Gå til innhold

Hvor relevant er MS-900 sertifisering for det norske jobbmarkedet?


Gjest bd4b3...d10

Anbefalte innlegg

Gjest bd4b3...d10

Ser det er mange utlyste stillinger som skriver at de ønsker noen som har erfaring med Microsoft 365, men ingen spesifikke sertifiseringer. Vil da en MS-900 sertifisering være relevant for disse jobbene eller spiller det ingen rolle?

Anonymous poster hash: bd4b3...d10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 hours ago, Guest bd4b3...d10 said:

Ser det er mange utlyste stillinger som skriver at de ønsker noen som har erfaring med Microsoft 365, men ingen spesifikke sertifiseringer. Vil da en MS-900 sertifisering være relevant for disse jobbene eller spiller det ingen rolle?

Anonymous poster hash: bd4b3...d10

Erfaring og sertifisering er naturligvis ikke det samme. Denne sertifiseringen vil kunne dokumentere gitt kunnskapsnivå men om det er erfaring som etterspørres er dette neppe nok alene. Du kan alltid ta kontakt direkte med utlyser å høre hva de vekter.

Lenke til kommentar

Mitt klare inntrykk er at slike sertifiseringar er lite kjent og derfor også lite brukt, noko som også forklarer kvifor ein etterspør erfaring med bruk og ikkje formell opplæring i M-365.

Eg tenker at MS-900 som er eit dagskurs er veldig relevant for slike stillingar, då eg antek at det er på omtrent det nivået ein ynskjer at du skal ha erfaring med. Hadde dei søkt etter nokon med veldig stor kompetansen i M-365 så hadde det nok vært formulert som eit krav om lang erfaring eller likande.

Pass likevel på at i søknaden formulerer deg omtrent slik "eg har erfaring med Microsoft 365, og har MS-900 sertifisering for bruk av M-365".
Dette fordi du bør ta høgde for at arbeidsgivar ikkje kjenner til kva MS-900 er, men også fordi når stillingsutlysninga etterspør brukarerfaring så er dei ute etter nokon som har jobba i M-365, ikkje ein som tok eit dagskurs for eit par år sidan og som ikkje har røyrt ei datamaskin etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...