Gå til innhold

Maskinførers digre nye chattetråd 😀


Maskinfører

Anbefalte innlegg

Entern skrev (1 minutt siden):

Huff ☹️

Det er jo psykisk/verbal vold. Så bra hvis han prøver å forandre seg.

Håper jo på det....

Har mine tvil da...

Virker som den nye kona har dempet han litt, men hva skjer hvis han blir lei av henne?

Stakkars henne da....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oxalidaceaee skrev (6 minutter siden):

Jeg hater han ikke da, men jeg kan ikke være i samme rom som han, for jeg har så sterke traumer at kroppen går i alarmberedskap....

Så jeg opplevde å at jeg var illrød på brystet en gang etter en time i samme rom som han.....

Så han holder jeg meg langt unna...

Er ikke bra for meg rett og slett...

Må tenke på helsa mi ❤️ 

Drømmer om å kunne bli så sterk at det ikke har noe og si og at jeg ikke reagerer sånn...

For jeg liker ikke å måtte gjemme meg for han, men jeg kan ikke....

Så de få gangene jeg må snakke med han så mobiliserer jeg så til de grader...

Virker ikke som han merker det for det er jo bare snakk om korte øyeblikk....

Har forklart for barna grunnen til at jeg ikke kan snakke med han, for jeg er redd for at han skal bli sint på meg, og det forstår dem...

En gang så skulle jeg snakke med han der vi hadde litt ulikt fokus i forhold til dattera mi..

Han var mer opptatt av samværsavtalen, og jeg ville diskutere helsa hennes...

Så ble jeg så sliten av diskusjonen at jeg begynte å gråte...

Det dreit han fullstendig i og bare fortsatte å kjøre på....

Det er ikke greit.....

Så etter den episoden så har jeg unngått han for enhver pris....

Hehe var ikke sånn jeg mente var generelt ❤️offda det var ikke bra :( ja forstår at du holder deg unna ja du må tenke på helsa ❤️ ja du blir nok sterk en gang noen ganger må man bygge seg opp for å snakke med noen sånn er det hos meg noen ganger også bare korte øyeblikk ja ja det er sånn konfliktsystem ja skjønner er sånn 50/50 opplegg og da må man jo snakke sammen :( skjønner ikke hvorfor han skulle bli sint på deg du som er så koselig ja jeg kjenner til sånne samværsgreier og det er trist at det blir sånn konflikter når man en gang fikk barn sammen det er trist :( helse må komme først nei det blir skikkelig slagsmål om sånt og derfor har jeg strenge kriterier i utplukk av kvinner og minst 5-6 års samboerskap før det blir barn så slipper man sånne triste konflikter :( du har min fulle støtte der :D 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (Akkurat nå):

Håper jo på det....

Har mine tvil da...

Virker som den nye kona har dempet han litt, men hva skjer hvis han blir lei av henne?

Stakkars henne da....

Ja det skjønner jeg.

Psykisk vold er også vold.

Har og vært borti mye av det så vet hva du mener.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Hehe var ikke sånn jeg mente var generelt ❤️offda det var ikke bra :( ja forstår at du holder deg unna ja du må tenke på helsa ❤️ ja du blir nok sterk en gang noen ganger må man bygge seg opp for å snakke med noen sånn er det hos meg noen ganger også bare korte øyeblikk ja ja det er sånn konfliktsystem ja skjønner er sånn 50/50 opplegg og da må man jo snakke sammen :( skjønner ikke hvorfor han skulle bli sint på deg du som er så koselig ja jeg kjenner til sånne samværsgreier og det er trist at det blir sånn konflikter når man en gang fikk barn sammen det er trist :( helse må komme først nei det blir skikkelig slagsmål om sånt og derfor har jeg strenge kriterier i utplukk av kvinner og minst 5-6 års samboerskap før det blir barn så slipper man sånne triste konflikter :( du har min fulle støtte der :D 

Han var så god til å spille på fela du at den regelen falt i fisk hos meg.....

Møtte han som 21 åring

Gift som 23...

Barn når jeg var 27 år..

Så jeg følte jeg gjorde ALT etter boka..

Maskiningeniør var han og, og med god jobb...

Det var etter at vi flyttet til Vegårshei at helvete begynte.....

Og siden jeg elsker så høyt så måtte jeg rive ut hjertet mitt for å klare å reise fra han...

Så det var veldig vondt....

Hodet visste det hjertet ikke ville erkjenne...

Det var sinnsykt tøft!!!!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (3 minutter siden):

Han var så god til å spille på fela du at den regelen falt i fisk hos meg.....

Møtte han som 21 åring

Gift som 23...

Barn når jeg var 27 år..

Så jeg følte jeg gjorde ALT etter boka..

Maskiningeniør var han og, og med god jobb...

Det var etter at vi flyttet til Vegårshei at helvete begynte.....

Og siden jeg elsker så høyt så måtte jeg rive ut hjertet mitt for å klare å reise fra han...

Så det var veldig vondt....

Hodet visste det hjertet ikke ville erkjenne...

Det var sinnsykt tøft!!!!

Veldig tøft av deg å klare å gå fra han 💚

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (32 minutter siden):

Du er lettskremt ja :( nei men det er jo bra da jasså så ekteskapet havarerte ja ? sånn kan det også gå :( ja det kan ofte bli sånn i ekteskap noen ganger kan man i det hele tatt lure på hvorfor man giftet seg med den personen er ikke det rart ? forelskelse kan ende med så intenst hat ? lurer på åssen det kan skje for har sett det nei er ikke redd for å gå ute i mørket jeg heller ja men det er viktig og være trygg var redd for huset mitt jeg men etter pappa gikk bort så var jeg ikke redd mere for tror han tok med seg dem/de som var her pappa var knytt til huset han bodde der fra 1978 til 2016 (38 år) han er oppvokst på tomta ja men er bra at de er snille i fylla da sikkert like snille som jeg og pappa var 😳👌

Skjønner du var glad i pappaen din da ❤️ ❤️.

