Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aftermarked-deler på sportsbiler


Anbefalte innlegg

AL123 skrev (50 minutter siden):

Usikkehet på egen status? Hva i all verfden har det med saken å gjøre? Skjønner du selv hva du skriver her? Det er selvsagt ikke noe krav, men en veldig grei indikasjon på om man er bilinteressert, og iallefall om man er interessert i disse merkene.

Du skrev selv: 

AL123 skrev (1 time siden):

Og ja, jeg mener faktisk at dersom du ikke vet hvem Balboni er, så er du ikke mye bilinteressert.

Bestem deg snart. Må man vite enkelte navn for å være bilinteressert/-entusiast eller ikke?

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AL123 skrev (6 minutter siden):

Det er ikke jeg som har lagt det ut som dokumentasjon. Du får spør han som gjorde det...

 

Et kjapt søk på google så virker det som om diskutable sveiser på Ferrari ikke er unikt dette eksempelet skal en tro div ferrariforum, reddit og mer.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Du stilte ett spørsmål om noen kunne vise til forbedrede ferrarier og fikk ett svar.

Og svaret var selvsagt feil.

Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Ut fra det jeg leser så stoppet Carozzeria Touring å produsere biler i 1966 hvorpå produksjon startet igjen først i 2008 under nye eiere i nye lokaler, så etter hva du skriver her virker du ikke til å ha så dyp kunnskap om dette selskapet som du prøver å fremstille.  Carozzeria Touring slik vi ser det i dag har ikke eksistert lenger enn siden 2006 når de nye eierne kjøpte opp merkevaren fra de tidligere eierne. 

Selskapet har vært i så og kontinuerlig drift fra 1926 og frem til i dag, men under andre eiere, andre navn og beliggenhet innenfor 2-3 km radius.

Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

så jeg later sådan ikke som at jeg har kompetanse jeg ikke innehar.  

At du i det hele tatt diskuterer i denne tråden viser at det er nettopp det du gjør, og at du mener jeg er arrogant viser veldig mangel på selvinnsikt. Å hevde at sine meninger er like mye verdt til tross for at en ikke er interessertt i temaet viser nettopp en utrolig arroganse.

Evil-Duck skrev (3 minutter siden):

At du ellers flytter målposten nok engang er ikke så veldig overaskende, den som har kommet med den mest oppsiktsvekkende påstanden i denne tråden må dog sies å være deg hvor du for en liten siden tilbake påsto at datasimulering ikke har endret seg så mye på 30 år. 

Jeg flytter ikke målposten. Mitt innlegg, som stadig ble videretolket til det idiotiske (der bla Porsches modifisering av egen motorkonstruksjon ble likestilt med ettermarkedstuning) av deg og to andre var enkelt og greit. Jeg ville aldri kjøpt en ferrari som var modifisert i chassis/huloppheng/dekk/felg/bremser. Det med bakgrunn i empiri over 20-25 år. Jeg har aldri prøvd en modifisert bil av noe merke laget etter 1980 som har vært bedre enn originalen,og jeg har prøvekjørt dusinvis, inkl  noen få Ferrarier. Jeg har heller aldri hevdet at datasimulering ikke har endret seg mye på 30 år, selv om det faktisk er sant. FEA med datamaskiner har foregått etter samme prinsipp siden det ble tatt i bruk på 60 tallet.

Lenke til kommentar
Hansien skrev (23 minutter siden):

Et kjapt søk på google så virker det som om diskutable sveiser på Ferrari ikke er unikt dette eksempelet skal en tro div ferrariforum, reddit og mer.

Alle baserer seg på samme bilde, fra samme chassis 😉 Som forøvrig er et håndbygget prototypechassis som en eller annen tik-tok-kid tok bilde av under en utstilling på Galleria Ferrari

Endret av AL123
Lenke til kommentar
Hansien skrev (30 minutter siden):

Bestem deg snart. Må man vite enkelte navn for å være bilinteressert/-entusiast eller ikke?

