Gå til innhold

Maskinførers digre nye chattetråd 😀


Maskinfører

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (15 minutter siden):

Cassidy Tvillingene har det litt sånn at vi også føler litt mer tilhørighet til Irland enn til Norge.:yes::yes:

Åja - der har jeg ikke vært - men sikkert fint der :) Vår familie har aner fra Skottland :) 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (2 minutter siden):

Ja det tror nok Cassidy Tvillingene også siden det har vært folkevandringer fra omtrent alle land i hele verden. For alle har jo reis og flyttet på seg.🥰🥰

Ja, bestefaren min sine foreldre (de var opprinnelig fra Norge) bodde i USA f.eks før de bestemte seg for å flytte tilbake til Norge. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (7 timer siden):

Det er et veldig fint land. Det har så mye variasjon. Alpene, Rivieraen, kysten oppe i nord, mange flotte bygninger og slott. Folkene der er veldig hyggelige også. Jeg reiser oftest til den franske delen av Catalonia, denne gangen skal jeg til Camargue - området. Skal også en tur innom Alpene på vei hjem :) Jeg lager kanskje en egen tråd om reisen min :)

Så kult 😊 hadde vært gøy om du lagde en tråd om det hvis du vil 😊

leticia skrev (7 timer siden):

Det er fint der - og jeg føler egentlig mer tilhørighet til Frankrike enn til Norge sånn egentlig :)❤️ 

Spennende 😊 har du slektstilhørighet eller noe sånn eller er det fordi du har vært der mye? 😊 hvis det er lov å spørre😀

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (4 timer siden):

Spennende 😊 har du slektstilhørighet eller noe sånn eller er det fordi du har vært der mye? 😊 hvis det er lov å spørre😀

Nei, ikke slekt. Var der første gang da jeg var 10 år. Da var vi innom kysten i Normandie - tok båttur fra Saint Malo - til Jersey som er Engelsk. Neste gang jeg var i Frankrike var jeg 20 år, da tok jeg med min datter til Disneyland Paris. De senere årene har det blitt en del turer. Fra 1 - 4 reiser i året til Frankrike. Det har både blitt endel turer til Disneyland samt til Rivieraen, men fant etterhvert ut at jeg likte meg bedre i Languedoc - Roussillon området - altså kysten fra Montpellier og sørover til Spanskegrensa. Kysten er mye likt Rivieraen, men færre folk og ikke så mange rikfolk og nordmenn som drar dit som til Rivieraen :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Aldri vært i Frankrike selv, men som mange andre europeiske land har Frankrike mye fin arkitektur.

Jeg har en svakhet for slottsarkitektur og gamle slott, både vedlikeholdte og ruiner, florerer det av i Europa.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (9 minutter siden):

Aldri vært i Frankrike selv, men som mange andre europeiske land har Frankrike mye fin arkitektur.

Jeg har en svakhet for slottsarkitektur og gamle slott, både vedlikeholdte og ruiner, florerer det av i Europa.

Ja, samme her. Ene stedet jeg ofte drar til har et slott fra 1200 - tallet og en festning fra 1500 - tallet. De er begge godt bevarte :) Vi var også innom en festning i Tsjekkia i sommer, som bl.a hadde et torturkammer. Interessant :) 

Endret av leticia
skrivefeil
Lenke til kommentar

Utenom Norge og Sverige har jeg bare vært i Praha for 12 år siden og ene dagen der var vi oppe og besøkte St. Vitus-katedralen som ligger innenfor murene til slottet. Jeg så også 2-3 kirker andre steder i byen fra utsiden.

Veldig mye fin og gammel arkitektur i Praha, jeg sjekket Google Maps for å være sikker på hva jeg så på og slottet i Praha er fra 800-tallet (9. århundre) :) 

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (7 timer siden):

Utenom Norge og Sverige har jeg bare vært i Praha for 12 år siden og ene dagen der var vi oppe og besøkte St. Vitus-katedralen som ligger innenfor murene til slottet. Jeg så også 2-3 kirker andre steder i byen fra utsiden.

Veldig mye fin og gammel arkitektur i Praha, jeg sjekket Google Maps for å være sikker på hva jeg så på og slottet i Praha er fra 800-tallet (9. århundre) :) 

WOW :) Koselig 

Jeg har vært i Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike, Sveits, Italia, Østerrike, Sverige, Spania, Tsjekkia, England, Slovenia, Luxembourg - så holder meg i hovedsak i Vesteuropa 😂 - men Frankrike er uten tvil favoritten ❤️ Håper å få opplevd Andorra også, det er mitt neste land på lista :) 

Endret av leticia
glemte luxembourg
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...