Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill krasjer med ny utgave av windows 10


Anbefalte innlegg

Jeg fikk her for en stund siden en oppdatering på windows 10 som var en ny versjon. Problemet er at med denne nye versjonen så krasjer flere spill, sims 4 og også microsoft solitaire collection. Sims 4 slår seg bare av etter en bitte liten stund, og noen ganger når det starter opp så er teksten i oppstarten blitt til streker...... Jeg har forsøkt å ta bort CC( custom content) men det krasjer både med og uten, jeg har også slettet spillet og lastet det ned på nytt uten at dette har hjulpet. Microsoft Solitaire slår seg av noen ganger, fryser og klarer ikke å åpne enkeltspill. Dette har fått meg til å tro at det må være noe med windows 10, den nye versjonen, for når jeg setter tilbake til forrige versjon fungerer alle spill perfekt. Jeg prøvde å få hjelp hos microsoft, men der var eneste mulighet ekstern hjelp som kostet masse penger 😔 så jeg lurer på om noen kan hjelpe ei jomfru i nød?  🤭

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (På 20.1.2024 den 4:23 AM):

Vanskelig å si hva det kan være.

Sjekk om du har nok diskplass. Ta gjerne en feilsjekk også.

Spillene kan ha avhengigheter som er rotet til, så en reinstallasjon kan være verdt det (ta vare på saves for sikkerhetsskyld).

 

Har nok diskplass i massevis, og jeg har jo reinnstallert sims 4, men du mener kanskje windows 10? Er litt usikker på hvordan det foregår🤔 hvor jeg laster ned i fra? Har feilsjekket det som kan feilsjekkes, og får beskjed om at det ikke er noen feil

 

Endret av nita59
Lenke til kommentar
Dan-Levi skrev (9 timer siden):

For å resette maskinen skriver du bare reset inn i søkefeltet i start menyen og følger som anvist på skjermen. Veldig enkelt. 🙂

Resette er å tilbakestille( ikke re-innstallere), og det har jeg allerede gjort, til den forrige versjonen av windows 10, og da fungerer alt av spill, men problemet da er jo oppdateringer for windows, både sikkerhet og andre

Lenke til kommentar
vidor skrev (16 timer siden):

Det å reinstallere Windows virker litt vel drøyt. Du vil jo uansett ende opp med omentrent akkurat det samme som ødela Sims 4 i utgangpunktet da.

Ser ut som løsningen ligger her;

https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues-PC/sims-4-not-working-december-2023/td-p/13289163

Altså dette, sitat: 

Specifically, try resetting permissions for Documents, then moving the location of Documents if that doesn't help.  You can move it to another location on C if you want; it doesn't need to be on a different drive. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde det problemet etter forrige store oppdatering av Windows 11. Jeg endte med å reinstallere driveren til grafikkortet (Jeg har Nvidia GeForce RTX 3070ti). Jeg lastet ned ny driver via Nvidia og valgte ren installering da jeg fikk spørsmål om det.

Veit du hvilket grafikkort du har? Evt merke og modell på maskinen? 

Endret av Laserbeam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...