned i et kaninhull, men den gode nyheten er jo at du kun vil finne mer av det samme i dette hullet. Du vil få en som jager ressurser. Vær litt obs på at det kan komme noen med MER ressurser enn deg inn i bildet, hvis det er det som er trekkplasteret. 

Colin. skrev (25 minutter siden):

Man må ikke gi opp en drøm så lenge det ikke er en fysisk umulighet. Jeg har fortsatt veldig god tid på meg, så drømmen min vil vare så lenge jeg er i stand til å oppnå drømmen.

Ingen her som ber deg om å gi opp drømmen din. Men gud bedre så mye rart som renner ut av munnen din...hadde du vært fornøyd og glad med den planen din, så hadde du jo ikke kommet i hver tråd for å forsvare den og den eviglange prekenen om de norske damene som ikke vil ha menn med feil høyde og nok ressurser. Alvorlig talt; det er fullstendig løgn. Forskrudde holdninger om at man kan kjøpe andre mennesker derimot, det er sånt alle kvinner skyr som pesten!

Colin. skrev (25 minutter siden):

Jeg skulle gjerne gått for noen på samme alder som meg selv, da jeg var i 20-årene... Ingen ville ha meg, og jeg nekter nå, fordi nå kan jeg ha blitt litt mer attraktiv fasadisk sett, å da åpne døren for de som 1) Ikke vurderte meg 2) Som nå har lavere makt (ved at jeg skal være dette individets back-up plan) 3) Har hastverk mtp å få egen familie.

Haha, du er  himla bitter. Jeg hadde også sånne fornærmede holdninger etter min skillsmisse. Jeg var så bitter og sint at jeg forbannet meg på at jeg aldri i verden noen gang igjen skulle så mye som se på en mann. Hahaha! Det varer stort sett bare til man ser en fin en. Det skal ikke mer til. En som viser en noe annet enn de fordommene man har plantet.

Men ja, jeg vet jo også av erfaring hvor sykt irriterende og provoserende det er å få høre at man er bitter når man virkelig er det. Det forsterker jo bare bitterheten. Så sorry. Det er jo ikke det jeg mener å gjøre. Jeg blir bare så himla sliten på dine vegne. Tenk at du gidder å være så bitter og sur, og låse deg inn i en virkelighet som kun er slem mot deg selv? I valget av alle ting du kan tro på, så velger du å tro på DET? Why?

Colin. skrev (25 minutter siden):

Jeg tror jeg satser på min drøm, og jeg har fortsatt veldig god tid. Så får du late til å tro at begge kjønn har like god tid mtp. å få egen familie.

Ok, gratulerer med graviditeten da. Kanskje du kan bruke barnevognen som rullator? 🤩 Det er fint det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest d4209...c24
Colin. skrev (1 time siden):

Jeg ønsker ikke et forhold der man etter kort tid går ifra hverandre etter å ha satt et annet liv til verden fordi man måtte skynde seg å sette dette livet til verden fordi tiden begynte å renne ut for den ene parten, ellers takk. Skal man ha et forhold som varer, så tar man ting i riktig rekkefølge tenker nå jeg ja. Et sterkt fundament er alfa og omega for et livslangt forhold.

Det er der makten kommer inn. Hvem sitter med makten til å ta avgjørelsene til enhver tid. Min makt som ung 20-åring var ikke tilstedeværende uansett hvor mye jeg selv måtte ønske et forhold. Jeg var ikke noen å satse på fordi jeg var skadet, lav og uten ressurser. Nå som jeg har blitt eldre, har jeg ihvertfall fått mer ressurser, som gjør at mine muligheter er bedre ved at jeg har mulighet til å bli kjent med andre fra andre kulturer der man har et mer medmennesklig syn. Hvorfor skulle jeg da vurdere/velge de som tidligere ikke anså meg som god nok, fordi de på fasadisk vis ikke ville gi meg en sjanse? Nå som jeg har ressurser har jeg muligheten til å treffe partner i 20-årsalderen, som er etter mitt syn optimalt ettersom jeg ønsker å bruke tid på å lære noen å kjenne før jeg tar et eventuelt forhold videre. Jeg har nå med min makt mulighet til å gjøre grunnarbeidet, og luke ut de som ikke ser etter det riktige. Den makten hadde jeg ikke tidligere. Til en viss grad har jeg den fortsatt ikke her på berget, fordi her må man ofte fylle flere kriterier for å bli vurdert.

