Gå til innhold

Er kjølepasta HELT nødvendig?


Jaffe

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en eldre maskin med en Celeron 466Mhz socket 370 maskin.

Denne har jeg da tenkt å overklokke til 525Mhz (7*75Mhz). Jeg går ut i fra at man trenger en ny vifte da, og lurer på om man MÅ ha kjølepasta på ribben/viften. Eller trenger jeg ikke ny vifte? Takk for alle svar. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man MÅ jo ikke ha pasta, men man BØR ha det, er nesten alltid litt under ribba, eller med en liten tube man smører på...

er ikke akkurat den meste, men den funker...

 

og hvis du skal overklokke, så bør du nok ha en ny ribbe og vifte, kan lønne seg å kjøpe AC3 og...

 

edit: velkommen til forumet :thumbup:

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hvordan blir denne pastaen når den kjøler?

 

Jeg skulle ta ut prosessoren en god stund etter at maskinen ble slått av. Jeg skjønte liksom ikke helt hvorfor viften ikke ville komme av etter at den var løsnet på alle fire punktene. Etter litt bryting og røsking skjønte jeg at det var standard-"guggen" som hadde limt kjøleribba til prosessoren. Som et resultat av det ble den revet rett ut av socketen og 7-8 pinner ble bøyd :scared: Jeg brukte hårføner for å få løsnet prosessoren og etter noen minutter med et par små skrujern fikk jeg rettet pinnene. Det var en fæl opplevelse siden cpu'en var bare to dager gammel.

 

Vil det samme kunne skje med skikkelig pasta?

Lenke til kommentar
Hvor får jeg tak i den beste kjølepastaen? (Jeg er litt ny på dette).

Haster det, så kan man faktisk bruke tannpasta også!

Denne inneholder en god del sink, som er en vesentlig komponent i mange av "kjølepastaene".

(Som egentlig skal betegnes som varmeledende pasta).

 

Tannpasta har faktisk tidligere vært helt på høyde med de pastaene du kjøper spesielt for formålet, men henger nok litt etter de siste "nyskapningene" som AS5 osv.

Lenke til kommentar
Tannpasta har faktisk tidligere vært helt på høyde med de pastaene du kjøper spesielt for formålet, men henger nok litt etter de siste "nyskapningene" som AS5 osv.

Mener du at vanlig "solidox sink protection G-plus mot alt" yter bedre enn den "thermal-pad"'en som følger med P4?

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...