Gå til innhold

Xbox vil tilsynelatende kommentere rykter om PlayStation-satsing på torsdag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper så inderlig at MS kommer til å fortsette med konsoller. Selv har jeg PS5, XSX og Switch - og jeg anser ingen av konsollene som en "favoritt". Så jeg er relativt nøytral.

Jeg har observert i det siste mye glede rundt ryktene om at Xbox kan forsvinne og PS blir stående alene. Og det er ikke noe å glede seg over uansett hvilken plattform du foretrekker. Dersom PS får stå alene om markedet (Nintendo driver jo sin egen greie og anses ikke lenger som en direkte konkurrent) så vil de få fullstendig monopol og prisene på spill ville steget betraktelig. Sony på lik linje som alle andre er glad i penger, og om de står alene om å levere AAA-spill innenfor konsoll-segmentet så ville det garantert ha sørget for at standard-utgaver av spill ville kostet bort i mot 1500kr. Og ikke minst så ville PS6 når den kommer ha kostet godt over 10.000kr.

Som forbrukere så trenger vi konkurranse - det er mange positivte sider ved dette. Prisene holdes nede og teknologien utvikler seg langt raskere da.

Kult om MS slipper noen av sine storspill på PS5. Men dersom Sony aksepterer at MS får slippe Gamepass på PS5 - så kommer jeg muligens selv til å selge min XSX til tross for at jeg foretrekker håndkontrollen og designet på konsollen fremfor PS5. (Kona HATER å se PS5'en under TVen i stua hjemme og jeg forstår henne godt. Men grom-TVen står i stua så der skal mesteparten av gaming foregå)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, phraze said:

Jeg håper så inderlig at MS kommer til å fortsette med konsoller. Selv har jeg PS5, XSX og Switch - og jeg anser ingen av konsollene som en "favoritt". Så jeg er relativt nøytral.

Jeg har observert i det siste mye glede rundt ryktene om at Xbox kan forsvinne og PS blir stående alene. Og det er ikke noe å glede seg over uansett hvilken plattform du foretrekker....

Xbox trenger ikke å fortsette med konsoller. Det de trenger er å fortsette med Xbox som plattform. Steam er en større konkurrent for Microsoft enn Sony.

De trenger egentlig ikke å fortsette med konsoll så lenge de tilbyr tilbehør (kontrollere) og Xbox OS.

Folk kan lage sin egen konsoll.
Folk kan lage sin egen Xbox håndholdt.

Endret av Lostfields
Lenke til kommentar
Lostfields skrev:
1 hour ago, phraze said:

Jeg håper så inderlig at MS kommer til å fortsette med konsoller. Selv har jeg PS5, XSX og Switch - og jeg anser ingen av konsollene som en "favoritt". Så jeg er relativt nøytral.

Jeg har observert i det siste mye glede rundt ryktene om at Xbox kan forsvinne og PS blir stående alene. Og det er ikke noe å glede seg over uansett hvilken plattform du foretrekker....

Xbox trenger ikke å fortsette med konsoller. Det de trenger er å fortsette med Xbox som plattform. Steam er en større konkurrent for Microsoft enn Sony.

De trenger egentlig ikke å fortsette med konsoll så lenge de tilbyr tilbehør (kontrollere) og Xbox OS.

Folk kan lage sin egen konsoll.
Folk kan lage sin egen Xbox håndholdt.

Det er ikke Xbox og MS jeg er redd for. De klarer seg fint de med å kun levere en plattform - ja. Folk kan og har kunnet lage sine egne konsoller i alle år - derfor er PC gaming populært. Men du må ikke glemme at det finnes folk der ute som har null interesse av å bygge egen PC eller spille på en PC. Folk vil gjerne bare ha en konsoll de enkelt kan skru på og bare bruke uten å forholde seg til drivere, riktig launcher osv. Jeg majoriteten aldri i verden kommer til å hoppe over til PC bare fordi priser på spill osv øker. Av erfaring og ikke minst hva jeg ser i min vennekrets hvor sikkert minst 15stk spiller kun på PS5 - så kommer ingen av de til å gå over til PC. Det er det ikke snakk om for de fleste av de. Vi som er litt mer "hardcore" (kommer ikke på et annet begrep atm) vi kan finne på å gå "drastisk" til verks for å sikre oss flest mulig spill til lavest mulig pris. Ola Nordmann gir nok totalt blanke i dette, dessverre.
Lenke til kommentar
24 minutes ago, phraze said:
37 minutes ago, Lostfields said:
2 hours ago, phraze said:

Jeg håper så inderlig at MS kommer til å fortsette med konsoller. Selv har jeg PS5, XSX og Switch - og jeg anser ingen av konsollene som en "favoritt". Så jeg er relativt nøytral.

