Gå til innhold

Den store Factorio/Satisfactory/Dyson Sphere Program tråden


Anbefalte innlegg

 

I spillet krasjlander en enslig ingeniør på en fremmed planet og må ved bruk av ressursene som finnes der bygge en ny rakett. Spillet kan fortsette etter at historien er over, og det kan også spilles som et sandkassespill uten noe bestemt mål. Det finnes også forskjellige scenarioer, som er ment til å lære spilleren om de forskjellige aspektene ved spillet, som forsvar og ressursforvaltning.

Spillet går ut på å bygge og administrere maskiner for å samle inn ressurser, som vann, stein, kull, jern og kobber. Ved hjelp av forskning kan man få mer avanserte maskiner og materialer, og ved bruk av transportbånd og innmatere, tog og flygende transportroboter, kan man bygge opp en transportlogistikk som gjør det mulig å automatisere prosesser med mange ledd. Spillet er i sanntid. Planeten har et dyreliv, og insektslignende dyr reagerer negativt på forurensning og blir både mer aggressive og sterkere som følge av utslipp fra spillerens maskiner. Spilleren kan bygge forsvarsverk med murer og kanontårn for å forsvare fabrikken sin, og kan også bygge kjøretøyer for å utforske og eventuelt angripe bolene til planetens dyreliv. Mer avanserte våpen kan forskes frem og brukes mot stadig sterkere fiender.

Man kan også velge en fredelig verden der dyrene ikke angriper med mindre de blir direkte angrepet eller på andre måter skadet. En flerspillermodus gjør det mulig å spille sammen eller mot hverandre via lokalt nettverk eller internett. Spiller på samme server deler i utgangspunktet teknologi, men man kan ha flere lag mot hverandre der man deler innen laget. Spillet ble godt mottatt allerede tidlig i "early-access" fasen. I februar 2021 hadde Wube solgt over 2,5 millioner kopier av spillet, og i 2022 var det økt til 3,1 millioner. Spillet ble rost av mange kritikere og ble fremhevet som et godt eksempel på hvordan early-access fungerer på sitt beste. I 2022 ble det klart at utviklerne planla en utvidelse av spillet (Wikipedia).


Er det folk her på forumet som spiller dette kunstverket av et spill? 

Spaghetti? You got it!

t22ojhv46l921.png


Organisert og ryddig?
 

nmfzsd6dcv151.png

Buss funksjon?
 



wt74icqtohq21.jpg

 

Er du i gang med en fabrikk? Del gjerne bilder, video osv.!

Forslag til gode og nyttige modder? Del gjerne!

Om noen vil skrive litt om Satisfactory eller Dyson Sphere Program, bidra gjerne :)

Endret av Boing_80
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er for øyeblikket på en Space Exploration gjennomspilling, gleder meg helt vilt til expansion. Er på 220timer og bare fullført space science pack 2 av alt utenom biological. Fikk akkurat space elevator og koser meg veldig med den (endelig ikke noe flere mixed cargo rockets fra nauvis til norbit, som fyrte annenhvert minutt). Fjernet biters på Nauvis etterhvert, fant ut at det ga meg bare frustrasjon og kjedsomhet, og det er nok av biters på planetene/månene med vitalemange som jeg kan kose meg med.

Cracktorio er et av de absolutt beste spillene noen gang lagd.

Kjører cityblock for å fikse logistikkproblemet, droppa main bus.

image.thumb.png.7772368cba05f3162adee3b643a9402e.png

image.thumb.png.2466cc23239bd61fd51784a314c7d3bd.pngimage.thumb.png.e612caf51b36068afef8afde61f4e8af.png

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Boing_80 endret tittelen til Den store Factorio/Satisfactory/Dyson Sphere Program tråden
aklla skrev (10 minutter siden):

Care to elaborate?
Om du tenker på alder så er i det minste jeg fra før 2000.
Usikker på relevansen her..

