Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Klarer ikke å forstå at jeg ikke kan oppleve kjærlighet igjen


Gjest 79215...22f

Anbefalte innlegg

Gjest a1c64...3a7
34 minutes ago, Guest d4209...c24 said:

Hvilket land tenker du på? I mange tilfeller blir det jo en bytte transaksjon. De gir deg det du vil ha, du gir dem en vei ut av fattigdom. 

Anonymous poster hash: d4209...c24

Du er like trangsynt som mange andre her, ser jeg.

Var det ikke en her i tråden, eller i en tråd om kvinner fra Asia, som fant seg ei fra Vietnam eller Thailand, som var høyere utdannet enn ham selv?

Det trenger ikke ha noe med fattigdom å gjøre i det hele tatt. Mange menn i vesten ser til Asia for å finne kvinnen i sitt liv. Det er jo bare å se på tallene Tinder kom med. Ca 80% av kvinnene går for ca 10-15% av de samme mennene - hele tiden.

De nekter rett å slett å se på andre enn disse 10-15% som 80% av alle kvinnene vil ha, også syter de over at "alle menn er drittsekker som bare vil ha deg med til sengs". Ja, selvfølgelig. Når 80% av alle kvinner hele tiden velger de samme mennene, kan disse mennene velge og vrake, og går da fra seng til seng.

Da er det ikke rart at mange vestlige menn ser til Asia.

Anonymous poster hash: a1c64...3a7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a1c64...3a7 skrev (8 minutter siden):

Du er like trangsynt som mange andre her, ser jeg.

Når Colin selv sier at han bruker ressurser for å få draget på damer, så er det da vel for fanden ikke den du siterer her som er trangsynt! Vil du vi skal ta en runde og stemme på hva 

Gjest a1c64...3a7 skrev (8 minutter siden):

Var det ikke en her i tråden, eller i en tråd om kvinner fra Asia, som fant seg ei fra Vietnam eller Thailand, som var høyere utdannet enn ham selv?

At du kan nevne ett eksempel, lager ikke en trend. Tanta til onkelen til naboen...okei. Da er det jo sånn det er!

Gjest a1c64...3a7 skrev (8 minutter siden):

Det trenger ikke ha noe med fattigdom å gjøre i det hele tatt. Mange menn i vesten ser til Asia for å finne kvinnen i sitt liv. Det er jo bare å se på tallene Tinder kom med. Ca 80% av kvinnene går for ca 10-15% av de samme mennene - hele tiden.

Tinder er ikke et sted for å møte en partner. Det er et sosialt media.

Jenny ble avvist igjen og igjen på Tinder: Her er psykologens tips for bedre selvfølelse – NRK Trøndelag – Lokale nyheter, TV og radio

Norge har 500 000 brukere på tinder. Av disse er det ekstremt få som er aktiv. De fleste jeg kjenner som er single har en profil der, som de ikke bruker ting noen verdens ting. Allikevel kan du beskrive hvordan verdensbildet ser ut, gjennom en app. Fantastisk. Fordi incel-støttegruppen din fortalte deg det.

Gjest a1c64...3a7 skrev (8 minutter siden):

De nekter rett å slett å se på andre enn disse 10-15% som 80% av alle kvinnene vil ha, også syter de over at "alle menn er drittsekker som bare vil ha deg med til sengs". Ja, selvfølgelig. Når 80% av alle kvinner hele tiden velger de samme mennene, kan disse mennene velge og vrake, og går da fra seng til seng.

Så du baserer deg på en dårlig app, fordi du bestiller maten din på en app, og skal ha sex og partner på en app. Har du en app som tørker deg bak også? Jeg lurer litt på hva statistikken sier om folk som går utenfor døren sin og treffer andre folk? Har det falt deg inn å se på det?

Gjest a1c64...3a7 skrev (8 minutter siden):

Da er det ikke rart at mange vestlige menn ser til Asia.

Det er nok mange grunner til at noen vestlige menn ser til Asia. Jeg kan komme på flere; Fordi de ikke får seg partner i Norge på grunn av dårlige holdninger, lav IQ, urenslighet, og annet. På grunn av at de ikke liker likestilte kvinner. Kanskje de har komplekser på eget utstyr mellom bena, og tenker at en mindre kvinne vil være lettere å tilfredstille. Kanskje de ikke har humor? Med språkbarriære trenger man ikke forstå vitsene i alle fall. Noen har sikkert bare en ren fetisj på Asia-damer. Mange utallige grunner. Og det er helt greit å ha sine grunner. Men å lokke til seg en ung jente som kunne vært barnet eller barnebarnet ditt aldersmessig, mot å tilby ressurser, det er og blir feil i mitt hode. Om det gjør meg trangsynt, så anbefaler jeg trangsyn til hvermansen. For da slusene er satt litt vel bredt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Neffi said:

Når Colin selv sier at han bruker ressurser for å få draget på damer, så er det da vel for fanden ikke den du siterer her som er trangsynt! Vil du vi skal ta en runde og stemme på hva

Fly-billetter og opphold i utlandet er ikke gratis vet du. Trenger endel ressurser for å kunne reise og oppholde seg i utlandet over tid for å kunne lære noen å kjenne på individ-nivå. Skjønner ikke problemet ditt her altså.

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Colin. skrev (12 timer siden):

Japan, Sør-Korea, Kina, Thailand. Alle disse har jeg fått sjanser i. Eneste som har hindret meg har vært ressursmangel, så når det begynner å gå seg til nå, så er jeg positiv til at jeg finner det jeg søker etter. Jeg har håpet.

Sånn tenker ikke jeg, da jeg ikke vurderer mennesker utifra fasadiske momenter.

Eksempel: Når du ser norske Ola på 28 med sin steinrike formue starte et forhold med norske Emilie på 20 fra bygda, er det da en "bytte transaksjon" som du omtaler det som? Eller er det da innafor siden begge i dette tilfellet er norske?

