Gå til innhold

NRK låser podkast til app


Anbefalte innlegg

Jeg er glad i veldig mye fra NRK. Schibsted-konsernet er på delt førsteplass, men de beste der koster penger. Problemet er at jeg er nå oppe i 3 ulike apper, men jeg har klart meg med en app de siste 15 årene. Hjelper ikke på at bilen bare har innebygd støtte for 1 av 3 apper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Sjørøver said:

Jeg sliter med å forstå motivasjonen for egen app. Blir ikke det bare mer vedlikehold, utgifter? Eller får de noe igjen for det? 

Min "konspirasjonsteori" er at NRK får noe igjen for det ved å kunne vise til lyttere på digitale plattformer, slik at de kan komme med argumenter mot statistikken som entydig viser til at NRK mistet enormt mange lyttere etter den tvungne overgangen til DAB, for så å dolke lytterene i ryggen og gå videre til DAB+! Med egen APP har NRK trolig mye bedre oversikt og målinger enn lytting via andre plattformer.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Usikker på hvordan streaming fungerer, men ville de ikke kunne måle antall lyttere uansett hvilken app de bruker? Man streamer vel fra serveren til rettighetshaver, ikke fra podcast-appen sin server?

Jeg har ikke full innsikt, nettopp derfor betegner jeg også teorien min som "konspirasjonsteori". Men med egen APP har NRK trolig mulighet til oversikt over IP'er, pålogginger og annet for å (i mye større grad) kunne identifisere og telle brukere, og analysere bruken. Ikke undervurder verdien av, og hvor langt aktører kan gå for tilgang til "big data".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...