Jeg har observert i det siste mye glede rundt ryktene om at Xbox kan forsvinne og PS blir stående alene. Og det er ikke noe å glede seg over uansett hvilken plattform du foretrekker....

Xbox trenger ikke å fortsette med konsoller. Det de trenger er å fortsette med Xbox som plattform. Steam er en større konkurrent for Microsoft enn Sony.

De trenger egentlig ikke å fortsette med konsoll så lenge de tilbyr tilbehør (kontrollere) og Xbox OS.

Folk kan lage sin egen konsoll.
Folk kan lage sin egen Xbox håndholdt.

Det er ikke Xbox og MS jeg er redd for. De klarer seg fint de med å kun levere en plattform - ja. Folk kan og har kunnet lage sine egne konsoller i alle år - derfor er PC gaming populært. Men du må ikke glemme at det finnes folk der ute som har null interesse av å bygge egen PC eller spille på en PC. Folk vil gjerne bare ha en konsoll de enkelt kan skru på og bare bruke uten å forholde seg til drivere, riktig launcher osv. Jeg majoriteten aldri i verden kommer til å hoppe over til PC bare fordi priser på spill osv øker. Av erfaring og ikke minst hva jeg ser i min vennekrets hvor sikkert minst 15stk spiller kun på PS5 - så kommer ingen av de til å gå over til PC. Det er det ikke snakk om for de fleste av de. Vi som er litt mer "hardcore" (kommer ikke på et annet begrep atm) vi kan finne på å gå "drastisk" til verks for å sikre oss flest mulig spill til lavest mulig pris. Ola Nordmann gir nok totalt blanke i dette, dessverre.

Jeg er helt enig. Konsoll skal være enkelt. Det er der Xbox som plattform kommer inn, det finnes jo ikke noe bedre enn å la noen ANDRE lage konsollen for deg. Microsoft trenger kun å levere OS for Xbox.

Xbox OS kan bør være like enkelt som i dag, bare bedre, og mer åpent ved å tillate launchere fra andre produsenter hvis man absolutt vil. Man kan få det beste fra to verdener.

Xbox blir PC etter hvert, men Xbox vil sørge for en bedre opplevelse enn det Windows gjør i dag.

Endret av Lostfields
Lenke til kommentar
Lostfields skrev:
24 minutes ago, phraze said:
37 minutes ago, Lostfields said:
2 hours ago, phraze said:

Jeg håper så inderlig at MS kommer til å fortsette med konsoller. Selv har jeg PS5, XSX og Switch - og jeg anser ingen av konsollene som en "favoritt". Så jeg er relativt nøytral.

Jeg har observert i det siste mye glede rundt ryktene om at Xbox kan forsvinne og PS blir stående alene. Og det er ikke noe å glede seg over uansett hvilken plattform du foretrekker....

Xbox trenger ikke å fortsette med konsoller. Det de trenger er å fortsette med Xbox som plattform. Steam er en større konkurrent for Microsoft enn Sony.

De trenger egentlig ikke å fortsette med konsoll så lenge de tilbyr tilbehør (kontrollere) og Xbox OS.

Folk kan lage sin egen konsoll.
Folk kan lage sin egen Xbox håndholdt.