Når er noen fattige nok for deg til at definisjonen din "bytte transaksjon" kan brukes? Eller har alle som har høyere fasadisk status ingen rett til å date de som ikke innehar samme fasadiske status som dem selv?

Det viser bare at du ikke har en anelse over hvordan realiteten faktisk er. Jeg har erfart virkeligheten, og hadde det vært urealistisk, så hadde jeg heller ikke gått i den retningen som jeg mener er mest fornuftig. 

Nei, det handler ikke om mine krav, men du får velge å tro det hvis du ønsker det.

Det er ikke sammenlignbart. Høyde har ingen relevans for når man tenker på å stifte egen familie. Det har alder. Jeg har mange ganger sagt at jeg hadde hatt null problem med å datet kvinner som er høyere enn meg selv hvis så ble tilfelle.

Men det er jo ikke det, når man begynner å studere statistikken som foreligger og innser det at man selv ikke er et unikt tilfelle.

Fordi jeg en gang vil ha min egen familie og baserer mine valg utifra det, så er jeg kravstor. Ja, ok.

Alder er ikke noe mindre "fasadisk" enn høyde, BMI eller andre lett kvantifiserbare enheter - som du villig kritiserer folk for å fokusere på (uten at du vet noe om at det er der årsaken ligger). Men du skal jo rasjonalisere dine egne krav og kritisere andres.

Det er nok mange her som ville tenkt "her er det pengene som er argumentet" om Ola på 45-50 endte opp med Emilie på 20, ja. Men, den situasjonen du roter deg borti i Thailand er enda verre - for Emilie på 20 har faktisk ganske grei økonomi her hjemme. Det vet vel du, siden du har trygd(?) og lever på det velferdsstaten ser på som et greit minimum. Trass i det, blir du steinrik i Thailand fordi deres velferdsnivå er så lavt at det å forbedre situasjonen økonomisk handler om grunnleggende behov og overlevelse - ikke om man blir tatt med på privatfly til Dubai et par ganger i året. Og, ja, er du en ordinær person er det totalt urealistisk i Norge å sikte seg inn mot forhold med noen som er 20 år yngre enn deg selv. Det hender sikkert, men er sjelden vare.

Å sette "jeg vil ha familie" som krav når du er godt over den alderen hvor man normalt sett skaffe seg familien, er kravstort, ja. Dessuten har du jo paradokset i at hvis  menn skal rasjonalisere dette argumentet, så sitter alle menn i aldersgruppen 18-65 og setter som "krav" at den man blir sammen med er i aldersgruppen 16-35. Det sutres og gnåles om single menn i alle kriker og kroker av internett og aviser, men det er bare ikke nok fruktbare kvinner i en relativt smal aldersgruppe som dekker en over dobbelt så stor aldersgruppe menn. Da vil du nødvendigvis få mange menn som blir single, fordi damene på deres egen alder blir avfeid som "for gamle".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest a1c64...3a7 skrev (12 timer siden):

Du er like trangsynt som mange andre her, ser jeg.

Var det ikke en her i tråden, eller i en tråd om kvinner fra Asia, som fant seg ei fra Vietnam eller Thailand, som var høyere utdannet enn ham selv?

Det trenger ikke ha noe med fattigdom å gjøre i det hele tatt. Mange menn i vesten ser til Asia for å finne kvinnen i sitt liv. Det er jo bare å se på tallene Tinder kom med. Ca 80% av kvinnene går for ca 10-15% av de samme mennene - hele tiden.

De nekter rett å slett å se på andre enn disse 10-15% som 80% av alle kvinnene vil ha, også syter de over at "alle menn er drittsekker som bare vil ha deg med til sengs". Ja, selvfølgelig. Når 80% av alle kvinner hele tiden velger de samme mennene, kan disse mennene velge og vrake, og går da fra seng til seng.

Da er det ikke rart at mange vestlige menn ser til Asia.

Anonymous poster hash: a1c64...3a7

"Mange", som i 3% av befolkningen, eller noe sånt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest d4209...c24
Gjest a1c64...3a7 skrev (12 timer siden):

Du er like trangsynt som mange andre her, ser jeg.

Var det ikke en her i tråden, eller i en tråd om kvinner fra Asia, som fant seg ei fra Vietnam eller Thailand, som var høyere utdannet enn ham selv?

Det trenger ikke ha noe med fattigdom å gjøre i det hele tatt. Mange menn i vesten ser til Asia for å finne kvinnen i sitt liv. Det er jo bare å se på tallene Tinder kom med. Ca 80% av kvinnene går for ca 10-15% av de samme mennene - hele tiden.

De nekter rett å slett å se på andre enn disse 10-15% som 80% av alle kvinnene vil ha, også syter de over at "alle menn er drittsekker som bare vil ha deg med til sengs". Ja, selvfølgelig. Når 80% av alle kvinner hele tiden velger de samme mennene, kan disse mennene velge og vrake, og går da fra seng til seng.

Da er det ikke rart at mange vestlige menn ser til Asia.

Anonymous poster hash: a1c64...3a7

Jeg skrev "i mange tilfeller" altså, ikke alle tilfeller. 

Og selv om en person har høyere utdanning betyr det ikke at de har mye penger. 

Det er ikke bare menn som ikke får seg en partner. Og tinder er kanskje ikke det beste stedet å finne noen. 

 

Anonymous poster hash: d4209...c24

Lenke til kommentar

Jeg fant kjærligheten raskt og uanstrengt i 20-årene, men det tok nesten 20 år før jeg fant den på nytt. Kjærligheten kommer når den kommer. Så har det vært kvinner, men det er kjødets lyst og det er kjærlighet. Verken det samme eller helt ulikt.