Jeg mener man bør kunne såpass elementær bilhistorie, ja. Men så vidt jeg vet finnes ingen formeller krav 😉 Men det er klart, dersom man aldri har lest en Lamborghinireportasje, aldri lest den b-filmaktige historien om hvordan Lamborghini ble grunnlagt eller sett et innslag på Top-Gear/Fifth-Gear eller lignende om Lamborghini eller dets historie, så legger man iallefall listen veldig lavt for å kalle seg bilentusiast. Bilinteressert er noe helt annet. 90% av den mannlige befolkningen er jo bilinteressert...

Lenke til kommentar
AL123 skrev (Akkurat nå):

Alle baserer seg på samme bilde, fra samme chassis 😉 Som forøvrig er et håndbygget prototypechassis som en eller annen tik-tok-kid tok bilde av under en utstilling på Galleria Ferrari

Nei det gjør det ikke. Googlesøket mitt dro meg inn til en rekke tråder rundtom som omhandlet andre biler enn det som ble vist her. Enkelte får jeg rett nok ikke sett bilder ifra siden det kreves at man registrerer seg på nettsiden og så mye engasjement viser jeg ikke den saken. Spesielt ikke når flere brukere i de trådene bekrefter både at sveisene er stygge, og at det ikke er unormalt Ferrari. Det er til og med en bruker som spørs om en sveis på bilen hans kan være tegn på at bilen har vært involvert i en skade, til at andre forklarer at dette er helt normalt Ferrari.

Det at det er en håndbygget prototype er i og for seg helt greit, og det gjør selvfølgelig sveisen uproblematisk om den bare brukes til mockup. Men å stille den ut med slike elendige sveiser synlige handler enten om ren og skjær latskap eller mangel på respekt for seg selv og kundebasen sin. Spesielt siden at litt research nå på kvelden tilsier at slik laber sveis ikke er unormalt på produksjonsbiler heller. En skulle tro at Ferrari betalte Sveiserene sine nok til gjøre en bedre jobb eller justere roboten skikkelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (10 minutter siden):

Jeg mener man bør kunne såpass elementær bilhistorie, ja. Men så vidt jeg vet finnes ingen formeller krav 😉 Men det er klart, dersom man aldri har lest en Lamborghinireportasje, aldri lest den b-filmaktige historien om hvordan Lamborghini ble grunnlagt eller sett et innslag på Top-Gear/Fifth-Gear eller lignende om Lamborghini eller dets historie, så legger man iallefall listen veldig lavt for å kalle seg bilentusiast. Bilinteressert er noe helt annet. 90% av den mannlige befolkningen er jo bilinteressert...

Jeg kan være med på at det skal være forutsetningen for å være en Lamborghini-entusiast. Men Bilentusiast er så mye mer enn navn på personer som har vært med å utvikle biler man kanskje ikke engang bryr seg om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hansien skrev (Akkurat nå):

Spesielt siden at litt research nå på kvelden tilsier at slik laber sveis ikke er unormalt på produksjonsbiler heller. En skulle tro at Ferrari betalte Sveiserene sine nok til gjøre en bedre jobb eller justere roboten skikkelig. 

Du har helt rett. De suger, og jeg er glad du har klart å opparbeide deg såpass ekspertkompetanse i løpet av en kveld at du har klart å avsløre svindelen...

Lenke til kommentar
AL123 skrev (6 minutter siden):

Du har helt rett. De suger, og jeg er glad du har klart å opparbeide deg såpass ekspertkompetanse i løpet av en kveld at du har klart å avsløre svindelen...

Og der begynte de fantastiske usaklighetene igjen. Jeg tror jeg finner meg noe annet å drive med enn å diskutere med deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hansien skrev (Akkurat nå):

I ditt hode, ja. Men for andre så kan man fint være entusiastisk uten å måtte vite all nerdefakta som er der ute.

Det kan godt hende, det er veldig mye rart som kaller seg bilentusiast. Her på dette forumet har jeg lært bla at man ikke trenger å ha skrudd mye på bil eller ha lest teknisk litteratur for å være bilentusiast, være opptatt av kjøreegenskaper for å være bilentusiast, være opptatt av bildesign for å være bilentusiast, og nå altså kunne elementær bilhistorie for å være bilentusiast. Men saken er jo at mr Balboni er en legende som man ikke trenger å ha lest en eneste Lamborghinibok for å vite hvem er, så da kan man komplementere med "trenger ikke ha lest bilblader, sett top gear, fith gear eller lignende for å være bilentusiast". Og så påstås det at min definisjon av begrepet er ekstrem?