Man må ikke gi opp en drøm så lenge det ikke er en fysisk umulighet. Jeg har fortsatt veldig god tid på meg, så drømmen min vil vare så lenge jeg er i stand til å oppnå drømmen.

Jeg skulle gjerne gått for noen på samme alder som meg selv, da jeg var i 20-årene... Ingen ville ha meg, og jeg nekter nå, fordi nå kan jeg ha blitt litt mer attraktiv fasadisk sett, å da åpne døren for de som 1) Ikke vurderte meg 2) Som nå har lavere makt (ved at jeg skal være dette individets back-up plan) 3) Har hastverk mtp å få egen familie.

Jeg tror jeg satser på min drøm, og jeg har fortsatt veldig god tid. Så får du late til å tro at begge kjønn har like god tid mtp. å få egen familie.

Det er ikke slik at det er du som har vært altfor fokusert på det ytre og gått etter helt feil damer? 

Vil du ha noe som varer hjelper det ikke å spille på resurser og makt. Det handler om kjemi, kjærlighet, omsorg for hverandre etc. 

 

Anonymous poster hash: d4209...c24

Lenke til kommentar
Gjest 48c73...af3
Neffi skrev (51 minutter siden):

Ok. Det er jo greit det. At du vil følge en oppskrift. Men nå sier du jo selv under her at oppskriften feilet. Du fant ingen i 20 årene, da oppskriften begynner. Da kan det være lurt å fire litt på kravene og ideene. Det har du jo i bunn og grunn gjort, når du har funnet ut at du kan finne en yngre kvinne fra dårligere kår, som vil ta til takke med deg.

Dette er jo en tulle-fortelling du har laget i hodet ditt. Kortvokste får seg partnere hele tiden. Ressurssvake også. Narkomane, folk på sykehus under pallitativ behandling, faktisk vet jeg ikke om en eneste situasjon som forutbestemmer at man ikke kan få seg en partner. Kanskje hvis man er slem. Da er det liksom bare sadomachochister som ønsker seg selv vondt som står igjen på menyen, men det er jo også noe. 

Derimot vil et sånt selvmedlidende narrativ kunne stå i veien for kjærlighet. Den historien du forteller deg selv, blir sann. For deg. Bare for deg. Alle andre sitter rundt deg å lurer på når du skal vokne opp fra bitterheten og vrangforestilligene. 

Har du et medmenneskelig syn når du mener alle damer i din kultur går etter høyde, ressurser og hva annet du forteller deg selv? Jeg kan forstå det hvis du er ekstremt svaksynt sånn at du ikke ser folk rundt deg, men fremdeles trenger du nok også noen mentale nye briller.

Det er her skoen trykker, er det ikke? Det at noen du ville ha, ikke ville ha deg? Bitterheten og det beskyldende narrativet? Har du noen gang vurdert å fortelle deg selv en god historie? En som du kan vokse på? Vi, alle her inne på forumet og hele kloden forøvrig, har blitt avvist. Vi har alle sett noe vi liker, som ikke liker oss tilbake. Og det er greit! Vet du hvor mange flotte og gode mennesker det er der ute? Tenk om man i neste sving oppdager noe mye bedre?

Syns det er greit om du finner det der nye og bedre i fremmede kulturer, men jeg syns ikke det er greit at du sitter å forteller en bitter og fornærmet historie som snakker ned de damene som ikke ville ha deg. Det gir ingen annen mening enn at du forteller at du har et kjempeego. En ting er å ha en god selvfølelse, men å tro at man selv er den rette for de man selv måtte få bestemme, det er H U L L  I  H O D E T. For det er opp til motparten å bedømme det.

