Gå til innhold

Xbox skal avsløre fremtidsplaner neste uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge PS5 er en så hardware-messig lik og dominerende konsoll så er det business-messig smart og også lansere spillene til den mot å få en inntekts-cut til seg selv. En ser jo at også Playstation gjør dette med å lansere spill til PC via Playstation PC LLC (Steam tar vel en 30% cut normalt?), riktig nok når folk har kunnet spille det gjerne et år på Playstation først. The Last of Us og Horizon er såpass bra at de har bra etterspørsel blant PC-brukere.

Microsoft har lenge prøvd å vippe Playstation av pinnen, så det de gjør nå er fornuftig i forhold til hvor mye de har lagt ned i sitt Xbox-prosjekt. De har betalt ganske dyrt over tid for redselen de hadde for at PS2 skulle ta over hjemmet og danke ut Microsoft (dette var det som trigget ledelsen til satsingen i sin tid), noe som startet hele prosessen med første Xboxen.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

"As part of our ongoing commitment to bring exceptional gaming experiences to players everywhere, we're excited to announce that select Xbox games will now be available on PlayStation platforms. By expanding our reach to PlayStation, we're ensuring that even more players have access to our diverse library of games, fostering a more inclusive gaming community for all. This decision reflects our dedication to breaking down barriers and prioritizing player choice, ultimately enriching the gaming landscape for everyone. We look forward to continuing to push boundaries and delivering unforgettable gaming experiences across all platforms."
 

Noe sånt👌

Lenke til kommentar
Er ikke mange spill fra xbx jeg bryr meg om denne generasjonen. Mye ræl. GP var vell ikke så suksessfullt som de ønsket. Dette er sikkert det beste de kan gjøre. Men tar det Phill sier med en klype salt.
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Håper Microsoft holder seg i markedet. Jeg vil tro "Nesestyveren" Sony fikk av xbox360 og jobben de måtte gjøre for å hente seg inn igjen var noe av det beste som har skjedd oss forbrukere på konsollmarkedet på veldig lenge og om Sony igjen mer eller mindre skulle bli de eneste som konkurrerer om "sitt" segment av konsollmarkedet er jeg redd vi som forbrukere vil tape stort på det. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, herzeleid said:

Håper Microsoft holder seg i markedet. Jeg vil tro "Nesestyveren" Sony fikk av xbox360 og jobben de måtte gjøre for å hente seg inn igjen var noe av det beste som har skjedd oss forbrukere på konsollmarkedet på veldig lenge...

Det har du nok helt rett i. Sony lærte mye av PS3 om at ting ikke kan være så komplekst når resten av jobben for utviklerne er så eksponensielt mye mer krevende enn før. Det funket jo tross alt for PS1 og PS2.

Selv kjøpte jeg ikke PS3 før lenge etter PS3 superslim ble lansert. Det var tross alt en del titler da som var bra og konsollen hadde blitt ganske rimelig priset på bruktmarkedet. Xbox 360 ble derimot kjøpt på Dag 1.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
1 hour ago, Mala said:

Next Generation Xbox to Launch in Two SKUs; Cheaper SKU Will Be a Dockable Handheld Capable of Playing Games Natively

Spennende greier :) 

Lurer på hva i all verden de har kokt i hop her.

Virker nesten som de begynner å nærme seg Nintendo i hardware-tankegangen.

Lenke til kommentar
vidor skrev:

Så lenge PS5 er en så hardware-messig lik og dominerende konsoll så er det business-messig smart og også lansere spillene til den mot å få en inntekts-cut til seg selv. En ser jo at også Playstation gjør dette med å lansere spill til PC via Playstation PC LLC (Steam tar vel en 30% cut normalt?), riktig nok når folk har kunnet spille det gjerne et år på Playstation først. The Last of Us og Horizon er såpass bra at de har bra etterspørsel blant PC-brukere.

Microsoft har lenge prøvd å vippe Playstation av pinnen, så det de gjør nå er fornuftig i forhold til hvor mye de har lagt ned i sitt Xbox-prosjekt. De har betalt ganske dyrt over tid for redselen de hadde for at PS2 skulle ta over hjemmet og danke ut Microsoft (dette var det som trigget ledelsen til satsingen i sin tid), noe som startet hele prosessen med første Xboxen.

den dokumentsren på youtube var skikkelig bra , anbefales til de som ikke har sett den dekker xbox 2001 til i dag
Lenke til kommentar
vidor skrev:
1 hour ago, herzeleid said:

Håper Microsoft holder seg i markedet. Jeg vil tro "Nesestyveren" Sony fikk av xbox360 og jobben de måtte gjøre for å hente seg inn igjen var noe av det beste som har skjedd oss forbrukere på konsollmarkedet på veldig lenge...

Det har du nok helt rett i. Sony lærte mye av PS3 om at ting ikke kan være så komplekst når resten av jobben for utviklerne er så eksponensielt mye mer krevende enn før. Det funket jo tross alt for PS1 og PS2.

Selv kjøpte jeg ikke PS3 før lenge etter PS3 superslim ble lansert. Det var tross alt en del titler da som var bra og konsollen hadde blitt ganske rimelig priset på bruktmarkedet. Xbox 360 ble derimot kjøpt på Dag 1.

min OG ps3 60gb phat var doa og ville ikke ta imot disker, 6-tusen og kun motorstorm og resistance hadde jeg ikke vært i spillbutikk (spaceworld) på lanswring hadde jeg nok også ventet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...