Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aftermarked-deler på sportsbiler


Anbefalte innlegg

Denne diskusjonen gjorde at ett top gear klipp litt langt bak i hjernebarken begynt å tre frem, hvor Clarkson ble fullstendig forelsket i en svært modifisert Alfa Romeo 8C back in the day, og klarte å finne frem videoen. Han var på den andre siden ikke nådig i kritikkene sine mot den originale 8C. 

Men nå skal det sies at jeg er svært usikker på om Jeremy Clarkson innehar kunnskapen og de svært rigide kravene som stilles her for at han skal få lov å kalle seg en "ekte" bilentusiast. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hansien skrev (3 timer siden):

Helt irrelevant om det er robot eller menneske som har sveiset, men en slik sveis er full av svakheter og burde ikke være godt nok uavhengig av bilmerke. Og det burde i hvert fall fanges opp av de som produserer høyytelsesbiler. 

Wnda en som får bilkunnskapen sin fra Tik-Tok....

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (3 timer siden):

Du oppnår nok en del mer om du endrer tonen din. 

Har ikke noe ønske om å oppnå noe som helst. Det var et helt ryddig svar som var mye bedre enn det du faktisk fortjente da foranledningen var at du beskyldte meg for trolling. Og ja, jeg mener faktisk at dersom du ikke vet hvem Balboni er, så er du ikke mye bilinteressert.

Lenke til kommentar
Hansien skrev (3 timer siden):

Det er nettopp dette, og det kan sikkert være vanskelig å innse at selv med 10.000 timer i vindtunnel og all verdens R&D bak seg, så kan en i utgangspunktet god bil bli bedre. Selv uten å måtte legge like mange timer i en komplett bil, bare for å få mer downforce, effekt eller mykere bil. Mye kommer an på personen som skal kjøre bilen.

Venter fremdeles på eksempler på "forbedrede" Ferrarier

Lenke til kommentar
AL123 skrev (Akkurat nå):

Og ja, jeg mener faktisk at dersom du ikke vet hvem Balboni er, så er du ikke mye bilinteressert.

Jeg har nå spurt 15 stk jeg kjenner om er interessert i bil, ingen kan navnet på noen testsjåfører. Det eneste jeg vet er at Mick Schumacher gjør mye simulator kjøring for Mercedes F1. 

Lenke til kommentar
AL123 skrev (12 minutter siden):

Wnda en som får bilkunnskapen sin fra Tik-Tok....

Unnskyld meg, men er du 12 år gammel siden det der var svaret ditt? Hva med å heller gjøre det du selv påstår, å spre kunnskapen din, ved å svare skikkelig og saklig, samt forklare hva som er feil med påstanden min..

Endret av Hansien
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (5 minutter siden):

Jeg har nå spurt 15 stk jeg kjenner om er interessert i bil, ingen kan navnet på noen testsjåfører. Det eneste jeg vet er at Mick Schumacher gjør mye simulator kjøring for Mercedes F1. 

Å påstå at dette er et krav for å være bilentusiast handler i bestefall om egen usikkerhet på status. Jeg kunne sikkert spurt 15-20 stk selv og ikke fått noen navn.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (2 minutter siden):

Jeg har nå spurt 15 stk jeg kjenner om er interessert i bil, ingen kan navnet på noen testsjåfører. Det eneste jeg vet er at Mick Schumacher gjør mye simulator kjøring for Mercedes F1. 

1. Sist gang jeg var på et biltreff der Balboni var tilstede, så var han omsvermet av ungommer som ville ha autografer og bilder.

2.Det finnes trolig ikke et bilmagasin, hverken i norge eller i resten av den vestlige verden, som ikke har hatt haugevis av features om fyren.

3.Det finnes kanpt nok et TV-show om biler, der han ikke har vært med haugevis av ganger. 

4. Han er faktisk så legendarisk at Lamborghini har kalt en bilmodell opp etter han.

Så hvis du ikke har hørt om fyren, så er det nok fordi du og kompisene dine har levd under en stein.