Dette gjør meg kvalm og sier at det handler fremdeles om personligheten din. Nå har du ressurser? Jeg har også penger til å kunne kjøpe meg mennesker, men det er noe annet som kicker inn, som gjør at en sånn tanke ikke slipper til. Du har synkt langt ned i et kaninhull, men den gode nyheten er jo at du kun vil finne mer av det samme i dette hullet. Du vil få en som jager ressurser. Vær litt obs på at det kan komme noen med MER ressurser enn deg inn i bildet, hvis det er det som er trekkplasteret. 

Ingen her som ber deg om å gi opp drømmen din. Men gud bedre så mye rart som renner ut av munnen din...hadde du vært fornøyd og glad med den planen din, så hadde du jo ikke kommet i hver tråd for å forsvare den og den eviglange prekenen om de norske damene som ikke vil ha menn med feil høyde og nok ressurser. Alvorlig talt; det er fullstendig løgn. Forskrudde holdninger om at man kan kjøpe andre mennesker derimot, det er sånt alle kvinner skyr som pesten!

Haha, du er  himla bitter. Jeg hadde også sånne fornærmede holdninger etter min skillsmisse. Jeg var så bitter og sint at jeg forbannet meg på at jeg aldri i verden noen gang igjen skulle så mye som se på en mann. Hahaha! Det varer stort sett bare til man ser en fin en. Det skal ikke mer til. En som viser en noe annet enn de fordommene man har plantet.

Men ja, jeg vet jo også av erfaring hvor sykt irriterende og provoserende det er å få høre at man er bitter når man virkelig er det. Det forsterker jo bare bitterheten. Så sorry. Det er jo ikke det jeg mener å gjøre. Jeg blir bare så himla sliten på dine vegne. Tenk at du gidder å være så bitter og sur, og låse deg inn i en virkelighet som kun er slem mot deg selv? I valget av alle ting du kan tro på, så velger du å tro på DET? Why?

Ok, gratulerer med graviditeten da. Kanskje du kan bruke barnevognen som rullator? 🤩 Det er fint det...

Du virker som ei temmelig bra dame. Jeg ser at du har fått litt pes her inne og jeg skjønner hvorfor, for du er en glup dame. Er kvinne selv og jeg håper jeg klarer å "adoptere" ditt mindset. Takk for dine bidrag. Du har rett i veldig mye av det du skriver. Bein i nesa er toppkvalitet. 

Anonymous poster hash: 48c73...af3

Lenke til kommentar
2 hours ago, Neffi said:

Ok. Det er jo greit det. At du vil følge en oppskrift. Men nå sier du jo selv under her at oppskriften feilet. Du fant ingen i 20 årene, da oppskriften begynner. Da kan det være lurt å fire litt på kravene og ideene. Det har du jo i bunn og grunn gjort, når du har funnet ut at du kan finne en yngre kvinne fra dårligere kår, som vil ta til takke med deg.

Oppskriften fungerer like godt gammel som ny? Om jeg er eldre nå, betyr ikke at jeg må legge om på planen min for å tekkes en absurd kultur, eller hva? 

Det er en balansegang på å fire på kravene og å akseptere en eksistens som en dørmatte. 

At du mener at utenlandske er å "fire på kravene", sier vel mer om deg enn meg. Om noen vil ta til takke med meg eller ikke, finner jeg jo fort ut. Det er jo derfor jeg nevner, som jeg også uthevet, at jeg kan luke bort de som ikke ser etter det riktige.

2 hours ago, Neffi said:

Dette er jo en tulle-fortelling du har laget i hodet ditt. Kortvokste får seg partnere hele tiden. Ressurssvake også. Narkomane, folk på sykehus under pallitativ behandling, faktisk vet jeg ikke om en eneste situasjon som forutbestemmer at man ikke kan få seg en partner. Kanskje hvis man er slem. Da er det liksom bare sadomachochister som ønsker seg selv vondt som står igjen på menyen, men det er jo også noe. 

Baserer det på min erfaring. 

Og der var man igjen tilbake til at det er personligheten som står i veien... akk, men vet du, det har jeg fått bekreftet ikke er tilfelle igjennom møter med utenlandske.

2 hours ago, Neffi said:

Derimot vil et sånt selvmedlidende narrativ kunne stå i veien for kjærlighet. Den historien du forteller deg selv, blir sann. For deg. Bare for deg. Alle andre sitter rundt deg å lurer på når du skal vokne opp fra bitterheten og vrangforestilligene. 