Det er ikke Xbox og MS jeg er redd for. De klarer seg fint de med å kun levere en plattform - ja. Folk kan og har kunnet lage sine egne konsoller i alle år - derfor er PC gaming populært. Men du må ikke glemme at det finnes folk der ute som har null interesse av å bygge egen PC eller spille på en PC. Folk vil gjerne bare ha en konsoll de enkelt kan skru på og bare bruke uten å forholde seg til drivere, riktig launcher osv. Jeg majoriteten aldri i verden kommer til å hoppe over til PC bare fordi priser på spill osv øker. Av erfaring og ikke minst hva jeg ser i min vennekrets hvor sikkert minst 15stk spiller kun på PS5 - så kommer ingen av de til å gå over til PC. Det er det ikke snakk om for de fleste av de. Vi som er litt mer "hardcore" (kommer ikke på et annet begrep atm) vi kan finne på å gå "drastisk" til verks for å sikre oss flest mulig spill til lavest mulig pris. Ola Nordmann gir nok totalt blanke i dette, dessverre.

Jeg er helt enig. Konsoll skal være enkelt. Det er der Xbox som plattform kommer inn, det finnes jo ikke noe bedre enn å la noen ANDRE lage konsollen for deg. Microsoft trenger kun å levere OS for Xbox.

Xbox OS kan bør være like enkelt som i dag, bare bedre, og mer åpent ved å tillate launchere fra andre produsenter hvis man absolutt vil. Man kan få det beste fra to verdener.

Xbox blir PC etter hvert, men Xbox vil sørge for en bedre opplevelse enn det Windows gjør i dag.

Min store frykt opp i dette er bare hva slags monopol Sony da kan sitte med om "alt" av spill kommer på PS. Sony blør jo penger og det er vel så vidt meg bekjent kun Sony Entertainment (Playstation) og Sony Music som drar inn penger om dagen. Om de ser muligheten til å dra inn enda mer via PS så tror jeg de lett kommer til å jekke opp prisene på spill, konsoll og tilbehør betraktelig. Og neste konsoll blir garantert uten bluray.. den blir sikker hel-digital og vi er tvunget alle mann til å forholde oss til PS Store og prisene der noe jeg allerede gjør i dag siden det kun var digital PS5 å få tak i på lanseringsdagen. Og for noen priser! 900kr for Sony sine 1st party spill.. aldri har jeg kjøpt færre spill på Playstation enn det jeg gjør i dag. På PS4 så kunne jeg fint kjøpe 2-3 AAA-spill i mnd. Men nå kvier jeg meg kun for å kjøpe 1stk i mnd pga prisene.
Lenke til kommentar
phraze skrev (2 timer siden):

På PS4 så kunne jeg fint kjøpe 2-3 AAA-spill i mnd. Men nå kvier jeg meg kun for å kjøpe 1stk i mnd pga prisene.

Du vet at man ikke MÅ kjøpe spill den dagen de ankommer? Jeg kjøper i snitt 4-5 spill i uken, nettopp fordi jeg venter til prisen senkes til et akseptabelt nivå (noe de som regel gjør etter maks et par måneder). Dette er også en måte å "protestere" mot høyere priser.

Men uansett, selv om Microsoft forsvinner fra markedet, så betyr ikke det at Sony automatisk får et monopol. Et monopol innebærer at andre aktører ikke har mulighet til å slippe inn på markedet. Om prisene til Sony blir for drøye, så er det ingenting i veien for at eksempelvis Apple, Netflix, Amazon eller andre kan komme med sin egen satsing. Personlig synes jeg ikke Xbox har bidratt all verden til en sunn konkurranse, kanskje med unntak av X360 som kom på akkurat riktig tidspunkt til å jekke Sony ned noen hakk. Sunn konkurranse ville innebært å yte noe som motparten ikke gjør eller forbedre noe motparten tilbyr. MS har, akkurat som Nintendo, stort sett gjort sin egen greie. Men det som gjør nettopp Sony så store er at de konsekvent har tilbydd gode enspilleropplevelser, både nye og gamle storserier, og samtidig gitt plass til indie-utviklere og innovasjon (som Dreams, VR, remote play, share play, etc). På ingen av disse punktene har Microsoft gitt de noen som helst konkurranse, kanskje med unntak av en liten indie-satsing de gikk for en kort periode.