 

Lenke til kommentar
Hansien skrev (4 minutter siden):

Og der begynte de fantastiske usaklighetene igjen. Jeg tror jeg finner meg noe annet å drive med enn å diskutere med deg.

Usaklig? Du har aldri vært interessert i Ferrari, og nå er du verdensmester? Det er usaklig det. 

Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 time siden):

Og svaret var selvsagt feil.

Selvfølgelig er det det, det eksisterer ikke noen som kan gjøre en ferrari bedre, bortsett fra de som faktisk kan gjøre det, men da taper du jo diskusjonen og det går jo ikke, så da diskvalifiserer vi selvfølgelig de. 

AL123 skrev (1 time siden):

Selskapet har vært i så og kontinuerlig drift fra 1926 og frem til i dag, men under andre eiere, andre navn og beliggenhet innenfor 2-3 km radius.

Selskapet produserte ingenting fra 1966 til 2008, men ja, teknisk sett har merkenavnet eksistert under de originale eierne frem til 2006 hvor merkenavnet ble kjøpt opp. Du kan lese deg litt opp på produksjons historikken til merket på deres egen hjemmeside Brands & Decades | Carrozzeria Touring Superleggera

Det står og ytterliggere detaljert historie her COACHBUILD.COM - Carrozzeria Touring  Hvor man og kan se at merkenavnet ble kjøpt opp av nederlandske Zeta Europe BV i 2006 hvorpå det ble startet opp ett nytt selskap med det ikoniske navnet i Milan. Absolutt lærerik lesing, anbefales om du ønsker å lære mer om dette firmaet :)

AL123 skrev (1 time siden):

At du i det hele tatt diskuterer i denne tråden viser at det er nettopp det du gjør, og at du mener jeg er arrogant viser veldig mangel på selvinnsikt. Å hevde at sine meninger er like mye verdt til tross for at en ikke er interessertt i temaet viser nettopp en utrolig arroganse.

Jeg er svært interessert i temaet jeg, derfor diskuterer jeg det, om det gjør meg arrogant så for det så være. Har heller aldri påstått at mine meninger er like mye verdt som noens om har spesialkompetanse på feltet så her putter du ord i munnen min, jeg er dog noe usikker på om din kompetanse er på det nivået du prøver å fremstille her, du er sikkert en dyktig fagarbeider, men det er og viktig å forstå at kunnskapen en selv sitter på aldri er komplett og blir ofte utdatert. Som elektriker, elektroingeniør og utdannet automasjonsingeniør lærer jeg stadig nye ting om yrket mitt og prøver så godt jeg kan å ta til meg ny lærdom å ikke bare være stuck in my old ways... Du kommer nok og veldig mye lenger i konstruktive diskusjoner om du slutter å implisitt å kalle alle andre rundt deg idioter, da blir det ofte dårlig stemning, som gjorde at selv jeg ikke klarte å unngå å komme med noe småstikk :) 

AL123 skrev (1 time siden):

Jeg flytter ikke målposten. Mitt innlegg, som stadig ble videretolket til det idiotiske (der bla Porsches modifisering av egen motorkonstruksjon ble likestilt med ettermarkedstuning) av deg og to andre var enkelt og greit. Jeg ville aldri kjøpt en ferrari som var modifisert i chassis/huloppheng/dekk/felg/bremser. Det med bakgrunn i empiri over 20-25 år. Jeg har aldri prøvd en modifisert bil av noe merke laget etter 1980 som har vært bedre enn originalen,og jeg har prøvekjørt dusinvis, inkl  noen få Ferrarier. 

Jeg har ikke diskutert porsches modifisering i denne tråden så her blander du nok sammen. Fint du har prøvekjørt noen biler iløpet av ditt livsløp så langt :) 

AL123 skrev (1 time siden):

Jeg har heller aldri hevdet at datasimulering ikke har endret seg mye på 30 år, selv om det faktisk er sant. FEA med datamaskiner har foregått etter samme prinsipp siden det ble tatt i bruk på 60 tallet.

Dette var din opprinnelige påstand : 

AL123 skrev (På 13.4.2024 den 6:03 PM):

Jeg brukte FEA-analyse for styrkeberegning av både hjuloppheng og motordeler for nesten 30 år siden, så det er vel ikke forandret seg så mye. 