Du kan se på det som en historie, jeg ser på det som lærerik erfaring. Jeg er positiv til at jeg skal finne det jeg søker, og det finnes nesten garantert ikke her på berget. Det er ikke fordi jeg ikke skulle ønske det, men fordi jeg er realist.

2 hours ago, Neffi said:

Har du et medmenneskelig syn når du mener alle damer i din kultur går etter høyde, ressurser og hva annet du forteller deg selv? Jeg kan forstå det hvis du er ekstremt svaksynt sånn at du ikke ser folk rundt deg, men fremdeles trenger du nok også noen mentale nye briller.

Absolutt.

Jeg får ikke kommet inn og fått noen nye mentale briller om jeg så ønsker, fordi samfunnet vektlegger ikke menns mentale helse i like stor grad. Har fått avslag tidligere. Jeg er av samfunnet blitt skvist bort til å klare meg selv, og det må jeg bare få til når alt kommer til alt.

2 hours ago, Neffi said:

Det er her skoen trykker, er det ikke? Det at noen du ville ha, ikke ville ha deg? Bitterheten og det beskyldende narrativet? Har du noen gang vurdert å fortelle deg selv en god historie? En som du kan vokse på? Vi, alle her inne på forumet og hele kloden forøvrig, har blitt avvist. Vi har alle sett noe vi liker, som ikke liker oss tilbake. Og det er greit! Vet du hvor mange flotte og gode mennesker det er der ute? Tenk om man i neste sving oppdager noe mye bedre?

Syns det er greit om du finner det der nye og bedre i fremmede kulturer, men jeg syns ikke det er greit at du sitter å forteller en bitter og fornærmet historie som snakker ned de damene som ikke ville ha deg. Det gir ingen annen mening enn at du forteller at du har et kjempeego. En ting er å ha en god selvfølelse, men å tro at man selv er den rette for de man selv måtte få bestemme, det er H U L L  I  H O D E T. For det er opp til motparten å bedømme det.

Jeg bryr meg ikke om å ha blitt avvist, jeg bryr meg om at jeg ikke fikk sjansen hos noen, og da med forklaring i at det var pga. min personlighet. Men i realiteten så er det ikke derfor, det ses ved å se på statistikk. Er nok mange tusen rundt i dette landet som aldri blir enset, som blir fortalt at det er dem det er noe galt med osv. Men i realiteten, igjen, så kan man ikke kontrollere andres preferanser. Så da må de med makten, bruke den på best mulig måte. Og så får vi som ikke blir vurdert, ta tiden til hjelp, og kjempe for å få den drømmen man har oppfylt.

De som ikke ville ha meg, er vel lykkelige nå uansett, er de ikke? De gikk jo for gull og grønne skoger, så de klarer seg uavhengig av hva jeg mener. Eller... ja eller, feilet de? Er det derfor du vil jeg ikke skal få dele mine meninger, fordi du vil forhindre at de som dreit seg ut skal bli trigget?

Så klart mener jeg at jeg er den rette for de som søker et langvarig forhold. Jeg er like verdig som hvem som helst andre.

2 hours ago, Neffi said:

Dette gjør meg kvalm og sier at det handler fremdeles om personligheten din. Nå har du ressurser? Jeg har også penger til å kunne kjøpe meg mennesker, men det er noe annet som kicker inn, som gjør at en sånn tanke ikke slipper til. Du har synkt langt ned i et kaninhull, men den gode nyheten er jo at du kun vil finne mer av det samme i dette hullet. Du vil få en som jager ressurser. Vær litt obs på at det kan komme noen med MER ressurser enn deg inn i bildet, hvis det er det som er trekkplasteret. 

Ingen som snakker om å kjøpe noen, men sånn er det med dere som dømmer andres forhold, dere antar dette for å kontrollere. Kontrollere at andre sitter stille i båten. 

Når jeg sier jeg nå har ressurser, så betyr det at jeg har anledning til å reise og å ta meg god tid til å bli kjent med utenlandske. Det viktigste er å være obs på at de man dater ikke er opphengt i økonomi.