Var ikke frekt ment, men en spøk som ikke slo an. Mente at moderatorer fort kan bli oppfattet som stivbeinte og regelryttere. Derfor var det kult å lese at også dere i moderator teamet spiller Factorio. Ikke noe ondt ment, men en spøk som ble dum :(

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Kul tråd. Jeg er en av de nevnte gamle fisene her inne som spiller Factorio.

Jeg har et problematisk forhold til Factorio der jeg hele tiden starter nye saves fordi jeg blir frustrert på den forrige.

Velkjent problemstilling :D

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (6 minutter siden):

Var ikke frekt ment, men en spøk som ikke slo an. Mente at moderatorer fort kan bli oppfattet som stivbeinte og regelryttere. Derfor var det kult å lese at også dere i moderator teamet spiller Factorio. Ikke noe ondt ment, men en spøk som ble dum :(

Tok det absolutt ikke negativt, bare tok den ikke ;)
Spiller forresten også Satisfactory, men ikke klart å få med noen fra teamet til å spille det :(
Satser på å bli med i Satisfactory 1.0 beta

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det lengste jeg har kommet er til er blå science pack, men denne gangen så satser jeg på å holde ut til lilla science i hvert fall. Embrace the spaghetti - The factory must grow

aklla skrev (1 minutt siden):

Spiller forresten også Satisfactory, men ikke klart å få med noen fra teamet til å spille det :(

Det står på lista mi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (2 minutter siden):

Tok det absolutt ikke negativt, bare tok den ikke ;)
Spiller forresten også Satisfactory, men ikke klart å få med noen fra teamet til å spille det :(
Satser på å bli med i Satisfactory 1.0 beta

Jeg venter også på at både DSP og Satisfactory kommer ut av EA før jeg skal spille de.

Lenke til kommentar

Satisfactory sin mekanikk og funksjonalitet er i praksis identisk nå med hva man antagelig ser i 1.0.
Lite bugs og ferdig sånn sett, men det er lite målsetting annet enn å lage fabrikken.
"Tech tree" tar lang tid å bli ferdig med, men spillet mangler historie og målsetting utenom å bli ferdig med tech tree.

Men ja, med mindre jeg har noen å spille med blir neppe Satisfactory rørt inntil 1.0 er på plass, enten i lukket beta eller utviklet.

Har vel kanskje 300 timer totalt i Satisfactory, spaghetti i Factorio er barnemat 😛

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Phantom Software skrev (14 minutter siden):

Gleder meg skikkelig til Factorio 2.0. Foreløpig koser jeg meg masse meg FFF og JD's gjennomgang av den hver lørdag formiddag (min tid).

Jeg er i gang med en ny save nå. At det kan være harmonisk å se tusen armer flytte ting frem og tilbake er utenfor min forstand 😆

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (9 minutter siden):

At det kan være harmonisk å se tusen armer flytte ting frem og tilbake er utenfor min forstand 😆

Har brukt å spillt coop med bruttern. Ender som regel med at han bygger, jeg står å beundrer droner som flyr hit og dit, og en million armer i bevegelse. Poetry in motion ❤️

Lenke til kommentar
Duriello skrev (6 minutter siden):

Har brukt å spillt coop med bruttern. Ender som regel med at han bygger, jeg står å beundrer droner som flyr hit og dit, og en million armer i bevegelse. Poetry in motion ❤️

Hahahaha 😁 Denne var bare morsomt bra. Det er helt utrolig hvor mye ro slike bevegelser skaper i sinnet. 

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (11 minutter siden):

Alle 3 titler nevnt, so much time wasted..

Som jeg gleder meg til å bli frisk nok til å boote opp pc'n igjen..

 

 

 

Jeg er i siget om dagen: veksler mellom noen runder i XCOM2: WOTC, denger noen monstre i Last epoch, tar en liten pause fra Lords of the fallen og finner tilbake energien ved å videreutvikle fabrikken min i Factorio.

Hvem trenger dame når Factorio gir full nytelse 🤠

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...