Så enten så mistolker jeg innlegget ditt fullstendig, eller så sier du jo her at det ikke har endret seg så mye. Uansett så bekrefter du jo den påstanden nå da, attpåtil går du helt tilbake til 60 tallet. Når det kommer til komplekse datasimuleringer er datakraft alfa omega om prinsippet er det samme kan så være, men at det har vært eksepsjonelt store forbedringer på dette feltet på 30 år er ikke noe en trenger å prøve å diskutere engang. CFD analyser er ekstremt compute tunge oppgaver som stadig er under utvikling og mer datakraft gir bedre analyser, som ofte er grunnen til at Formel 1 team eksempelvis bruker store datasenter for å kjøre disse simuleringene. Det neste gjennombruddet innen denne typen analyser spekuleres i å være AI generert. Her har du en liten innsikt i dagens CFD utvikling The future of CFD - Your 15 minutes free gaze into the crystal ball - Simcenter (siemens.com) 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
AL123 skrev (Akkurat nå):

Usaklig? Du har aldri vært interessert i Ferrari, og nå er du verdensmester? Det er usaklig det. 

Det er du som har konkludert med at jeg er verdensmester her nå. Jeg har ikke sagt at jeg er verdensmester eller prøvd å gjøre inntrykk av dette heller, derfor skrev jeg dette:

Hansien skrev (18 minutter siden):

Spesielt siden at litt research nå på kvelden tilsier at slik laber sveis ikke er unormalt på produksjonsbiler heller.

Om du er uenig i dette påstanden om at Ferrari burde få til bedre sveiser, så er det helt greit, men istedenfor å svare som en 12 åring så bruk denne påståtte kunnskapen du har og forklar meg hvorfor du er uenig her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig er det det, det eksisterer ikke noen som kan gjøre en ferrari bedre, bortsett fra de som faktisk kan gjøre det, men da taper du jo diskusjonen og det går jo ikke, så de diskvalifiserer vi selvfølgelig de. 

Harry Metclafe sier jo selv i videoen du legger ut at kjøreegenskapene er foringet.....

Evil-Duck skrev (3 minutter siden):

Selskapet produserte ingenting fra 1966 til 2008, men ja, teknisk sett har merkenavnet eksistert under de originale eierne frem til 2008 hvor merkenavnet ble kjøpt opp. Du kan lese deg litt opp på produksjons historikken til merket på deres egen hjemmeside Brands & Decades | Carrozzeria Touring Superleggera

Det står og ytterliggere detaljert historie her COACHBUILD.COM - Carrozzeria Touring  Hvor man og kan se at merkenavnet ble kjøpt opp av nederlandske Zeta Europe BV i 2006 hvorpå det ble startet opp ett nytt selskap med det ikoniske navnet i Milan. Absolutt lærerik lesing, anbefales om du ønsker å lære mer om dette firmaet :)

Artig i at du belærer meg i at jeg må behandle andre pent i diskusjoner og ikke kalle dem idioter. vel, jeg har ikke kalt motdebatanter idioter, så vidt jeg vet, men dette er jo et prima eksempel på hvor arrogant du er. Jeg sier at jeg er stor fan av Touring, og du legger ut to tilfeldige lenker fra internett, som du mener jeg bør lese for å lære? Det er ikke engang arrogant, men skikkelig drittsekkoppførsel.  Når Carozzeria Touring gikk overende overtok det nystartede Carozzeria Marazzi både ansatte og mange kontrakter og etablerte seg i Caronna Pertusella, bare 4-5km borte og de var essensielle når Touring ble startet opp på nytt på 2000-tallet. Ellers var jo Anderloni engasjert faglig engasjert i begge firmaene frem til sin død i 2003.

