Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryster og vil ikke reboote før etter flere minutter


Anbefalte innlegg

Har et problem med pc-en. Skjer ofte når jeg starter et spill eller laster inn et map. PC-en fryster helt og jeg må holde reset knapp for å skru den av. Når jeg skrur den på igjen så kommer det ikke opp bilde, men tastatur og mus får strøm. 

Jeg må da skru den av igjen, og vente kanskje 5-10 minutter, får det går å skru den på igjen. Dette skjer bare av og til, ikke hele tiden. Aner dere hvilken komponent som kan være feilen? PC er 3 år gammel, 3060ti, 10600k, 32gb ddr4, ikke overklokket. PSU er 6 år gammel 550w gold.  

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke løsningen, men jeg har tilsvarende problem.

I mitt tilfelle tror jeg at det er når den prøver å aksessere .m2 disken. Har prøvd med 3 forskjellige .m2 disker men når den bruker disken så skrur maskinen seg av og jeg må ta ut strømmen i 5-10 min før jeg får den på igjen

Lenke til kommentar

Har du bilde på onboard skjermkort (hvis du har det på hovedkortet ditt) når det der skjer?

Hadde et lignende problem med et Asus-hovedkort jeg hadde for et års tid sida. Blei bedre etter en biosupdate. Hadde ikke det kortet veldig lenge, men fikk googla meg til at flere også hadde samme problem.

Av årsaker jeg aldri fant ut av, så kunne maskina etter en reboot ikke finne nvidia-skjermkortet mitt og bare bruke onboard. Kunne ta en tre-fire reboots til så plutselig virka det fint igjen. Da det først virka, så virka det gull.

Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (10 minutter siden):

Har du bilde på onboard skjermkort (hvis du har det på hovedkortet ditt) når det der skjer?

Hadde et lignende problem med et Asus-hovedkort jeg hadde for et års tid sida. Blei bedre etter en biosupdate. Hadde ikke det kortet veldig lenge, men fikk googla meg til at flere også hadde samme problem.

Av årsaker jeg aldri fant ut av, så kunne maskina etter en reboot ikke finne nvidia-skjermkortet mitt og bare bruke onboard. Kunne ta en tre-fire reboots til så plutselig virka det fint igjen. Da det først virka, så virka det gull.

Ikke testa det, men kan prøve neste gang det skjer. Takk for tips.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...