Gå til innhold

Spillutgivere angivelig usikker på fremtidig Xbox-støtte


Anbefalte innlegg

Donkey Kong skrev (2 timer siden):

Det var split screen som var problemet å få til på BG3 for utviklere, grunnet svakere hardware på Series S. Tilfeldigvis (neppe) var Halo på Series S/X første Halo-spill som ikke fikk splitscreen. Vi kan legge til grunn at manglende splitscreen skyldes svakere hardware på Series s.

Det er antakelig problemene med å utvikle spill til Series S som skyldes øvrige forsinkelser. For eksempel kom Lord of the Rings Moria i fjor ut på Playstation 5. Xbox-lansering ble utsatt (og er fortsatt ikke utgitt).

Halo 5 til Xbox One var det første Halo-spillet uten split-screen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr. Pants skrev (30 minutter siden):

Halo 5 til Xbox One var det første Halo-spillet uten split-screen.

Korrekt. Der bommet jeg. Poenget var at splitscreen var lovet til Halo infinite, men kom aldri. Og på bakgrunn av Baldurs gate vet vi hvorfor splitscreen ikke kom til Halo infinite.

Lenke til kommentar

Halo Infinite kom også ut på XBO så jeg tviler på at å kutte ut en av fire konsoller (pluss PC versjonen) som er mye kraftigere den svakeste konsollen var det som skulle til for at dem ikke kuttet ut splittscreen.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
MistaPi skrev (7 timer siden):

Halo Infinite kom også ut på XBO så jeg tviler på at å kutte ut en av fire konsoller (pluss PC versjonen) som er mye kraftigere den svakeste konsollen var det som skulle til for at dem ikke kuttet ut splittscreen.

Microsoft krever at series s/x-versjoner skal ha samme innhold. Derfor ikke aktuelt med mer innhold på series x/pc.

Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (3 timer siden):

Microsoft krever at series s/x-versjoner skal ha samme innhold. Derfor ikke aktuelt med mer innhold på series x/pc.

Det var en hypotetisk tanke om at spillet ikke ble utviklet til XBSS eller at XBSS ikke eksisterte. Splittscreeen ble også lovet til XBO og igjen så kunne det kjøres på den svakeste Xbox One konsollen med en “hack” (ref. innlegget mitt på forrige side).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...