Ikke gå i fella med å bli sur og bitter i livet fordi at umiddelbare overflateresultater ikke slår ut i blomst på kommando.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, knopflerbruce said:

Alder er ikke noe mindre "fasadisk" enn høyde, BMI eller andre lett kvantifiserbare enheter - som du villig kritiserer folk for å fokusere på (uten at du vet noe om at det er der årsaken ligger). Men du skal jo rasjonalisere dine egne krav og kritisere andres.

Å ønske familie er mer logisk for meg enn å ha en preferanse om høye individer, for hva slags mening gir høye individer når alt kommer til alt? Men du kan jo rasjonalisere at folk velger høye individer (som du ofte gjør med preferanse-argumentet), og om du setter ønske om familie i samme kategori som høyde preferanse, ja, da forteller det ditt syn på saken. Hvis du mener folk skal få ha den preferansen, så skal vel folk i like stor grad få ha preferansen om egen familie? Jeg har jo gjentatte ganger sagt at alle får ha de preferansene de vil, selv om jeg synes noen preferanser for meg ikke gir mening. For meg gir det mye mer mening om ønske om egen familie.

7 hours ago, knopflerbruce said:

Det er nok mange her som ville tenkt "her er det pengene som er argumentet" om Ola på 45-50 endte opp med Emilie på 20, ja.

Hvorfor? Har ikke eldre eller folk som har høyere fasadisk status enn motparten lov til å date noen som ikke er samme fasadisk status som dem selv? Ingenting galt med at det finnes aldersforskjell. Handler vel heller bare om misunnelse og at de som har brukt maktperioden sin på tull og fjas ved ONS, og når de forstår de har driti seg så langt ut ved å velge 10%-eren som ikke ville ha de for noe annet enn ONS. Og så har man sånne som deg, som skal sympatisere med de som dreit seg ut istedenfor å skjønne dagens dating-marked, der et fåtall får velge og vrake.

7 hours ago, knopflerbruce said:

Men, den situasjonen du roter deg borti i Thailand er enda verre - for Emilie på 20 har faktisk ganske grei økonomi her hjemme. Det vet vel du, siden du har trygd(?) og lever på det velferdsstaten ser på som et greit minimum. Trass i det, blir du steinrik i Thailand fordi deres velferdsnivå er så lavt at det å forbedre situasjonen økonomisk handler om grunnleggende behov og overlevelse - ikke om man blir tatt med på privatfly til Dubai et par ganger i året.

At jeg blir rikere i Thailand, flott! Hva er problemet? Jeg skal ikke finne noen som vil ha meg for min fasadiske status uansett, jeg skal finne noen som ønsker det samme i livet som meg. Om jeg så blir 50 før jeg finner det, så er det mer realistisk enn at jeg finner noen her på berget, fordi her handler alt i hodene deres om økonomi, mens dere onser dere rundt.

7 hours ago, knopflerbruce said:

Og, ja, er du en ordinær person er det totalt urealistisk i Norge å sikte seg inn mot forhold med noen som er 20 år yngre enn deg selv. Det hender sikkert, men er sjelden vare.

Men nå sikter jeg meg ikke inn på noen i Norge, fordi jeg var sjanseløs selv i 20-årene. Jeg er ikke idiot, jeg vet hva som kreves av krav i dette landet for å få innpass. Økonomi og status.

7 hours ago, knopflerbruce said:

Å sette "jeg vil ha familie" som krav når du er godt over den alderen hvor man normalt sett skaffe seg familien, er kravstort, ja. Dessuten har du jo paradokset i at hvis  menn skal rasjonalisere dette argumentet, så sitter alle menn i aldersgruppen 18-65 og setter som "krav" at den man blir sammen med er i aldersgruppen 16-35. Det sutres og gnåles om single menn i alle kriker og kroker av internett og aviser, men det er bare ikke nok fruktbare kvinner i en relativt smal aldersgruppe som dekker en over dobbelt så stor aldersgruppe menn. Da vil du nødvendigvis få mange menn som blir single, fordi damene på deres egen alder blir avfeid som "for gamle".

Min preferanse, mitt valg. Kravstort? Ok, like kravstort som de som vil ha status kjekkasene som er høye. Folk får gjøre som de vil. Jeg ser positivt på fremtiden, fordi jeg anser min maktposisjon i markedet som styrket ettersom jeg nå har ressurser til å reise til utlandet.

Endret av Colin.
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest d4209...c24
Colin. skrev (25 minutter siden):

Å ønske familie er mer logisk for meg enn å ha en preferanse om høye individer, for hva slags mening gir høye individer når alt kommer til alt? Men du kan jo rasjonalisere at folk velger høye individer (som du ofte gjør med preferanse-argumentet), og om du setter ønske om familie i samme kategori som høyde preferanse, ja, da forteller det ditt syn på saken. Hvis du mener folk skal få ha den preferansen, så skal vel folk i like stor grad få ha preferansen om egen familie? Jeg har jo gjentatte ganger sagt at alle får ha de preferansene de vil, selv om jeg synes noen preferanser for meg ikke gir mening. For meg gir det mye mer mening om ønske om egen familie.

Hvorfor? Har ikke eldre eller folk som har høyere fasadisk status enn motparten lov til å date noen som ikke er samme fasadisk status som dem selv? Ingenting galt med at det finnes aldersforskjell. Handler vel heller bare om misunnelse og at de som har brukt maktperioden sin på tull og fjas ved ONS, og når de forstår de har driti seg så langt ut ved å velge 10%-eren som ikke ville ha de for noe annet enn ONS. Og så har man sånne som deg, som skal sympatisere med de som dreit seg ut istedenfor å skjønne dagens dating-marked, der et fåtall får velge og vrake.

