Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan finne ut av avtrekkssystem?


Anbefalte innlegg

Kjøkkenviften på min mors kjøkken er ødelagt og kan ikke repareres. Det er ekstremt vanskelig å komme seg opp på krypeloftet, og derfor vil jeg vite mest mulig på forhånd.

https://p.flexit.no/produkter/kjokkenvifte/utgatt_modell/med_motor/brasserie-m_med_volumdel/kjokkenhette_brasserie-ms_stal_m-vd/

Denne modellen har innebygget vifte, men det er opprinnelig opplegg for Villavent i boligen fra ca 1990. Av en eller annen grunn ble den gamle kjøkkenhetta erstattet med en som har innebygget vifte. Er dette vanlig, for å supplere avtrekket fra motoren på krypeloftet?

Han som kunne svart på hvordan dette er lagt opp husker ikke lenger hvordan og hvorfor ting ble gjort.

Jeg har all grunn til å tro at det ikke har blitt gjort kontroll eller vedlikehold av Villavent på loftet på 15-20 år. Men jeg antar at luft fra kjøkkenet fortsatt går gjennom ekstern vifte. Om den står på eller av vet jeg ikke før jeg kommer meg opp på loftet.

Jeg finner forresten ingen ledning for styrestrøm i overskapet. Hvordan kan det ha seg?

Er det problematisk å ha dobbelt opp med kjøkkenhefte med vifte + Villavent motor? Det enkleste er å la dette mystiske opplegget være, og bytte ut den ødelagte kjøkkenhetta med en tilsvarende modell.

Endret av Folkvang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...