 

Lenke til kommentar
Hansien skrev (7 minutter siden):

Unnskyld meg, men er du 12 år gammel siden det der var svaret ditt? Hva med å heller gjøre det du selv påstår, å spre kunnskapen din, ved å svare skikkelig og saklig, samt forklare hva som er feil med påstanden min..

Nei, det er fordi du har sett bildene på Tik-Tok, enkelt og greit. Det er du som presenterer et bilde du egentlig ikke vet hva er for noe, og som heller ikke er relevant for diskusjonen. Så det er du som må dokumentere at sveisen ikke er god nok.

Lenke til kommentar
Hansien skrev (8 minutter siden):

Å påstå at dette er et krav for å være bilentusiast handler i bestefall om egen usikkerhet på status. 

Usikkehet på egen status? Hva i all verfden har det med saken å gjøre? Skjønner du selv hva du skriver her? Det er selvsagt ikke noe krav, men en veldig grei indikasjon på om man er bilinteressert, og iallefall om man er interessert i disse merkene.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Harry Metcalfe er ganske entusiastisk over denne Touring modifiserte Ferrari F12en. Men han er nok enda en fake bilentusiast. 

 

Nei, Harry Metcalfe er en av de dyktigste biljournalistene jeg noengang har møtt, og han har vært en viktig referanse i mye av det jeg vet om bilkjøring. Jeremy Clarkson imponerer meg imidlertid ikke mye. 

Når det er sagt, så er dette selvsagt langt utenfor det iallefall jeg startet med å diskutere her. Et par andre ting som kan være verdt å nevne her, siden hverken du eller dine meddebattanter aner noe om hverken italienske biler eller bilhistorie er;

1. Carozzeria Touring er ikke en tuner, men en sertifisert bilprodusent, og har vært det i 21 år lengre enn Ferrari. 

2. Ferrari ble etablert som egen bilprodusent i 1947, Carozzeria Touring bygget sin første Ferrari med leveranse i september 1948. De har mao gjort dette en stund.

3. Alfa 8c er egentlig ikke en Alfa, men igjen en kraftig modifisert Maserati Gran Turismo, mao en bil bygget med et helt annet busdsjett enn en Ferrari. Alfaen ble ble utviklet på lommerruskbudsjett av underleverandører, og var aldri engang innom Alfa før den ble sent rundt til forhandlerene.

4. Touring Superleggera Aero 3 er en fantastisk bil, og jeg har vært fan av Touring så lenge jeg kan huske (har prøvd å komme meg inn på det lille verkstedet deres 3 ganger uten å lykkes) men representerer ingen dynamiske forbedringer i forhold til Ferrarien den er basert på. Den har alikevel helt klart sin berettigelse. Hvorfor, er en diskusjon jeg gjerne tar, men ikke på et forum med dette nivået.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (23 minutter siden):

Nei, det er fordi du har sett bildene på Tik-Tok, enkelt og greit. Det er du som presenterer et bilde du egentlig ikke vet hva er for noe, og som heller ikke er relevant for diskusjonen. Så det er du som må dokumentere at sveisen ikke er god nok.

Igjen kommer du med en rekke påstander som ikke har rot i virkeligheten. Jeg har ikke sett bilder på tik-tok, de har jeg sett her. Videre har jeg heller ikke presentert bildet, det var det @Sjørøver som gjorde. Påstanden var at dette var fra en halv mill dollar Ferrari, dette har jeg i utgangspunktet ignorert og snakket generelt om biler og høyytelsesbiler spesifikt når det kommer til slik elendig sveising. Om det ikke er relevant for diskusjonen du ønsker å holde gående, så unnlater du enkelt og greit å svare, spesielt med utsagn som får deg til å virke 12 år gammel.

