Gå til innhold

Suger ATI drivere?


drno21

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ati drivere suger. Inst. Catalyst 3.10 (hadde 3.9) og mistet 100 poeng i mark03. Har nå Omega og er svært fornøyd.

Hihi, mistet du 100 poeng i 3DMark? Huff da. :p

 

Folk skjønner visst ikke at Omega sine drivere

ikke er "nye" drivere, de er akkurat like som

Catalyst driverene bare med andre innstillinger

i bla. registeret.

 

Forøvrig så bruker jeg Omega 3.10 og er fornøyd med de.

Lenke til kommentar
Og "Omega driverne" er? Drivere fra kortselskapet? Eller noen "hackere" som har laget egen versjon? Link?

 

Mvh.

S.

Omega driverne blir ikke gitt ut av ATI nei. Dette er frivillige som gir ut (sånn som jeg har forstått det).

 

http://www.omegacorner.com/

 

Omega driverne kan vel ikke bli kallt "hackete" drivere, de har fått god mottagelse, selv av ATI.

 

Og til dere som ikke har problemer med deres nåværende drivere, da er det vel ikke noen vits i å legge inn nye? :)

Lenke til kommentar

har erfaring med 2 ulike pcer (begge amd, men ene via kt400, andre nforce)

 

pc1: radeon 9000 pro VIVO, video inn fungerer ikke etter catalyst 3.8, har også prøvd nyeste omega uten at det hjalp

 

pc2: radeon 8500, åpning av tv programmer (pctv) får skjermen til å slå seg av og på. dette gjelder drivere etter catalyst 3.8. Har ikke testet omega drivere her.

 

min foreløpige konklusjon, ati er fortsatt ikke gode nok til å lage drivere for windows (jeg vet de er talentløse på drivere til linux)

Lenke til kommentar

Min høyst personlige mening etter å ha levet med et ATI Radeon 7000 inntil for et halvt år siden, og et nVidia 4600 kort som sitter i bruks-PCen nå, er dessverre at nVidias drivere er flere hakk stødigere enn ATI sine.

 

Men det kan være noe ved mitt oppsett selvfølgelig, samt at det sikkert har skjedd noe på driverfronten det siste halvåret også...

 

Så jeg skal innrømme at jeg på grunnlag av egne erfaringer gjerne anbefaler nVidia kort, på tross av at ATI kortene for tiden antakelig er såvidt 'hvassere' når det gjelder pris/ytelse.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Min høyst personlige mening etter å ha levet med et ATI Radeon 7000 inntil for et halvt år siden, og et nVidia 4600 kort som sitter i bruks-PCen nå, er dessverre at nVidias drivere er flere hakk stødigere enn ATI sine.

 

Men det kan være noe ved mitt oppsett selvfølgelig, samt at det sikkert har skjedd noe på driverfronten det siste halvåret også...

 

Så jeg skal innrømme at jeg på grunnlag av egne erfaringer gjerne anbefaler nVidia kort, på tross av at ATI kortene for tiden antakelig er såvidt 'hvassere' når det gjelder pris/ytelse.

 

timtowtdi

Prøv å lev med nye ATi produkter og nye drivere, så kanskje du kan

kommentere om situasjonen slik den er idag. Og den er faktisk

veldig bra, ATi driverteam har forbedret driverne enormt på kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...