Evil-Duck skrev (3 minutter siden):

Dette var din opprinnelige påstand : 

Så enten så mistolker jeg innlegget ditt fullstendig, eller så sier du jo her at det ikke har endret seg så mye. Uansett så bekrefter du jo den påstanden nå da, attpåtil går du helt tilbake til 60 tallet. Når det kommer til komplekse datasimuleringer er datakraft alfa omega om prinsippet er det samme kan så være, men at det har vært eksepsjonelt store forbedringer på dette feltet på 30 år er ikke noe en trenger å prøve å diskutere engang. CFD analyser er ekstremt compute tunge oppgaver som stadig er under utvikling og mer datakraft gir bedre analyser, som ofte er grunnen til at Formel 1 team eksempelvis bruker store datasenter for å kjøre disse simuleringene. Det neste gjennombruddet innen denne typen analyser spekuleres i å være AI generert. Her har du en liten innsikt i dagens CFD utvikling The future of CFD - Your 15 minutes free gaze into the crystal ball - Simcenter (siemens.com) 

Anbefaler å sette deg inn i hvordan en datamaskin utfører en FEA analyse. Det er en analyse man lett kan gjøre for hånd, så eneste forskjellen ligger i hurtigheten og mengden behandlet data. Det er de samme firmene som er store på dette i dag, som for 30-40 år siden, og for 20 år siden , som påstanden i tråden handlet om, kunne man gjøre komplekse CFD-analyser på vanlig PC, og de fleste gode CAD-program hadde endatil integrert FEA-analyse.  Takker forøvrig for linken, men jeg har faktisk jobbet hos Siemens, og har vært hos den nederlandske avdelingen og sett hva de driver med på metalprinting, feks AI-optimaliserte deler for Bugatti. 

Evil-Duck skrev (3 minutter siden):

 

 

Evil-Duck skrev (3 minutter siden):

 

 

Lenke til kommentar
Hansien skrev (26 minutter siden):

Det er du som har konkludert med at jeg er verdensmester her nå. Jeg har ikke sagt at jeg er verdensmester eller prøvd å gjøre inntrykk av dette heller, derfor skrev jeg dette:

Om du er uenig i dette påstanden om at Ferrari burde få til bedre sveiser, så er det helt greit, men istedenfor å svare som en 12 åring så bruk denne påståtte kunnskapen du har og forklar meg hvorfor du er uenig her.

Vel, jeg har vært i Maranello iallefall 8-10 ganger, jeg har sett mange Ferrari BIW, fra biler bygget på 40-tallet og frem til i dag, inkl prototyper og konseptbiler. Jeg har aldri sett arbeid som har vært dårlig for sin tid, og karosseriene i dag finnes det neppe noen som overgår. Ferrari er i dag blandt de mest høyteknologiske bedriftene i europa, de er flere ganger kåret til europas beste arbeidsplass og de kan velge og vrake i ansatte fra hele verden. At karosseristiveten i aluminiumsbilene deres hele tiden ligger både en og to generasjoner foran alle andre sier iallefall litt om kravene som settes.

Selvfølgelig har rørrammer fra 50 og 60 tallet sveiser som ikke ser ut etter dagens standard, men det samme gjelder sveiser hos alle andre. Teknologien har utviklet seg. Og selvsagt er ikke karosseriene like fra side til side og fra bil til bil. De er banket ut med kulehammer ut fra 2d skisser. Har imidlertid lest i flere anerkjente bøker at karosserikvaliteten hos Scaglietti aldri var dårligere hos konkurenter som Touring, Zagato, Vignale og andre, til tross for at de kunn bygget racerbiler der finish var underordnet

Har selv sett endel av trådene du sikter til, og de som hevder å ha mest peiling der hevder at de har jobbet med klassiske ferrarier i mangemillionersklassen og at de stadig måtte reparere dårlige sveiser. Jeg kan med 100% sikkerhet hevde at dette er bløffmakere uten peiling som er veldig enkle å avsløre. For det første klarer de ikke skille de ulike modellene, epokene og dermed produksjonsteknikkene fra hverandre, for det andre, så restaureres håndbygde ferrarier aldri etter slike prinsipper. De som restaurerer slike biler opererer som kuratorer og endrer så lite som overhode mulig på en bil, og en restaurering kan koste mer enn det ville kostet å bygge en helt ny kopi.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (46 minutter siden):

Harry Metclafe sier jo selv i videoen du legger ut at kjøreegenskapene er foringet.....