Om noen har mindre eller mer ressurser, ett fett for meg. Det viktigste er at man deler samme livssyn og syn på fremtiden angående egen familie.

2 hours ago, Neffi said:

Ingen her som ber deg om å gi opp drømmen din. Men gud bedre så mye rart som renner ut av munnen din...hadde du vært fornøyd og glad med den planen din, så hadde du jo ikke kommet i hver tråd for å forsvare den og den eviglange prekenen om de norske damene som ikke vil ha menn med feil høyde og nok ressurser. Alvorlig talt; det er fullstendig løgn. Forskrudde holdninger om at man kan kjøpe andre mennesker derimot, det er sånt alle kvinner skyr som pesten!

Mr. knopfler : "Eller, gi opp familiedrømmen og akseptere at sånn ble det ikke. 

Jeg gjør det fordi feminister som mr. knopfler skal få det til å virke, i hver tråd, som om begge kjønn har like god tid, alle er like gode (selv om statistikken viser nøyaktig hvordan ting henger sammen) og at dersom man ikke blir akseptert, så skal man hele livet begrense sitt søk for å tekkes en kultur som på samme tid fronter trollskap som ONS osv.

Ingen som har snakket om å kjøpe andre mennesker, du liker denne herseteknikken har jeg merket meg. Kjøper du noen hvis du spanderer kaffe på dem? Tror du heller burde gå litt i deg selv sånn som du snakker. 

2 hours ago, Neffi said:

Haha, du er  himla bitter. Jeg hadde også sånne fornærmede holdninger etter min skillsmisse. Jeg var så bitter og sint at jeg forbannet meg på at jeg aldri i verden noen gang igjen skulle så mye som se på en mann. Hahaha! Det varer stort sett bare til man ser en fin en. Det skal ikke mer til. En som viser en noe annet enn de fordommene man har plantet.

Men ja, jeg vet jo også av erfaring hvor sykt irriterende og provoserende det er å få høre at man er bitter når man virkelig er det. Det forsterker jo bare bitterheten. Så sorry. Det er jo ikke det jeg mener å gjøre. Jeg blir bare så himla sliten på dine vegne. Tenk at du gidder å være så bitter og sur, og låse deg inn i en virkelighet som kun er slem mot deg selv? I valget av alle ting du kan tro på, så velger du å tro på DET? Why?

Jeg har jo sagt, at det er bittert at det er slik det er. Jeg blir ikke det minste provosert av det du skriver, det er helt i orden at du tror jeg lager min egen fortelling i mitt hodet. Men jeg baserer mitt liv på mine erfaringer og statistikk. 

Jeg er ikke sur da, jeg ser lyst på livet nå. Ut på tur, aldri sur. 

2 hours ago, Neffi said:

Ok, gratulerer med graviditeten da. Kanskje du kan bruke barnevognen som rullator? 🤩 Det er fint det...

Vet ikke hvorfor og om du har noe imot de som bruker rullator? Litt frekt mot de som bruker rullator. De bør vel også få lov til å være foreldre?

1 hour ago, Guest d4209...c24 said:

Det er ikke slik at det er du som har vært altfor fokusert på det ytre og gått etter helt feil damer? 

Vil du ha noe som varer hjelper det ikke å spille på resurser og makt. Det handler om kjemi, kjærlighet, omsorg for hverandre etc. 

 

Anonymous poster hash: d4209...c24

Hva mener du med helt feil damer? Jeg har gått etter de som jeg har vært interessert i, og som jeg har ansett som potensielle til langvarige forhold. Har jeg vært fokusert på det ytre? Jeg har vurdert absolutt alle nesten av de som har tatt vare på sin egen helse etter beste evne. Jeg har ikke vært kresen i stor grad, men jeg kan ikke kontrollere andres valg.

Jeg er enig i at det ikke hjelper å spille på ressurser, men ressursene i mitt tilfelle vil hjelpe meg til å komme til områder der jeg får muligheten til å utforske kjemi, kjærlighet og omsorg for hverandre. Her på berget, nada mulighet.