Lenke til kommentar
Eddie_Peddie skrev (41 minutter siden):

Om xbox forsvinner risikerer vi muligens et Sony ala ps3 tider. Satt langt inne å kjøpe ps3 den gang, men til slutt ga jeg etter etter flere år med kun xbox og Nintendo (Wii og Wii u).

PS3 konkurrerte mot Xbox 360. Og dette var vel Xbox beste generasjon spill- og salgsmessig i forhold til PlayStation. Alt av multiplattform spill kjøpte jeg f.eks på Xbox 360 fordi de som oftest kjørte tydelig bedre der. Så også med vennene mine. Gikk fra PlayStation og over til Xbox 360. Som var en stor suksess. 
 

Xbox One som kom etterpå derimot.. skuffa. Under powered. Da kjøpte vi PlayStation 4 for å få bra spillopplevelse. Microsoft slet etter det lenge med å komme tilbake og bli tatt seriøst med Xbox som en gaming plattform - og ikke alt det tullet med TV strømming altmulig boks ditt og datt og kinnect som var fokuset for første Xbox One.

Synes Xbox Series X er en fantastisk konsoll, billigutgaven Series S bør droppes i neste generasjon, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev:
Eddie_Peddie skrev (41 minutter siden):

Om xbox forsvinner risikerer vi muligens et Sony ala ps3 tider. Satt langt inne å kjøpe ps3 den gang, men til slutt ga jeg etter etter flere år med kun xbox og Nintendo (Wii og Wii u).

PS3 konkurrerte mot Xbox 360. Og dette var vel Xbox beste generasjon spill- og salgsmessig i forhold til PlayStation. Alt av multiplattform spill kjøpte jeg f.eks på Xbox 360 fordi de som oftest kjørte tydelig bedre der. Så også med vennene mine. Gikk fra PlayStation og over til Xbox 360. Som var en stor suksess. 
 

Xbox One som kom etterpå derimot.. skuffa. Under powered. Da kjøpte vi PlayStation 4 for å få bra spillopplevelse. Microsoft slet etter det lenge med å komme tilbake og bli tatt seriøst med Xbox som en gaming plattform - og ikke alt det tullet med TV strømming altmulig boks ditt og datt og kinnect som var fokuset for første Xbox One.

Synes Xbox Series X er en fantastisk konsoll, billigutgaven Series S bør droppes i neste generasjon, synes jeg. 

Enig med deg. Jeg har nesten alltid hatt alle konsollene og den første Xbox one var svak og det tv tullet ødela sykt mye. I tillegg hadde de mange idiotiske planer om alltid online og en rekke spill hadde mikro transaksjoner som pushet på for å bli kjøpt. Series S burde egentlig aldri blitt lansert den heller, tåpelige å legge begrensinger noe man så med f.eks Baldurs gate 3.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (5 timer siden):

PS3 konkurrerte mot Xbox 360. Og dette var vel Xbox beste generasjon spill- og salgsmessig i forhold til PlayStation. Alt av multiplattform spill kjøpte jeg f.eks på Xbox 360 fordi de som oftest kjørte tydelig bedre der. Så også med vennene mine. Gikk fra PlayStation og over til Xbox 360. Som var en stor suksess. 
 

Xbox One som kom etterpå derimot.. skuffa. Under powered. Da kjøpte vi PlayStation 4 for å få bra spillopplevelse. Microsoft slet etter det lenge med å komme tilbake og bli tatt seriøst med Xbox som en gaming plattform - og ikke alt det tullet med TV strømming altmulig boks ditt og datt og kinnect som var fokuset for første Xbox One.

Synes Xbox Series X er en fantastisk konsoll, billigutgaven Series S bør droppes i neste generasjon, synes jeg. 

Innledningsvis i den generasjonen oppfattet jeg egentlig valget som enkelt, Xbox360 kjørte stort sett bedre, var billigere og hadde et godt utvalg av spill, og i egen krets var det mange som aldri hadde hatt xbox som fikk seg det. Største minuset var slik jeg ser det den elendige kvaliteten på konsollen og at online spilling kostet penger. Playstation måtte jo komme i en ny versjon og få ut en del storspill før de egentlig hadde noe særlig å tilby. Da synes jeg til gjengjeld de kom sterkt tilbake. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...