At jeg blir rikere i Thailand, flott! Hva er problemet? Jeg skal ikke finne noen som vil ha meg for min fasadiske status uansett, jeg skal finne noen som ønsker det samme i livet som meg. Om jeg så blir 50 før jeg finner det, så er det mer realistisk enn at jeg finner noen her på berget, fordi her handler alt i hodene deres om økonomi, mens dere onser dere rundt.

Men nå sikter jeg meg ikke inn på noen i Norge, fordi jeg var sjanseløs selv i 20-årene. Jeg er ikke idiot, jeg vet hva som kreves av krav i dette landet for å få innpass. Økonomi og status.

Min preferanse, mitt valg. Kravstort? Ok, like kravstort som de som vil ha status kjekkasene som er høye. Folk får gjøre som de vil. Jeg ser positivt på fremtiden, fordi jeg anser min maktposisjon i markedet som styrket ettersom jeg nå har ressurser til å reise til utlandet.

Jeg tror de fleste kan forstå at du ønsker deg en familie. Det er helt og holdent ditt valg hvordan. 

Utfordringen er hvordan finne en Asiatisk kvinne som ikke er ute etter pengene dine og den velstanden Norge gir? Ser man en mann som kan få en ut av fattigdom, er sannsynligheten stor for at de gir det det du trenger. Ikke nødvendigvis av kjærlighet. 

Finner du en kvinne i 20 årene som ikke trenger en vei ut av fattigdom, er du vel like langt som om du dater en nordmann, for det tror jeg neppe vil bli enkelt. I tillegg får dere utfordringer med ulik kultur, botilatelse etc. 

Uansett, håper du finner den rette og av kjærlighet fra begge. 

Anonymous poster hash: d4209...c24

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest d4209...c24 said:

Jeg tror de fleste kan forstå at du ønsker deg en familie. Det er helt og holdent ditt valg hvordan. 

Utfordringen er hvordan finne en Asiatisk kvinne som ikke er ute etter pengene dine og den velstanden Norge gir? Ser man en mann som kan få en ut av fattigdom, er sannsynligheten stor for at de gir det det du trenger. Ikke nødvendigvis av kjærlighet. 

Finner du en kvinne i 20 årene som ikke trenger en vei ut av fattigdom, er du vel like langt som om du dater en nordmann, for det tror jeg neppe vil bli enkelt. I tillegg får dere utfordringer med ulik kultur, botilatelse etc. 

Uansett, håper du finner den rette og av kjærlighet fra begge. 

Anonymous poster hash: d4209...c24

Jeg har erfart allerede at den utfordringen er mye mindre enn om jeg skulle funnet noen her. Så jeg snakker ikke om dette uten noen som helst erfaring allerede, grunnen til at jeg ikke har kunnet blitt kjent med noen over en lengre periode tidligere, er fordi ressursene tilgjengelig ikke har vært nok til opphold over lengre tid i utlandet. Men av det jeg har opplevd til nå, er at utenlandske i mye større grad vektlegger personlighet og familie som prioritet.

Takk for det.

Bare for å gi en peilepinn på hvordan ting fungerer her på berget, kom nettopp opp på Facebook ei som var 3 måneder gravid, og mannen hadde "ombestemt seg". Så kommenterer en annen, kanskje han kommer tilbake når han barnet blir født? Hun svarer, nei, han gjør nok ikke det, fordi han allerede har 2 barn som han ikke er tilstedeværende til. Så da blir spørsmålet, hvorfor valgte denne kvinnen å bli gravid med denne mannen i utgangspunktet? For en kultur.

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (5 timer siden):

Å ønske familie er mer logisk for meg enn å ha en preferanse om høye individer, for hva slags mening gir høye individer når alt kommer til alt? Men du kan jo rasjonalisere at folk velger høye individer (som du ofte gjør med preferanse-argumentet), og om du setter ønske om familie i samme kategori som høyde preferanse, ja, da forteller det ditt syn på saken. Hvis du mener folk skal få ha den preferansen, så skal vel folk i like stor grad få ha preferansen om egen familie? Jeg har jo gjentatte ganger sagt at alle får ha de preferansene de vil, selv om jeg synes noen preferanser for meg ikke gir mening. For meg gir det mye mer mening om ønske om egen familie.

Hvorfor? Har ikke eldre eller folk som har høyere fasadisk status enn motparten lov til å date noen som ikke er samme fasadisk status som dem selv? Ingenting galt med at det finnes aldersforskjell. Handler vel heller bare om misunnelse og at de som har brukt maktperioden sin på tull og fjas ved ONS, og når de forstår de har driti seg så langt ut ved å velge 10%-eren som ikke ville ha de for noe annet enn ONS. Og så har man sånne som deg, som skal sympatisere med de som dreit seg ut istedenfor å skjønne dagens dating-marked, der et fåtall får velge og vrake.

At jeg blir rikere i Thailand, flott! Hva er problemet? Jeg skal ikke finne noen som vil ha meg for min fasadiske status uansett, jeg skal finne noen som ønsker det samme i livet som meg. Om jeg så blir 50 før jeg finner det, så er det mer realistisk enn at jeg finner noen her på berget, fordi her handler alt i hodene deres om økonomi, mens dere onser dere rundt.

Men nå sikter jeg meg ikke inn på noen i Norge, fordi jeg var sjanseløs selv i 20-årene. Jeg er ikke idiot, jeg vet hva som kreves av krav i dette landet for å få innpass. Økonomi og status.

Min preferanse, mitt valg. Kravstort? Ok, like kravstort som de som vil ha status kjekkasene som er høye. Folk får gjøre som de vil. Jeg ser positivt på fremtiden, fordi jeg anser min maktposisjon i markedet som styrket ettersom jeg nå har ressurser til å reise til utlandet.

Dette familieønsket ditt er mye mer i retning av et faktisk krav enn en høydePREFERANSE. Det er svært få kvinner som har høyde som et absolutt krav, men slik du snakker i denne tråden og andre vil du ikke vurdere noen kvinne som ikke har mange år igjen til å lage avkom.