Endret av Colin.
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
On 25.4.2024 at 10:16 PM, knopflerbruce said:

Denne "menn liker best kvinner som er 23 år gamle"-greia er totalt misforstått og i praksis ren misinformasjon. For to personer som matcher, er det ingen hindring om noen ikke er 23 år. Det er ikke sånn at Mann (37) syns Kvinne (34) er for gammel for et forhold. Hvem i huleste er det som faktisk tror på sånt pisspreik?

Kvinnene er alltid 20 år på nattklubben og damer på 40+ er ikke der. Da blir det ei på 20.

Lenke til kommentar
Gjest d4209...c24
Colin. skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at det ikke hjelper å spille på ressurser, men ressursene i mitt tilfelle vil hjelpe meg til å komme til områder der jeg får muligheten til å utforske kjemi, kjærlighet og omsorg for hverandre. Her på berget, nada mulighet.

Hvilket land tenker du på? I mange tilfeller blir det jo en bytte transaksjon. De gir deg det du vil ha, du gir dem en vei ut av fattigdom. 

Anonymous poster hash: d4209...c24

Lenke til kommentar
Colin. skrev (3 timer siden):

Jeg ønsker ikke et forhold der man etter kort tid går ifra hverandre etter å ha satt et annet liv til verden fordi man måtte skynde seg å sette dette livet til verden fordi tiden begynte å renne ut for den ene parten, ellers takk. Skal man ha et forhold som varer, så tar man ting i riktig rekkefølge tenker nå jeg ja. Et sterkt fundament er alfa og omega for et livslangt forhold.

Det er der makten kommer inn. Hvem sitter med makten til å ta avgjørelsene til enhver tid. Min makt som ung 20-åring var ikke tilstedeværende uansett hvor mye jeg selv måtte ønske et forhold. Jeg var ikke noen å satse på fordi jeg var skadet, lav og uten ressurser. Nå som jeg har blitt eldre, har jeg ihvertfall fått mer ressurser, som gjør at mine muligheter er bedre ved at jeg har mulighet til å bli kjent med andre fra andre kulturer der man har et mer medmennesklig syn. Hvorfor skulle jeg da vurdere/velge de som tidligere ikke anså meg som god nok, fordi de på fasadisk vis ikke ville gi meg en sjanse? Nå som jeg har ressurser har jeg muligheten til å treffe partner i 20-årsalderen, som er etter mitt syn optimalt ettersom jeg ønsker å bruke tid på å lære noen å kjenne før jeg tar et eventuelt forhold videre. Jeg har nå med min makt mulighet til å gjøre grunnarbeidet, og luke ut de som ikke ser etter det riktige. Den makten hadde jeg ikke tidligere. Til en viss grad har jeg den fortsatt ikke her på berget, fordi her må man ofte fylle flere kriterier for å bli vurdert.

Man må ikke gi opp en drøm så lenge det ikke er en fysisk umulighet. Jeg har fortsatt veldig god tid på meg, så drømmen min vil vare så lenge jeg er i stand til å oppnå drømmen.

Jeg skulle gjerne gått for noen på samme alder som meg selv, da jeg var i 20-årene... Ingen ville ha meg, og jeg nekter nå, fordi nå kan jeg ha blitt litt mer attraktiv fasadisk sett, å da åpne døren for de som 1) Ikke vurderte meg 2) Som nå har lavere makt (ved at jeg skal være dette individets back-up plan) 3) Har hastverk mtp å få egen familie.

Jeg tror jeg satser på min drøm, og jeg har fortsatt veldig god tid. Så får du late til å tro at begge kjønn har like god tid mtp. å få egen familie.

Som poengtert så renner tiden da også ut for deg, hvis du er barnløs og 45+. Det snakkes jo mye om "urealistiske krav" kvinner måtte ha, men hvis man som mann sikter 10+ år under egen alder, så er jo det noe som faktisk ER urealistisk. Du poengterer det jo selv - hvis kravene dine er slik at du må ut av landet(!) er det jo kravene som er urimelige, ikke folkene her.