 

Siden du svarer på de måtene du gjør så gidder jeg ikke utbrodere, for jeg tar feil, har ikke kompetanse og så videre, men her har du et bilde som spesifikt viser flere feil som man ser med blotte øyet, og jeg har heller ikke vært kritisk. Flere av feilene pleier ofte å indikere på at usynlige sprekkdannelser kan eksistere og/eller lett oppstå:

image.png.37f16dc9c7b425e26ed8d15736cb625b.png

Lenke til kommentar
Hansien skrev (3 minutter siden):

 

 

Siden du svarer på de måtene du gjør så gidder jeg ikke utbrodere, for jeg tar feil, har ikke kompetanse og så videre, men her har du et bilde som spesifikt viser flere feil som man ser med blotte øyet, og jeg har heller ikke vært kritisk. Flere av feilene pleier ofte å indikere på at usynlige sprekkdannelser kan eksistere og/eller lett oppstå:

 

Kjenner du til noen 812 som der det har oppstått sprekker i karosseriet?

Lenke til kommentar
AL123 skrev (Akkurat nå):

Kjenner du til noen 812 som der det har oppstått sprekker i karosseriet?

Det er irrelevant. Det er fortsatt en dårlig sveis som på ingen måte burde eksistere hos noen bilprodusenter.

 

Jeg håper egentlig bildet kommer fra en 812 som er rettet opp hos en useriøst aktør enn noe som kom fra fabrikk hos Ferrari

Lenke til kommentar
AL123 skrev (25 minutter siden):

Nei, Harry Metcalfe er en av de dyktigste biljournalistene jeg noengang har møtt, og han har vært en viktig referanse i mye av det jeg vet om bilkjøring. Jeremy Clarkson imponerer meg imidlertid ikke mye. 

Når det er sagt, så er dette selvsagt langt utenfor det iallefall jeg startet med å diskutere her. Et par andre ting som kan være verdt å nevne her, siden hverken du eller dine meddebattanter aner noe om hverken italienske biler eller bilhistorie er;

1. Carozzeria Touring er ikke en tuner, men en sertifisert bilprodusent, og har vært det i 21 år lengre enn Ferrari. 

2. Ferrari ble etablert som egen bilprodusent i 1947, Carozzeria Touring bygget sin første Ferrari med leveranse i september 1948. De har mao gjort dette en stund.

3. Alfa 8c er egentlig ikke en Alfa, men igjen en kraftig modifisert Maserati Gran Turismo, mao en bil bygget med et helt annet busdsjett enn en Ferrari. Alfaen ble ble utviklet på lommerruskbudsjett av underleverandører, og var aldri engang innom Alfa før den ble sent rundt til forhandlerene.

4. Touring Superleggera Aero 3 er en fantastisk bil, og jeg har vært fan av Touring så lenge jeg kan huske (har prøvd å komme meg inn på det lille verkstedet deres 3 ganger uten å lykkes) men representerer ingen dynamiske forbedringer i forhold til Ferrarien den er basert på. Den har alikevel helt klart sin berettigelse. Hvorfor, er en diskusjon jeg gjerne tar, men ikke på et forum med dette nivået.

Du stilte ett spørsmål om noen kunne vise til forbedrede ferrarier og fikk ett svar. Ut fra det jeg leser så stoppet Carozzeria Touring å produsere biler i 1966 hvorpå produksjon startet igjen først i 2008 under nye eiere i nye lokaler, så etter hva du skriver her virker du ikke til å ha så dyp kunnskap om dette selskapet som du prøver å fremstille.  Carozzeria Touring slik vi ser det i dag har ikke eksistert lenger enn siden 2006 når de nye eierne kjøpte opp merkevaren fra de tidligere eierne. Ikke at jeg har noen dyp kunnskap jeg heller lagret i hjernebarken, men foretok bare ett kjapt google søk og leste meg litt opp på historien til selskapet, så jeg later sådan ikke som at jeg har kompetanse jeg ikke innehar. Ikke at jeg uansett er verdig å diskutere med en slik utmerkede herre som deg selv om disse temaene du har så uendelig med kunnskap om uansett. 

At du ellers flytter målposten nok engang er ikke så veldig overaskende, den som har kommet med den mest oppsiktsvekkende påstanden i denne tråden må dog sies å være deg hvor du for en liten siden tilbake påsto at datasimulering ikke har endret seg så mye på 30 år. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...