Ett poeng med høye menn, er jo at de ikke har "lav mann"-komplekser. For eksempel. Dermed er det ikke noe annet enn en preferanse som er ment for å luke bort slitsomme forsøk på forhold, hvor man f.eks. ikke kan gå med høye heler fordi mannen da føler seg liten. Litt det samme som at andre kan ha preferanse for høyere utdanningsnivå, fordi det man ønsker er egenskaper som i større grad finnes der. Men dette er jo bare indikatorer, er du Petter Stordalen eller Lionel Messi er det ikke noe issue om du er lav - fordi du ikke oppfører deg som at du er et offer for dårlige gener.

For min del, kan folk ha preferanser som gjør livet deres vanskelig på jakt etter en make, men det er noe iboende smakløst å moralisere over andres preferanser (såkalte "krav" eller "kravstore kvinner") samtidig som man selv spiller det samme spillet. Og, det er jo det du gjør - selv i denne posten - hvor du gjør dine preferanser til bedre enn andres.

Poenget er at en stor aldersforskjell er unaturlig, og når noen velger noe sånt ser man gjerne etter alternative forklaringer enn kjærlighet. Og hvis den eldre personen "tilfeldigvis" har mer penger, er det rimelig å anta at det er pengene som er styrende mer enn kjærlighet. Når var sist gang Emilie (20) ble sammen med en fattigkall på 55 år? Eventuelt: bytt kjønnene og still det samme spørsmålet. Du har ingen annen plausibel forklaring når mønsteret i disse relasjonene er så tydelige. Så kan det godt være at i 10% av tilfellene så er det ekte kjærlighet, men noe særlig mer enn 10% kjøper jeg ikke at det er.

"fordi her handler alt i hodene deres om økonomi, mens dere onser dere rundt." - Ja, det kan du si - men det du går inn i i Thailand er akkurat det samme, bare at terskelen for hva som er økonomisk attraktivt er et par størrelsesordener lavere.
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, knopflerbruce said:

For min del, kan folk ha preferanser som gjør livet deres vanskelig på jakt etter en make, men det er noe iboende smakløst å moralisere over andres preferanser (såkalte "krav" eller "kravstore kvinner") samtidig som man selv spiller det samme spillet. Og, det er jo det du gjør - selv i denne posten - hvor du gjør dine preferanser til bedre enn andres.

Selvsagt synes jeg hva jeg ser etter er mer fornuftig enn et høydekrav.

Ironisk at du snakker om smakløshet, samtidig som du moraliserer over forhold du ikke vet noe som helst om på bakgrunn av alder, etnisitet og økonomi, det har du ingen problemer med å gjøre.

3 hours ago, knopflerbruce said:

Poenget er at en stor aldersforskjell er unaturlig, og når noen velger noe sånt ser man gjerne etter alternative forklaringer enn kjærlighet. Og hvis den eldre personen "tilfeldigvis" har mer penger, er det rimelig å anta at det er pengene som er styrende mer enn kjærlighet. Når var sist gang Emilie (20) ble sammen med en fattigkall på 55 år? Eventuelt: bytt kjønnene og still det samme spørsmålet. Du har ingen annen plausibel forklaring når mønsteret i disse relasjonene er så tydelige. Så kan det godt være at i 10% av tilfellene så er det ekte kjærlighet, men noe særlig mer enn 10% kjøper jeg ikke at det er.

Hvorfor er det unaturlig? Står det i feminist-boka?

Hvis noen frivillig vil være sammen med noen pga økonomi, da er det deres valg. På samme måte som de som frivillig vil være sammen med noen pga. store muskler. Eller de som vil være sammen med noen pga. høyde (...). De gjør som de vil, men om det alene definerer hvorfor noen er sammen, går det som det går.

3 hours ago, knopflerbruce said:

"fordi her handler alt i hodene deres om økonomi, mens dere onser dere rundt." - Ja, det kan du si - men det du går inn i i Thailand er akkurat det samme, bare at terskelen for hva som er økonomisk attraktivt er et par størrelsesordener lavere.

Her tar du totalt feil. Det er nettopp det det ikke er, det er vitterlig ikke det samme. Fordi jeg har ingen intensjon om å holde på slik det holdes på i denne kulturen.

Endret av Colin.
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (7 timer siden):

Selvsagt synes jeg hva jeg ser etter er mer fornuftig enn et høydekrav.

Ironisk at du snakker om smakløshet, samtidig som du moraliserer over forhold du ikke vet noe som helst om på bakgrunn av alder, etnisitet og økonomi, det har du ingen problemer med å gjøre.

Hvorfor er det unaturlig? Står det i feminist-boka?

Hvis noen frivillig vil være sammen med noen pga økonomi, da er det deres valg. På samme måte som de som frivillig vil være sammen med noen pga. store muskler. Eller de som vil være sammen med noen pga. høyde (...). De gjør som de vil, men om det alene definerer hvorfor noen er sammen, går det som det går.

Her tar du totalt feil. Det er nettopp det det ikke er, det er vitterlig ikke det samme. Fordi jeg har ingen intensjon om å holde på slik det holdes på i denne kulturen.

Vel, andre er uenig i at det ene er noe mer fornuftig enn det andre. Dessuten: det du kaller et "høydekrav" er en preferanse, ikke et absolutt krav. Det er kun DU som opererer med absolutte krav her (til fruktbarhet). Hvorfor dette konstante behovet for å kalle dette med høyde for et krav når det absolutt ikke er det, men kun et ønske gitt at man kan velge fritt? Det du ofte finner at kvinner skriver er at de har vært sammen med menn som er lave, og at det ikke var noe galt med det, men at de i utgangspunktet foretrekker høyere menn. Og det er jo sånn man gjerne opererer - man har noen ønsker, gjør noen prioriteringer og lar summen på kassalappen bestemme. Og det er begrenset hvor mye høyde har å si, hvis resten av fyren er en bra match.

Hvorfor stor aldersforskjell er unaturlig? Fordi det er uvanlig. Intet mer enn det. Det er forsket på dette, og +- 3 år anses av vitenskapen å være mest gunstig for et langvarig forhold.

Når du dater i Thailand handler alt MYE mer om penger enn det gjør her, bare at selv du, som trygdet, kommer godt ut av det relativt til lokalbefolkningen - og pengene er et være eller ikke være. Her er det mer en "kjekt å ha"-situasjon, hvor man unngår settinger hvor den ene parten forsørger den andre fordi det er så stor inntektsforskjell (som jo de fleste syns er iboende usexy, og gjerne medfører krangler om penger - i motsetning til når man deler ting likt og begge parter har egne inntekter de kan bruke på fritidssysler som ikke involverer partneren).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, knopflerbruce said:

Vel, andre er uenig i at det ene er noe mer fornuftig enn det andre. 

Det er helt greit, hvis noen synes høyde er mer viktig enn familie, good riddance tenker jeg. 

9 hours ago, knopflerbruce said:

Hvorfor stor aldersforskjell er unaturlig? Fordi det er uvanlig. Intet mer enn det. Det er forsket på dette, og +- 3 år anses av vitenskapen å være mest gunstig for et langvarig forhold.

Det er noe annet som også da kan defineres som "uvanlig". Men voksne folk må få lov til å velge selv hvilket forhold de ønsker, eller hva? Hvis du skal forhåndsdømme forhold basert på aldersforskjell, så må du følge samme linje ovenfor alle andre uvanlige forhold også.

9 hours ago, knopflerbruce said:

Når du dater i Thailand handler alt MYE mer om penger enn det gjør her, bare at selv du, som trygdet, kommer godt ut av det relativt til lokalbefolkningen - og pengene er et være eller ikke være. Her er det mer en "kjekt å ha"-situasjon, hvor man unngår settinger hvor den ene parten forsørger den andre fordi det er så stor inntektsforskjell (som jo de fleste syns er iboende usexy, og gjerne medfører krangler om penger - i motsetning til når man deler ting likt og begge parter har egne inntekter de kan bruke på fritidssysler som ikke involverer partneren).

Nei, det handler ikke mye mer om penger. At jeg har mer økonomisk kapital der, ja! Men det betyr ikke at den jeg eventuelt hadde møtt der blir sammen med meg pga det, det er bare en fordel jeg har på samme måte som de her på berget som er høye og kjekke har den fordelen her. Du vet, alle har ulike utgangspunkt, du påpeker det ofte når det gjelder fattigdom, hva med om du begynte å påpeke det også når det kommer til høyde og kjekkhet?

Iboende usexy er at at alle ikke har samme utgangspunkt. Enda mer usexy er at de privilegerte skal bruke manipulasjon til å la andre tro de er dårlige mennesker med dårlig personlighet bare fordi de ønsker et langvarig forhold med egen familie.

Jeg deler av min velstand om jeg møter noen jeg mener er verdt å satse på. Ikke noe problem det. Jeg er generøs med det jeg har, men ikke dumsnill. Krangler? Virker jo som krangling er mer tilstede her på berget mtp antall brutte forhold. 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest d4209...c24
Colin. skrev (22 timer siden):

Men av det jeg har opplevd til nå, er at utenlandske i mye større grad vektlegger personlighet og familie som prioritet.

Jeg lurer virkelig på hva slags kvinner du har vært i kontakt med i Norge. Kjenner mange flotte og vakre kvinner som helt klart går etter personligheten og ikke utseende. En flott personlighet og kjemi triumfer utseende, med mindre man er en smule overfladisk. 

Colin. skrev (22 timer siden):

Bare for å gi en peilepinn på hvordan ting fungerer her på berget, kom nettopp opp på Facebook ei som var 3 måneder gravid, og mannen hadde "ombestemt seg". Så kommenterer en annen, kanskje han kommer tilbake når han barnet blir født? Hun svarer, nei, han gjør nok ikke det, fordi han allerede har 2 barn som han ikke er tilstedeværende til. Så da blir spørsmålet, hvorfor valgte denne kvinnen å bli gravid med denne mannen i utgangspunktet? For en kultur.

Fordi du kjenner til et eller to tilfeller med en slik historie så er det ikke "sånn ting fungerer her på berget". 

Colin. skrev (17 minutter siden):

det er bare en fordel jeg har på samme måte som de her på berget som er høye og kjekke har den fordelen her.

Det virker jo som at du enten er veldig utseende fokusert selv eller jakter på kvinner som er veldig utseende fokusert, gjerne da yngre jenter. 

For slik du forespeilet deg at norske kvinner er, kjenner jeg virkelig ikke igjen. Men er heller ikke i 20 årene lengre, så kanskje derfor. 

Anonymous poster hash: d4209...c24

Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Det er helt greit, hvis noen synes høyde er mer viktig enn familie, good riddance tenker jeg. 

Det er noe annet som også da kan defineres som "uvanlig". Men voksne folk må få lov til å velge selv hvilket forhold de ønsker, eller hva? Hvis du skal forhåndsdømme forhold basert på aldersforskjell, så må du følge samme linje ovenfor alle andre uvanlige forhold også.

Nei, det handler ikke mye mer om penger. At jeg har mer økonomisk kapital der, ja! Men det betyr ikke at den jeg eventuelt hadde møtt der blir sammen med meg pga det, det er bare en fordel jeg har på samme måte som de her på berget som er høye og kjekke har den fordelen her. Du vet, alle har ulike utgangspunkt, du påpeker det ofte når det gjelder fattigdom, hva med om du begynte å påpeke det også når det kommer til høyde og kjekkhet?

