Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstremt lav fps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kensle skrev (1 time siden):

ja sikker på at jeg har win 10. pcen kom originalt med win 8 og jeg oppgraderte den

Men har du fortsatt harddisker du defragmenterer?

 

CPU er 12 år. Hovedkort sikkert like gammelt, driver problemer. Low-end GPU som er 8 år. DDR3... 

Et sted må man bare avslutte og gå for nytt(sier han som bare kjøper low-end utstyr og elsker troubleshooting 😆).

 

Lenke til kommentar
Kenhten skrev (På 3.4.2024 den 12:56 PM):

Men har du fortsatt harddisker du defragmenterer?

 

CPU er 12 år. Hovedkort sikkert like gammelt, driver problemer. Low-end GPU som er 8 år. DDR3... 

Et sted må man bare avslutte og gå for nytt(sier han som bare kjøper low-end utstyr og elsker troubleshooting 😆).

 

Ja hadde et nytt hovedkort og cpu og ram men der viste det seg at det var noe galt med hovedkortet så det er inne for feilsøking 🙈

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (På 3.4.2024 den 12:41 PM):

Det hovedkortet har ikke drivere for Windows 10, nyeste er Win 8.1 bør funke ok når han har brukt Win 10 før på den.

https://www.msi.com/Motherboard/B75MA-P45/support#driver

Men mulig Intel kansje har der direkte hos seg, men tviler.

 

Ja det er disse drivere til 8.1 jeg har forsøkt og laste ned. Men får da feilmelding om at systemet mitt ikke oppfyller minstekravene for driveren 

Lenke til kommentar
Thor. skrev (På 4.4.2024 den 9:10 PM):

Har du plugget skjermen i riktig port bak på maskinen? 10FPS høres mistenkelig ut som feil skjermutgang bak på maskinen.

Bruker hdmi kabel fra grafikkkort til tv skjerm. Slik jeg hadde det før jeg stilte tilbake PC-en og da hadde jeg ingen problemer 

Lenke til kommentar
Svein M skrev (15 minutter siden):

Åpne Windows Device Manager og se at der ikke er noe problemer.

Last ned HWinfo for å lese ut info om CPU og minne.

Se at minne går på rett hastighet.

Kjør en benchmark på CPU for å se at kjølingen av CPU er bra nok.

https://www.techradar.com/computing/cpu/how-to-benchmark-a-cpu

Det kan jeg gjøre, lastet benchmark for og kjøre det og cpu var ræva og den gamle hdd en min var ræva, men regner jo med det etter 12 år. Bare så frustrerende og ikke finne ut hva som kjører fps i bunn på spill som har kjørt fint før. Vet ikke om hovedkortet snakker til PC-en som før

Lenke til kommentar
Svein M skrev (9 minutter siden):

En ting jeg tenkte på er om du har hatt av cpu kjøler fra CPU, og om dette har ført til dårlig CPU kjøling. Og uansett kan det være en ting å sjekke om CPU har grei temperatur under spilling eller annen belastning.

Ja har hatt av cpu, kjøler og tatt ut selve cpuen. Har tilført ny thermal paste og satt tilbake cpu vifte, det ser ut som om den sitter som den skal. Sitter helt nedentil cpu som jeg kan se

Lenke til kommentar
48 minutes ago, Kensle said:

Ja har hatt av cpu, kjøler og tatt ut selve cpuen. Har tilført ny thermal paste og satt tilbake cpu vifte, det ser ut som om den sitter som den skal. Sitter helt nedentil cpu som jeg kan se

Dette sjekker du lett. Last ned CPU-Z og HWInfo64.

Gå inn på bench og start Stress Test. (Kan vente til du har starta HWInfo64).

I HWInfo64 sjekker du verdiene jeg har merket i bildet under. Ingen av Limit-verdiene skal være yes. Core-temperaturene bør være godt under 100C. (Varierer litt fra CPU til CPU).

cpu-z.png.3d1e2fd92e45cdd38a230cb23840c454.pnghwinfo64.png.8ae449784396277dcf5bb3375068aab6.png

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (På 6.4.2024 den 3:00 PM):

Dette sjekker du lett. Last ned CPU-Z og HWInfo64.

Gå inn på bench og start Stress Test. (Kan vente til du har starta HWInfo64).

I HWInfo64 sjekker du verdiene jeg har merket i bildet under. Ingen av Limit-verdiene skal være yes. Core-temperaturene bør være godt under 100C. (Varierer litt fra CPU til CPU).

cpu-z.png.3d1e2fd92e45cdd38a230cb23840c454.pnghwinfo64.png.8ae449784396277dcf5bb3375068aab6.png

Dette skal jeg laste ned og teste. Tusen takk for mange gode inputt 😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...