2N1711 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Aginarikar skrev (22 timer siden): Ser på litt forskjellig på Aliexpress nå, det jeg finner 3 forskjellige produkter som Choice til greie priser rundt 200kr + 40kr + 80kr, og ved å bestille disse samtidig går jeg over minimumsbeløp for gratis frakt. Er det dumt å gå for dette/større sjanse for å bli krevd dobbel mva/gebyr nå? Jeg har nok kun bestilt enkeltpakker via Choice tidligere. Jeg har alltid kjøpt flere ulike ting som Choice, og hittil har alt kommet uten ekstra momskrav. Du kan se av pakkesporingen hos ali (ikke hos noen av de andre som viser sporing) at det mange ganger står at pakken har kommet til "consolidation warehouse" som er et oppsamlingslager hvor flere pakker legges inn i en pakke som er den du til slutt mottar. Da står det "leave consolidation warehouse" og et nytt felles sporingsnummer dukker opp. Jeg har passert 150 del-ordre, og mottatt rundt 50 pakker. 1
Aginarikar Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Takk for svar alle. Kikket litt på Temu og fikk på den ene siden et godt inntrykk fordi tilbakemeldinger fra kunder som har kjøpt samme produkt så ut til å funke like bra som hos AliExpress med bilder av det de har mottatt osv. Kunne kjøpt to av tre «simple» produkt som mobiletui og et luftfilter der, men når det gjaldt et Hdmi-adapter var det kun utdaterte utgaver av dette å finne på Temu i samme prisklasse. Og det var sånn jeg også oppfattet Wish ved sin lansering, en slags endestasjon lengst ned på rangstigen av aktørene. Så det ble AliExpress/Choice igjen.
Dubious Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg hadde nok valgt ALi eller Ebay over Temu, men så lenge det er en stor sjanse for at det blir dobbel moms så blir det boikott. Fikk dobbel moms når jeg kjøpt noe fra Ebay. Etter mye fram og tilbake så fikk jeg tilbake momsen fra Ebay, hele 36 kroner.
sedsberg Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden eBay er litt ymse siden det er en salig blanding av private og mer eller mindre proffesjonelle over hele verden. Ser ut til at kineserne der har fått nokså god kontroll mens fra f.eks. Tyskland så kan man bare regne med dobbel moms først som sist. Kjøpte noe fra Japan og selv med god kommunikasjon med selger så endte det opp med dobbel moms. Selger gjorde så godt han kunne og jeg fikk se skjermbilde av skjemaet han fylte ut. Det var ikke noe eget felt for VOEC men det ble fylt inn i samme felt som andre land med lignende løsninger benytter. Viser seg at det var feil. Kul umulig for en person på andre siden av planeten å vite. Neste gang klarte jeg å finne ut spesifikt hvilket felt VOEC skulle skrives i. Da gikk det igjennom tollen. 1
sdf123 Skrevet 29 minutter siden Skrevet 29 minutter siden Hva er trikset når Aliexpress krever kvittering på betalt beløp, og du sender bildet av kvitteringen for momsen som du betalte men får avslag på manglende bevis? Jeg har nå betalt først moms til Aliexpress og så ved henting av pakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå