Gå til innhold

Hva slags internett har dere på hytta og fungerer det?


Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe ICE net. Har hytte for utleie og vet ikke hvor mye nett vi trenger men la oss si at vi trenger mye dersom en familie leier en hel måned og bruker MYE nett. Hva vil vi isåfall trenge? Hytta ligger sentralt i Hemsedal.....

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte for noen år tilbake sånt mobilt nett og ekstra databrikke via telia. Det nettet bruker vi når vi drar på hytta. Jeg betaler 30 kroner ekstra i måneden for å ha den databrikken, så 360 kroner i året altså. Den går på det abonnementet jeg har på egen mobil. (Telia X).  Nå vet ikke jeg hvor aktuelt noe sånt ville være for dere, men det funker fint til vårt bruk hvertfall. (vi er inntil 3  datamaskiner og mobiler tilkoblet samtidig). 

Lenke til kommentar
leticia skrev (40 minutter siden):

Jeg kjøpte for noen år tilbake sånt mobilt nett og ekstra databrikke via telia. Det nettet bruker vi når vi drar på hytta. Jeg betaler 30 kroner ekstra i måneden for å ha den databrikken, så 360 kroner i året altså. Den går på det abonnementet jeg har på egen mobil. (Telia X).  Nå vet ikke jeg hvor aktuelt noe sånt ville være for dere, men det funker fint til vårt bruk hvertfall. (vi er inntil 3  datamaskiner og mobiler tilkoblet samtidig). 

Det strupes til 3 mbit etter 100 GB og er uaktuelt for trådstarter sitt behov. 

Lenke til kommentar
Vinterro skrev (55 minutter siden):

Tenker å kjøpe ICE net. Har hytte for utleie og vet ikke hvor mye nett vi trenger men la oss si at vi trenger mye dersom en familie leier en hel måned og bruker MYE nett. Hva vil vi isåfall trenge? Hytta ligger sentralt i Hemsedal.....

 

Takker for svar.

Ditt behov løses best med "trådløst bredbånd" for ubegrenset data. F.eks fra brdy 40 mbit til 599 kr mnd. 

Endret av Komplett ubrukelig
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

10 GB mobilabonnement fra ICE til din mobil.
Ekstra sim-kort til en trådløs ruter.
Aktivere data frihet til kr. 99 som gir 1000GB
Total kost kr. 380,- som da gir mobilabonnement og data på hytta.

Data frihet er fleksibel og kan skrus av og på ved behov.

Forutsetter at ICE har egen dekning på området.

Lenke til kommentar
RAVKØM skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker ICE 10GB + data frihet med ruter og datasim, dette bruker jeg både hjemme og på "hytta", 25 m-bit hastighet, veldig godt fornøyd, har hatt det i flere år.

Jeg brukte nesten samme løsning hvor jeg benyttet en mobil som router/ aksesspunkt. Det fungerte grei det også

Lenke til kommentar
fwrummel skrev (4 minutter siden):

Jeg brukte nesten samme løsning hvor jeg benyttet en mobil som router/ aksesspunkt. Det fungerte grei det også

Minuset var ofte ladning av mobilen, utenom det så fungerte det ypperlig. Brukte løsningen en stund på grunn av defekt ruter.

Lenke til kommentar
Trulss skrev (9 minutter siden):

Det sies at om et vanlig abonnment struper etter 100GB så vil 3 mbit akkurat være nok å streame TV. Selv har jeg ikke testet det ut i praksis.

Det går helt fint hos oss når det går over til 3 mbps. Telenor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Vel, det er jeg uenig i at det er. Som nevnt så er vi flere på samtidig uten at det har skapt noen problemer med treghet...

Hvis man skal leie ut hytte med internett inkludert i Hemsedal så må minimum 2 stk kunne streame samtidig hver sin stream i akseptabel kvalitet. Det er ikke noe å vere "uenig" om, det er fakta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (5 timer siden):

Hvis man skal leie ut hytte med internett inkludert i Hemsedal så må minimum 2 stk kunne streame samtidig hver sin stream i akseptabel kvalitet. Det er ikke noe å vere "uenig" om, det er fakta. 

Merkelig da at vi greier 3 - 4 stykker som streamer samtidig på nevnte nett. Det er fakta. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (1 minutt siden):

Da er fakta at det blir 1 mbit eller mindre per stream med 3 mbit på deling. Alle med noe som helst teknisk kompetanse forstår at det ikke henger på greip. 

Jeg skal huske på å fortelle det til familien min at de ikke kan streame samtidig som meg fordi du sier at de ikke skal få det til. Kan hende de vil syns at mannsplainingen din er komplett ubrukelig da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Selle skrev (12 minutter siden):

Telia trådløst bredbånd med utendørs antenne. Har 25Mbit, det er litt for lite. Bruker Altibox appen på en Apple TV for TV, og hvis noen går inn på VG på mobilen mens TV står på dropper kvaliteten

Sjekk på router om der er innstillinger for QoS slik at TV får prioritet, så slipper du at det skjer. Evt sett en egen router bak Telia sin. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...