Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva gjør man når man ikke vil bli bedre?


Gjest a33b9...6d4

Anbefalte innlegg

Gjest a33b9...6d4

Jeg har gitt opp, jeg har ikke lyst til noe som helst, eneste jeg bruker tid på daglig er meningsløse greier som får tiden til å gå fort. Jeg har det gøy når jeg holder på. Uten stimuli er jeg trist, redd, sint. Går i terapi, har sagt til psykologen at jeg vet ikke om det er noen hensikt med behandling lenger. Vil si opp jobben min, jeg har råd til å leve en god stund uten jobb. 

Vil ikke ha noe med samfunnet eller verden å gjøre i det hele tatt... 

Anonymous poster hash: a33b9...6d4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a33b9...6d4
Uderzo skrev (1 time siden):

Å trekke seg inn i sitt skall, gjør bare alt verre. Fortsett med behandling, ikke isoler deg. Selv om det føles veldig håpløst nå, så er det håp, det er det alltid. 

Men hvordan kan det bli bedre når jeg ikke engang klarer å prøve? 

Jeg er alene, jeg må finne håp alene, tro alene, alt skjer i mitt hode. Ingen ser det. Alle tror alt er ok. Hadde de bare visst. Jeg klarer ikke engang sette ord på hvor grusomt det føles. 

Det har så smått begynt å gå opp for meg at jeg faktisk er syk... Har tenkt hele livet at jeg er lat og dum. Jeg er det også, men jeg er syk i tillegg. 

Anonymous poster hash: a33b9...6d4

Lenke til kommentar
Gjest a33b9...6d4 skrev (8 minutter siden):

Men hvordan kan det bli bedre når jeg ikke engang klarer å prøve?

Er det en ting som er sikkert, er at du ikke bli bedre av å gi opp. Ikke si opp jobben, ikke isoler deg fra andre mennesker og fortsett behandling.
Alt blir verre, mye verre, hvis du kaster bort det du har i dag, stol på meg.
Vær helt ærlig med din behandler, ikke forsøk å være en person du tror andre vil at du skal være, vær helt åpen så de kan hjelpe deg.
 

Lenke til kommentar
9 hours ago, Guest a33b9...6d4 said:

Jeg har gitt opp, jeg har ikke lyst til noe som helst

 

9 hours ago, Guest a33b9...6d4 said:

Jeg har det gøy når jeg holder på

 

9 hours ago, Guest a33b9...6d4 said:

Vil si opp jobben min, jeg har råd til å leve en god stund uten jobb

Jeg klarer ikke helt å finne tråden i problemet. Det er lite lyst og vilje, men fortsatt en trivsel i det du holder på med, og en vilje til å si opp jobben og leve uten jobb. Eksistensiell krise?

Lenke til kommentar
Gjest 4194d...0af
Skandinav skrev (23 timer siden):

Siden du har penger, kan du jo vurdere ketamin-behandling i privat regi. 

Tja, trø varsomt.

 

Har selv tatt en del behandlinger, kanskje 10+. Første runde var stort sett bra og jeg ble bedre. Men jeg har hatt noen ekstreme trips som har gitt meg mer angst en jeg kom med. Bestemte til slutt at det var mer risiko enn reward for min del.

Synes også "rusen" er sykt ubehagelig.

Anonymous poster hash: 4194d...0af

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...