Iboende usexy er at at alle ikke har samme utgangspunkt. Enda mer usexy er at de privilegerte skal bruke manipulasjon til å la andre tro de er dårlige mennesker med dårlig personlighet bare fordi de ønsker et langvarig forhold med egen familie.

Jeg deler av min velstand om jeg møter noen jeg mener er verdt å satse på. Ikke noe problem det. Jeg er generøs med det jeg har, men ikke dumsnill. Krangler? Virker jo som krangling er mer tilstede her på berget mtp antall brutte forhold. 😂

Jeg har ikke sagt man skal forby noe som helst. Men jeg benytter meg av min rett til å påpeke at nordmenn som reiser til utlandet for å finne fattig kone til å ta med hjem beveger seg inn i et territorium hvor det ikke handler om kjærlighet, men om å forsørge seg selv og sin familie i hjemlandet. Det er ikke forhåndsdømming, det er en realitet.

Høyde er en bagatell av en parameter hos 99% av kvinner, og "kjekkhet" er i aller høyeste grad subjektivt. I ditt tilfelle må man jo både være "i rett alder" (som vil si en aldersgruppe hvor kvinner flest vil ha noe yngre enn deg), samtidig som de skal ha levd etter gammelkristelige prinsipper om seksuell avholdenhet. Da har du jo luket bort en overveldende majoritet av mulige partnere bare der.

Det er helt greit å være kravstor, jeg vet også at mine egne preferanser tilsier at det ikke er så mange jeg er ute etter. Men ikke en eneste gang har jeg klandret noen kvinne for det, eller jamret over "feil krav" eller liknende. Det er faktisk mitt ansvar å finne den personen som er en god match begge veier, og ikke bare den ene.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest d4209...c24 said:

Jeg lurer virkelig på hva slags kvinner du har vært i kontakt med i Norge. Kjenner mange flotte og vakre kvinner som helt klart går etter personligheten og ikke utseende. En flott personlighet og kjemi triumfer utseende, med mindre man er en smule overfladisk.

Anonymous poster hash: d4209...c24

Ja, du skulle bare visst. Er nok å bare nevne trygd.

Det er jo flott du kjenner mange sånne. Jeg baserer min realitet på erfaring og hva statistikken forteller. Om man gir inntrykk av å gå etter personlighet er noe annet enn å faktisk handle på det.

1 hour ago, Guest d4209...c24 said:

Fordi du kjenner til et eller to tilfeller med en slik historie så er det ikke "sånn ting fungerer her på berget". 

Anonymous poster hash: d4209...c24

Dette var ikke noen jeg kjente, det kom opp tilfeldig i en gruppe jeg er medlem av på FB. Slike poster dukker jevnt og trutt opp.

1 hour ago, Guest d4209...c24 said:

Det virker jo som at du enten er veldig utseende fokusert selv eller jakter på kvinner som er veldig utseende fokusert, gjerne da yngre jenter. 

For slik du forespeilet deg at norske kvinner er, kjenner jeg virkelig ikke igjen. Men er heller ikke i 20 årene lengre, så kanskje derfor. 

Anonymous poster hash: d4209...c24

Nei, det er nok vanskelig for litt eldre å innse hvordan ting fungerer nå til dags, hvordan 20-åringer tenker og hva slags fokus som ligger til grunn når de velger partner her på berget. Igjen, se på statistikken, og der ligger svarene. Brutte forhold, aleneforelder %, antall single og antall fødsler osv.

19 minutes ago, knopflerbruce said:

Jeg har ikke sagt man skal forby noe som helst. Men jeg benytter meg av min rett til å påpeke at nordmenn som reiser til utlandet for å finne fattig kone til å ta med hjem beveger seg inn i et territorium hvor det ikke handler om kjærlighet, men om å forsørge seg selv og sin familie i hjemlandet. Det er ikke forhåndsdømming, det er en realitet.

Høyde er en bagatell av en parameter hos 99% av kvinner, og "kjekkhet" er i aller høyeste grad subjektivt. I ditt tilfelle må man jo både være "i rett alder" (som vil si en aldersgruppe hvor kvinner flest vil ha noe yngre enn deg), samtidig som de skal ha levd etter gammelkristelige prinsipper om seksuell avholdenhet. Da har du jo luket bort en overveldende majoritet av mulige partnere bare der.

Det er helt greit å være kravstor, jeg vet også at mine egne preferanser tilsier at det ikke er så mange jeg er ute etter. Men ikke en eneste gang har jeg klandret noen kvinne for det, eller jamret over "feil krav" eller liknende. Det er faktisk mitt ansvar å finne den personen som er en god match begge veier, og ikke bare den ene.

Nei, du jamrer bare hvis noen mot formodning skulle finne lykken med noen materialistisk svakere stilt. Det virker som du heller vil at de skal forbli fattige enn at de skal vurdere en nordmann.

Hva som er kjærlighet eller ikke, kan du ikke bedømme utifra fasadiske faktorer uansett hvor mye du skulle ønske du kunne det. Og kjærligheten i norske forhold, hvor er den mtp antall brutte forhold? Tror du burde legge om ditt fokus heller og spør deg selv hvorfor så mange her ender opp alene uten egen familie her på berget, med mental uhelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 79215...22f skrev (På 13.4.2024 den 11:18 AM):

...Jeg syns det er fælt å tenke på at jeg, som snart er 30 år, ikke er attraktiv nok for for eksempel en mann som nærmer seg 40 år. At til og med han vil gå etter 20-åringer og ikke være tiltrukket av meg på samme måte som han ville vært av en som var yngre.

