Gå til innhold

Hvilke forsikringsselskap anbefaler dere?


Hvilke forsikringsselskap anbefaler dere?  

15 stemmer

  1. 1. Hvilke forsikringsselskap anbefaler dere?

    • IF Forsikring
      6
    • Gjensidige Forsikring
      2
    • Tryg Forsikring
      1
    • Fremtind / SRBank Forsikring
      1
    • Frende Forsikring
      1
    • WaterCircles Forsikring
      1
    • Andre?
      3


Anbefalte innlegg

Hvilke forsikringsselskap anbefaler dere? Hvilke erfaringer har dere? Priser på de forskjellige forsikringselskapene, med tanke på utbetalinger om noe skulle skje.

Har 2x biler Tesla Model S Plaid (År:2023, 12000km) og Kia Ceed (År:2019, 8000km), 1 hoved bolig med garasje på landet, 1 hybel i storby og reise forsikring.
IF Forsikring
Gjensidige Forsikring
Tryg Forsikring
Fremtind / SRBank Forsikring
Frende Forsikring
WaterCircles Forsikring

Er det andre forsikringsselskap en burde vurdere?

Endret av ray001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er fornøyd med Storebrand, har dem på hus og bil. Kan ikke si at jeg har satt meg inn i hvor de ligger med tanke på pris.

IF ligger jeg langt unna, etter at jeg ble lovet billigere premie av telefonselger enn jeg hadde, noe jeg hadde 3 måneder, før de skrudde premien opp høyere enn min gamle forsikring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Storebrand anbefalt. Dem er gode på forskring når det gjelder blant annet toyota.

Edit. forsikringsavtale Nito har med  Tryg er dårligere enn forsikringene jeg har i storebrand. Så droppet å bytte (dårligere prismessig og vilkårmessig totalt sett)

Edit: Har hatt kontakt med storebrand forsikring 2 ganger. Begge ganger ble jeg påkjørt bakfra. Gikk greit å få alt dekket via forsikring inkludert kjeramisk behandling på reparterte deler samt leiebil

Endret av spetter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, ray001 said:

Hvilke forsikringsselskap anbefaler dere? Hvilke erfaringer har dere?

Man kjenner ikke forsikringsselskapet før den dagen man har bruk for de og jeg tror vi kan se at felles for dem alle er at de godt vil ha pengene dine og lover alt mulig, men i praksis blir de vanskelige å ha med å gjøre om noe skjer.  

Personlig har jeg kun hatt kontakt med mitt forsikringsselskap (If) 2 ganger:  1) En litauisk lastbilsjåfør kjørte inn i min parkerte bil på jobben; det tok en evighet selv om han tilfeldigvis var forsikret i den litauiske avdeling av Gjensidige, men det ordnet seg til slutt.  2) Ble påkjørt på E6 så bilen nesten ble totalskadd; gikk greit å få refundert for legevakt og leiebil i påvente av bilen ble fikset.  Fin oppfølgning i etterkant også. 

Men man kan jo lure på hvordan de er den dagen de ikke kan sende regningen videre til et annet selskap - det er vel gjerne der problemerne starter. 

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Jeg er "helkunde" i IF med hus, bil, helse, dyr og reise. Jeg foretar en årlig sjekk av priser hos andre selskaper. Min erfaring er at ingen andre slår IF med de vilkår jeg fremsetter.


Joda, noen kan være billigere på enkeltforsikringer, men da mister jeg de rabatter som et helkundeforhold gir hos IF. Samtidig er det en del andre ugunstige forskjeller som gir billigere månedskostnad, men med dårlige dekning og høyere egenandeler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...