Du har jo ellers klaget over at man ikke kan noe for sin høyde. Vel, guess what: man kan ikke noe for at man blir eldre, heller. Så, hvis du syns det er feil at menn vrakes over høyde (som er uvanlig, selv om det skjer nå og da), burde du tenke litt over om du ikke går i den samme fella når du vraker noen pga alder - til alt overmål ca din egen.

Det er heller ingen som ber deg vurdere de samme individene som vraket deg som ung, men du har neppe møtt mer enn en promille av dem som er på din egen alder. At du da later som at den overveldende majoriteten som ikke visste hvem du var liksom har "vraket deg", er jo direkte irrasjonelt.

For min del kan du gjøre hva du vil, men det er total mangel på gangsyn å moralisere over andres partnerpreferanser, når du er minst like kravstor selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Guest d4209...c24 said:

Hvilket land tenker du på?

Anonymous poster hash: d4209...c24

Japan, Sør-Korea, Kina, Thailand. Alle disse har jeg fått sjanser i. Eneste som har hindret meg har vært ressursmangel, så når det begynner å gå seg til nå, så er jeg positiv til at jeg finner det jeg søker etter. Jeg har håpet.

15 minutes ago, Guest d4209...c24 said:

I mange tilfeller blir det jo en bytte transaksjon. De gir deg det du vil ha, du gir dem en vei ut av fattigdom. 

Anonymous poster hash: d4209...c24

Sånn tenker ikke jeg, da jeg ikke vurderer mennesker utifra fasadiske momenter.

Eksempel: Når du ser norske Ola på 28 med sin steinrike formue starte et forhold med norske Emilie på 20 fra bygda, er det da en "bytte transaksjon" som du omtaler det som? Eller er det da innafor siden begge i dette tilfellet er norske?

Når er noen fattige nok for deg til at definisjonen din "bytte transaksjon" kan brukes? Eller har alle som har høyere fasadisk status ingen rett til å date de som ikke innehar samme fasadiske status som dem selv?

13 minutes ago, knopflerbruce said:

Som poengtert så renner tiden da også ut for deg, hvis du er barnløs og 45+. Det snakkes jo mye om "urealistiske krav" kvinner måtte ha, men hvis man som mann sikter 10+ år under egen alder, så er jo det noe som faktisk ER urealistisk. Du poengterer det jo selv - hvis kravene dine er slik at du må ut av landet(!) er det jo kravene som er urimelige, ikke folkene her.

Det viser bare at du ikke har en anelse over hvordan realiteten faktisk er. Jeg har erfart virkeligheten, og hadde det vært urealistisk, så hadde jeg heller ikke gått i den retningen som jeg mener er mest fornuftig. 

Nei, det handler ikke om mine krav, men du får velge å tro det hvis du ønsker det.

18 minutes ago, knopflerbruce said:

Du har jo ellers klaget over at man ikke kan noe for sin høyde. Vel, guess what: man kan ikke noe for at man blir eldre, heller. Så, hvis du syns det er feil at menn vrakes over høyde (som er uvanlig, selv om det skjer nå og da), burde du tenke litt over om du ikke går i den samme fella når du vraker noen pga alder - til alt overmål ca din egen.

Det er ikke sammenlignbart. Høyde har ingen relevans for når man tenker på å stifte egen familie. Det har alder. Jeg har mange ganger sagt at jeg hadde hatt null problem med å datet kvinner som er høyere enn meg selv hvis så ble tilfelle.

24 minutes ago, knopflerbruce said:

Det er heller ingen som ber deg vurdere de samme individene som vraket deg som ung, men du har neppe møtt mer enn en promille av dem som er på din egen alder. At du da later som at den overveldende majoriteten som ikke visste hvem du var liksom har "vraket deg", er jo direkte irrasjonelt.

Men det er jo ikke det, når man begynner å studere statistikken som foreligger og innser det at man selv ikke er et unikt tilfelle.

25 minutes ago, knopflerbruce said:

For min del kan du gjøre hva du vil, men det er total mangel på gangsyn å moralisere over andres partnerpreferanser, når du er minst like kravstor selv.

Fordi jeg en gang vil ha min egen familie og baserer mine valg utifra det, så er jeg kravstor. Ja, ok.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...