Artig i at du belærer meg i at jeg må behandle andre pent i diskusjoner og ikke kalle dem idioter. vel, jeg har ikke kalt motdebatanter idioter, så vidt jeg vet, men dette er jo et prima eksempel på hvor arrogant du er. Jeg sier at jeg er stor fan av Touring, og du legger ut to tilfeldige lenker fra internett, som du mener jeg bør lese for å lære? Det er ikke engang arrogant, men skikkelig drittsekkoppførsel.  Når Carozzeria Touring gikk overende overtok det nystartede Carozzeria Marazzi både ansatte og mange kontrakter og etablerte seg i Caronna Pertusella, bare 4-5km borte og de var essensielle når Touring ble startet opp på nytt på 2000-tallet. Ellers var jo Anderloni engasjert faglig engasjert i begge firmaene frem til sin død i 2003.

Anbefaler å sette deg inn i hvordan en datamaskin utfører en FEA analyse. Det er en analyse man lett kan gjøre for hånd, så eneste forskjellen ligger i hurtigheten og mengden behandlet data. Det er de samme firmene som er store på dette i dag, som for 30-40 år siden, og for 20 år siden , som påstanden i tråden handlet om, kunne man gjøre komplekse CFD-analyser på vanlig PC, og de fleste gode CAD-program hadde endatil integrert FEA-analyse.  Takker forøvrig for linken, men jeg har faktisk jobbet hos Siemens, og har vært hos den nederlandske avdelingen og sett hva de driver med på metalprinting, feks AI-optimaliserte deler for Bugatti. 

 

 

Det han nevner i videoen er vel at de store felgene ikke gjør bilen noen tjenester på dårlige britiske veier å ikke så mye mer enn det. Men igjen så er jo jeg litt spørrende til hva som gjør en bil bedre enn den andre i ditt syn, for her er du all over the place, og alt blir bare subjektiv synsing og diffuse uttrykk. At jeg ikke forstår essensen i hva du prøver å beskrive mener du nok er fordi jeg mangler kompetanse, men så har jo hele diskusjonen om hva som gjør en bil bra eller dårlig blitt en filosofisk øvelse. Som beskrevet i ett tidligere innlegg er det som gjør en bil bra eller dårlig alt ettersom hva brukeren av bilen ønsker og har behov for, noen ville ha en banebil med skilter å kjøper seg en Porsche 911 GT2 RS og andre ønsker seg en komfortabel cruicer å kjøper seg en Bentley Continental GT og har lite til ingen interesse for pinnestive banebiler med karbonbøtte stoler, bare som ett eksempel. 

Jeg forstår at jeg traff et ømt punkt her, men intet behov for å hisse seg opp, jeg har lært mye i kveld, og jeg tror nok og at du kan ta noe lærdom fra kildene jeg har postet om du bare vil. :) Faktumet er at  Carrozzeria Touring Superleggera er ett relativt nystartet firma slik det er i dag, noe dine tidligere innlegg bar preg over seg at var nytt for deg, om dette ikke stemmer burde du kanskje ordlagt deg litt annerledes i tidligere innlegg, uansett er jo det navnet du nevner død 3 år før det nye selskapet som bar det gamle navnet ble stiftet, ser og at Carozzeria Marazzi holdt dørene åpne til 2019, 13 år etter Touring V2 åpnet dørene . Du har kanskje ikke kalt noen en idiot direkte nei, derfor bruker jeg ordet implisitt som SNL beskriver som følgende "Implisitt betyr underforstått. Noe som er implisitt, kan forstås selv om det ikke blir sagt direkte.Det motsatte av implisitt er eksplisitt.". Men denne gangen kalte du meg vertfall en drittsekk. 

Sammenlignet med for 30 år siden kan en i dag gjøre langt mer komplekse CFD analyser på en hallkjip laptop enn hva ett stort datasenter klarte for 30 år siden. Så er jo det en grunn til at vi har sett en stor utvikling på den fronten, verktøyene har blitt bedre og datakraft har vokst eksponentielt som en jo og ser på hvordan bilene har endret form og fasong og blitt mye mye tryggere de siste 30 årene. Ellers kan jeg informere om at FEA analyser ikke er helt ukjent for meg, har vært innovlert i mange prosjekter som krever vekt og styrkeberegninger og er godt kjent med CAD programvaren som brukes til dette, vanskelig å komme unna det som prosjektingeniør på verft. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...