Gå til innhold

Bli god på ski som voksen?


Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg spør bare rett ut, fordi jeg vil ha litt tilbakemeldinger om det er i det hele tatt mulig og bli god på ski som voksen? 
 

er 33, og jeg er jo soleklart en person som har et evig jag etter spenning og adrenalin. 
jeg har stått mye på brett som ung, til jeg brakk låret, og byttet derfor over til slalåm. 
 

jeg har jo det grunnleggende inne, selv om det er en del år siden, og har begynt igjen nå, hvor jeg merker at jeg elsker det naturligvis, og suget etter å lære meg noen triks, og bli generelt vant med backflip/frontflip igjen er noe som bare ikke løsner av tankene. 
 

mitt spørsmål er da, er dette mulig for en som er 33, eller er jeg gal og setter lista høyt? 
 

har for øvrig ingen skader, gode knær osv, og er i svært god form. 
 

Vil bare høre om det er realistisk å klare det, er mer for min egen moro, ikke noe konkurranse osv, men vil gjerne fortsette med det kicket jeg får i andre ting, på ski. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RRhoads skrev (33 minutter siden):

Hvis du har klart det før, hvorfor ikke.

Ville dog øvd på det uten ski først 

Ja, jeg har jo fikset det enkelt før, men ikke på ski. 
 

ja, jeg skal nok bruke en sesong å terpe på all form for grunnleggende teknikk osv, og bruke mye tid på mobilitet, men jeg får hele tiden høre at man er for gammel, men føler seriøst ikke at kroppen min er noe endret fra jeg var i tidlig 20- årene 😅

Lenke til kommentar

Man kan lära sig väldigt mycket nytt når man är 33 men antagligen inte riktigt lika lätt som når man var 15-20. Tror väl dock att skillnaden i insatts och skillnaden mellan personer kan vara viktigare.

Finns i alla fall inget som gör att du inte ska försöka. 

Är en del äldre än dig och merker fremdeles ikke av att jag har problem att lära mig nya ting men kroppen liker ikke hopping.

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (17 timer siden):

Man kan lära sig väldigt mycket nytt når man är 33 men antagligen inte riktigt lika lätt som når man var 15-20. Tror väl dock att skillnaden i insatts och skillnaden mellan personer kan vara viktigare.

Finns i alla fall inget som gör att du inte ska försöka. 

Är en del äldre än dig och merker fremdeles ikke av att jag har problem att lära mig nya ting men kroppen liker ikke hopping.

Godt å høre! 
ja, jeg kan se for meg at det kanskje tar noe lengre tid, men det er ikke noe problem for meg, og har planer om å bruke mye tid på dette, fordi jeg syntes det er så vanvittig kult! 
 

Jeg kan så klart se for meg at man kommer til et punkt hvor kroppen kanskje ikke blir like glad i hopping, men enn så lenge, så antar jeg det bør gå bra for min del, håper jeg i det minste. 

Lenke til kommentar
majer skrev (På 1.2.2024 den 5:28 PM):

Du kan til og med bli verdensmester dersom du har anlegg for det og trener riktig

Vel, hvordan trener man riktig? Koordinasjonstrening, og mye bein? 😅

jeg sikter ikke på det nivået, men å bli dyktig slik at jeg kan ha det fett som f, definitivt. 
 

om jeg skader meg på veien, vel det er alltid en risiko, men jeg elsker sporten, så jeg prøver bare å finne ut hvordan jeg kan gjøre det best mulig for meg. 
 

Skal kjøpe noen twintip nå til uka, som er beregnet til mitt nivå som jeg kan vokse på. Blir nok en øm kropp fremover, men men! 
 

Eneste jeg mangler er noen som deler den samme gleden, og elsker spenning og adrenalin som meg 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (På 1.2.2024 den 5:50 PM):

Hvorfor kan du ikke stå på brett når du kan stå på ski, sånn egentlig? Mitt forslag er nemlig å kjøre fjøl igjen 😎

Fordi jeg slet med en sperre etter skaden, og jeg ble aldri kvitt den og derfor tok jeg aldri sjansen å satse der igjen, og ski ble en naturlig overgang da. 
 

Jeg tror om jeg hadde prøvd brett igjen, så hadde jeg digget det, men også spist mer snø enn faktisk kjøring 😅😩

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...