Gå til innhold

Anbefaling av NAS til lagring av film


Anbefalte innlegg

  • ilpostino endret tittelen til Anbefaling av NAS til lagring av film
Videoannonse
Annonse

Må nesten vite litt mere info..

Hvor mye film? Har du harddisker fra før eller skal du kjøpe det og?

Synology sine NAS'er har best software. Qnap sine har best hardware. Om formålet bare er å "lagre film" og ikke bruke alle de andre funksjonene til en NAS er det dog uansett hva du kjøper. Skal du ha billig så er finn.no plassen.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (11 timer siden):

Må nesten vite litt mere info..

Hvor mye film? Har du harddisker fra før eller skal du kjøpe det og?

Synology sine NAS'er har best software. Qnap sine har best hardware. Om formålet bare er å "lagre film" og ikke bruke alle de andre funksjonene til en NAS er det dog uansett hva du kjøper. Skal du ha billig så er finn.no plassen.

Flere TB, mye 4k, noe divx og MKV filer.

Lagre og streame film til tv.

kunne også vært kjekt og brukt til kamera server til sikkerhetskamera på huset, men ikke et must om pris blir MYE dyrere... 

 

Mvh en NOOB :)

Lenke til kommentar
Thor. skrev (11 timer siden):

Har du en gammel (stasjonær) maskin liggende så kan denne fint brukes som en fil/film-server/NAS. Har denne en Intel CPU generasjon 8 eller nyere så har du faktisk alt du trenger.

har ikke det desverre... 

Lenke til kommentar
Yippee007 skrev (12 minutter siden):

kunne også vært kjekt og brukt til kamera server til sikkerhetskamera på huset

Jeg har to QNAP og det fine med de er at det er med lisenser for kameraovervåking.  Bruker mine NAS'er til både film (10 Tb) og musikklager som lett kan hentes opp av våre tre tv'er  og fem-seks pc'er..

Lenke til kommentar
Woff skrev (1 time siden):

Jeg har to QNAP og det fine med de er at det er med lisenser for kameraovervåking.  Bruker mine NAS'er til både film (10 Tb) og musikklager som lett kan hentes opp av våre tre tv'er  og fem-seks pc'er..

Takk for svar 🙂

 

Ca pris på dette?

Lenke til kommentar

Store disker koster ja. Er billigere med flere små.

Jeg har en 4 Bay med 4stk 4TB disker. Får ca 10TB da med 1 disk i redundans. Kjøpte vel 6stk 4tb disker på finn for 500kr eller noe for par år siden.

Bruker nasen hovedsakelig som filmserver (Jellyfin) skyløsning for bilder å video man tar selv og med Viritual Machine så jeg kan fyre opp en virtuell Linux eller Windows pc på den fra en nettleser uansett hvor jeg befinner meg.

Veldig praktisk sak som gjør livet enklere.

Bruker den en del i jobbsammenheng og da systemet man skal bruke på jobb (onedrive) er søppel i forhold.. 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...