Gå til innhold

Abb for personer under 18 år uten foresatte.


Anbefalte innlegg

Hei.

Ønsker tips på om det finnes, alternativer til kontantkort for unge mellom 15-17 år. 

Altså uten noen foresatte/voksne til å være tilstede/signere. Personer som har bankkort Vipps og BankID. Men ikke fyllt 18 år.

Det er kjedelig at en del unge under 18 år uten foresatte som kan tegne abonnement må holde vanlige kontantkort. 

Er det noe som kan forhåndsbetales og lignende så man slipper dyre ringeminutter osv. Noe som tillater unge under 18 å opprette dette. Slik som på kontantkort.

Noe man betaler på forskudd via Vipps?

Takker for tips, vil være til stor hjelp i mitt arbeide med unge uten foresatte som kan opprette abbonnement. Det gir utenforskap for noen å ikke kunne ringe eller ha noe som helst data... Fordi kontantkort suger penger hele tiden. 

Endret av plankeby
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Skal sjekkes ut. Fant ikke noe om alderskrav. Hører på chat der i morgen. Vil være flott om dette er løsningen. Mange unge har ikke voksne som kan opprette abonnement for dem. Noen ganger kjenner de noen venner over 18 år som oppretter og de betaler til denne osv. Ofte blir det kluss og abb stenges. 

Selv om det ikke er kredittsjekk kan det være krav om 18 år som er norsk lov for å kunne ha betalingsabonnement.

Flere tips?? 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (3 timer siden):

Skal sjekkes ut. Fant ikke noe om alderskrav. Hører på chat der i morgen. Vil være flott om dette er løsningen. Mange unge har ikke voksne som kan opprette abonnement for dem. Noen ganger kjenner de noen venner over 18 år som oppretter og de betaler til denne osv. Ofte blir det kluss og abb stenges. 

Selv om det ikke er kredittsjekk kan det være krav om 18 år som er norsk lov for å kunne ha betalingsabonnement.

Flere tips?? 

Vel, ikke helt det du spør etter...

Men jeg har brukt MyCall sitt "kontantkort" (blir vel uansett som nevnte forslag fra meg over, da det er forhåndsbetalt) i mange år.... Prisene er ikke helt halvgale syns jeg. Selv om jeg ofte kuttet ut fri tale og sms (for hvem ringer vel i dag?) og kun benyttet meg av rene datapakker som er noe rimeligere.

Velger å nevne MyCall, da jeg syns de har helt utmerket kundeservice. Jeg har ved flere anledninger faktisk bedt om at de putter noen kroner på mobilen min, så jeg får ringt (da jeg slet på det verste økonomisk...) noe de faktisk også gjorde. 

De har også gode kampanjer av og til.... 

image.png.59fd9159d13ccbc0dc9ae0f2346a3111.png

 

 

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (23 minutter siden):

Vel, ikke helt det du spør etter...

Men jeg har brukt MyCall sitt "kontantkort" (blir vel uansett som nevnte forslag fra meg over, da det er forhåndsbetalt) i mange år.... Prisene er ikke helt halvgale syns jeg. Selv om jeg ofte kuttet ut fri tale og sms (for hvem ringer vel i dag?) og kun benyttet meg av rene datapakker som er noe rimeligere.

Velger å nevne MyCall, da jeg syns de har helt utmerket kundeservice. Jeg har ved flere anledninger faktisk bedt om at de putter noen kroner på mobilen min, så jeg får ringt (da jeg slet på det verste økonomisk...) noe de faktisk også gjorde. 

De har også gode kampanjer av og til.... 

image.png.59fd9159d13ccbc0dc9ae0f2346a3111.png

 

 

Mycall er jeg kjent med og det jeg har tipset om før... 

Lenke til kommentar

Vet ikke om noe abonnement, men Talkmore kontant er billig da. 39 øre ringe/sms. Gratis å ringe til andre med Talkmore.

Data: "Av pakker med automatisk fornyelse kan du velge mellom Ekstra datapakke 200 MB til 29,–/mnd, 500 MB til 49,–/mnd eller 1 GB til 79,–/mnd" 

Ringer man med apper (for eksempel Messenger) går det på datapakke og holder i mange timer med 1 GB (uendelig med wifi) 

 

Endret av Komplett ubrukelig
Lenke til kommentar

Nice krever at man har vipps eller bankid, men selve abonnementet betales på forskudd og belastes valgfritt bankkort/ kredittkort. Man får altså ikke faktura. Dette kan vel være enklere å administrere dersom noen andre står som eier av abonnementet.

Man kan ringe å høre om de har mulighet/tips til å omgå sine egne regler.

Lenke til kommentar
Trulss skrev (4 timer siden):

Nice krever at man har vipps eller bankid, men selve abonnementet betales på forskudd og belastes valgfritt bankkort/ kredittkort. Man får altså ikke faktura. Dette kan vel være enklere å administrere dersom noen andre står som eier av abonnementet.

Man kan ringe å høre om de har mulighet/tips til å omgå sine egne regler.

Bortfaller da det krever at man er 18 år. 

Onecall krever 18 år. 

NB: Fravær av kredittsjekk har ikke noe med 18 år eller ikke å gjøre. 

Tema er mobiltjenester til de under 18 år uten voksne.

Mycall er alene her?

Onecall anbefalte Mycall på eget initiativ, det er bra service. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...