(Har slett ikke lest alle svar i tråden, så beklager om andre har sagt omtrentlig det samme)

Du har både rett og feil. Rett fordi størstedelen av menn er svært visuelle og ønsker seg derfor en ung og fin jente. Feil fordi oppfatningen din ikke stemmer med virkeligheten tross hvor visuelle menn vanligvis er.

Du har sikkert gått på gata og selv sett helt vanlige menn i romantiske forhold med visuelt stygge damer. Smellfeite vralte-damer som attpåtil ikke er fine på noen som helst annen måte heller. Ikke pent ansikt, "uren" hud med utslett, ikke unge osv. Likevel vralter de sammen med en helt vanlig fyr. Jeg har selv sett dette utallige ganger, og som en svært visuell mann selv, har jeg mange ganger lurt på hvordan disse mennene kan få seg til å finne dama attraktiv. Likevel, samme hvor absurd jeg måtte finne det, er realiteten den at disse mannfolka faktisk finner disse damene attraktive. Om du skulle hatt den innvending at "ja, men disse damene har jo blitt stygge først etter inngått forhold", så stemmer ikke dét heller. Jeg har personlig sett med egne øyne at menn aktivt inngår romantiske forhold med stygge damer.

Alder er ikke noe som hindrer stort heller. Om det virkelig var slik at om en kvinne ble 45 år så var alt håp ute, så ville vi ikke hatt det engelske begrepet "Couger". "Cougers" er jo eldre damer som søker sex med mye yngre menn, og som også får sex med disse. Alderen er jo da tydeligvis ikke et problem for disse gutta. Blir jo tullete å hevde at det skulle være håpløst å inngå fast forhold med menn som 45-årig dame, når menn er villige til det aller mest intime, nemlig sex med slike. Ellers vet vi jo mengden av 50-60-årige menn som finner seg en dame i 40-årene.

Altså står man slett ikke uten håp, om man så skulle være en gammel/feit/stygg dame.

Du er jo ikke engang 30 år... så skjerp deg! Du har mye mer håp enn 45-åringer, som selv også fortsatt har betydelig håp!

 

Lenke til kommentar
Ogalaton skrev (6 timer siden):

(Har slett ikke lest alle svar i tråden, så beklager om andre har sagt omtrentlig det samme)

Du har både rett og feil. Rett fordi størstedelen av menn er svært visuelle og ønsker seg derfor en ung og fin jente. Feil fordi oppfatningen din ikke stemmer med virkeligheten tross hvor visuelle menn vanligvis er.

Du har sikkert gått på gata og selv sett helt vanlige menn i romantiske forhold med visuelt stygge damer. Smellfeite vralte-damer som attpåtil ikke er fine på noen som helst annen måte heller. Ikke pent ansikt, "uren" hud med utslett, ikke unge osv. Likevel vralter de sammen med en helt vanlig fyr. Jeg har selv sett dette utallige ganger, og som en svært visuell mann selv, har jeg mange ganger lurt på hvordan disse mennene kan få seg til å finne dama attraktiv. Likevel, samme hvor absurd jeg måtte finne det, er realiteten den at disse mannfolka faktisk finner disse damene attraktive. Om du skulle hatt den innvending at "ja, men disse damene har jo blitt stygge først etter inngått forhold", så stemmer ikke dét heller. Jeg har personlig sett med egne øyne at menn aktivt inngår romantiske forhold med stygge damer.

Alder er ikke noe som hindrer stort heller. Om det virkelig var slik at om en kvinne ble 45 år så var alt håp ute, så ville vi ikke hatt det engelske begrepet "Couger". "Cougers" er jo eldre damer som søker sex med mye yngre menn, og som også får sex med disse. Alderen er jo da tydeligvis ikke et problem for disse gutta. Blir jo tullete å hevde at det skulle være håpløst å inngå fast forhold med menn som 45-årig dame, når menn er villige til det aller mest intime, nemlig sex med slike. Ellers vet vi jo mengden av 50-60-årige menn som finner seg en dame i 40-årene.

Altså står man slett ikke uten håp, om man så skulle være en gammel/feit/stygg dame.

Du er jo ikke engang 30 år... så skjerp deg! Du har mye mer håp enn 45-åringer, som selv også fortsatt har betydelig håp!

 

Størsteparten av heterofile menn er ikke mer visuelle enn at det holder å komme over et minimumsnivå hvor man syns hun er tiltrekkende. Og du trenger ikke være i 20-årene for å komme godt innenfor det, spesielt ikke om mannen selv har rundet 30. Selvsagt ville alle menn og kvinner valgt seg en person et sted i 20-årene om man kunne velge fritt og "designe" sin drømmepartner, men det er ikke det samme som å si at folk som har bikket 30 eller 40 er for gamle. Hvordan menn ser på kvinner som er litt eldre enn seg selv (5-10 år) endres også etter hvert som vi selv blir eldre, og der en 20-åring vil synes Kvinne (35) ser gammel ut (litt sånn "hun kunne vært moren min"), syns Mann (32) at hun er søt og passende for en romantisk relasjon (hvis personlighetene går bra i hop).

Du illustrerer jo ellers poenget mitt utmerket selv: "Jeg har selv sett dette utallige ganger, og som en svært visuell mann selv, har jeg mange ganger lurt på hvordan disse mennene kan få seg til å finne dama attraktiv." - dette er fordi det er DU som har et unormalt syn på dette og vektlegger utseendet mer enn det de fleste andre gjør. Det er ikke på utseendet det er vanskelig for menn å finne en god partner, men på alle de andre tingene. Fordi det er så mye som skal klaffe for at man skal ønske tilbringe livet sitt med folk - især når man egentlig klarer seg fint alene, også. Dette er forøvrig nokså likt det kvinner også opplever (sånn jeg har forstått det).

Det største problemet med aldersforskjeller er at man ikke klikker så godt, ofte. Oppvokst i ulike generasjoner, ulike referanser osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...