Fred over hans minne ❤️❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (2 minutter siden):

Han var så god til å spille på fela du at den regelen falt i fisk hos meg.....

Møtte han som 21 åring

Gift som 23...

Barn når jeg var 27 år..

Så jeg følte jeg gjorde ALT etter boka..

Maskiningeniør var han og, og med god jobb...

Det var etter at vi flyttet til Vegårshei at helvete begynte.....

Og siden jeg elsker så høyt så måtte jeg rive ut hjertet mitt for å klare å reise fra han...

Så det var veldig vondt....

Hodet visste det hjertet ikke ville erkjenne...

Det var sinnsykt tøft!!!!

Har fiolin på veggen jeg også men er vanskelig å spille på :( du var så ung ja du gjorde jo alt etter boka da men spørs om dere ikke var for unge ? Maskiningeniør ja bra jobb det etter dere flyttet til vegårshei ja det var trist :(  vet om en der sier bare etternavn Eftevand ja hjertet rives ut når man må reise fra noen det vet jeg alt om sånt er veldig vondt jeg har revet ut hjerte gjennom hele livet spesielt i barndommen selv den dagen min far sovnet inn ❤️ ja det er ofte sånn at hjertet kjenner mere enn hodet yepp det er veldig tøft :( 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Har fiolin på veggen jeg også men er vanskelig å spille på :( du var så ung ja du gjorde jo alt etter boka da men spørs om dere ikke var for unge ? Maskiningeniør ja bra jobb det etter dere flyttet til vegårshei ja det var trist :(  vet om en der sier bare etternavn Eftevand ja hjertet rives ut når man må reise fra noen det vet jeg alt om sånt er veldig vondt jeg har revet ut hjerte gjennom hele livet spesielt i barndommen selv den dagen min far sovnet inn ❤️ ja det er ofte sånn at hjertet kjenner mere enn hodet yepp det er veldig tøft :( 

Tror nok ikke alder har noe å si...

Er man ikke riktig navla, kan innrømme feil eller be om unnskyldning så er det faktisk ikke håp...

Jeg opplevde han som sjalu, misunnelig og sint....

Ikke fornøyd med seg selv rett og slett...

Så tok han det utover meg og barna....

Ærlig var han heller ikke....

Han sa til meg en gang 

"Det som er så fint med deg Kari er at du klarer ikke å juge du..."

Så husker jeg en gang han skulle reise ut på kvelden etter at ungene hadde lagt seg, som ikke var uvanlig...

Så spurte jeg bare vanlig om hvor han skulle hen?

"Har jeg meldeplikt" svarte han meg da.....

Så lurte jo ungene på hvor pappa skulle så jeg tok en spansk en, og sa at han skulle på butikken....Stemte som regel det...

Verste episoden var når Gollebolle var baby og hadde vondt i magen, som babyer av og te kan ha...Ikke noe uvanlig det...

Da fikk jeg beskjed om å forlate huset...

Så jeg satt meg i bilen midt på natta, kjørte ned til en bensinstasjon, kjøpte boller og brus...

Så kjørte jeg Fjorden Vegårshei rundt med den skjønne babyen min...

Bilkjøring roet han ned så det var ikke det...

Det var bare måten han gjorde det på....

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (10 minutter siden):

Har fiolin på veggen jeg også men er vanskelig å spille på :( du var så ung ja du gjorde jo alt etter boka da men spørs om dere ikke var for unge ? Maskiningeniør ja bra jobb det etter dere flyttet til vegårshei ja det var trist :(  vet om en der sier bare etternavn Eftevand ja hjertet rives ut når man må reise fra noen det vet jeg alt om sånt er veldig vondt jeg har revet ut hjerte gjennom hele livet spesielt i barndommen selv den dagen min far sovnet inn ❤️ ja det er ofte sånn at hjertet kjenner mere enn hodet yepp det er veldig tøft :( 

Ja men da forstår du hva jeg mener, for det er det ikke alle som gjør...

Heldigvis så forstår mine venner meg godt...

Så dem er jeg takknemlig for at jeg har ❤️.

Elsker dem få jeg har, for dem er gode og verdt sin vekt i gull❤️.

Ihvertfall Kjersti 💛.

Hvis jeg ringer henne og sier det er krise så slipper ho alt ho har i hendene, og hjelper meg 💛

Det er jeg sykt takknemlig for 💛.

Er ikke alle som er så heldige og har ei så god venninne 💛

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (14 minutter siden):

Har fiolin på veggen jeg også men er vanskelig å spille på :( du var så ung ja du gjorde jo alt etter boka da men spørs om dere ikke var for unge ? Maskiningeniør ja bra jobb det etter dere flyttet til vegårshei ja det var trist :(  vet om en der sier bare etternavn Eftevand ja hjertet rives ut når man må reise fra noen det vet jeg alt om sånt er veldig vondt jeg har revet ut hjerte gjennom hele livet spesielt i barndommen selv den dagen min far sovnet inn ❤️ ja det er ofte sånn at hjertet kjenner mere enn hodet yepp det er veldig tøft :( 

Fiolin på veggen er kult da 😂👌

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (Akkurat nå):

Tror nok ikke alder har noe å si...

Er man ikke riktig navla, kan innrømme feil eller be om unnskyldning så er det faktisk ikke håp...

Jeg opplevde han som sjalu, misunnelig og sint....

Ikke fornøyd med seg selv rett og slett...

Så tok han det utover meg og barna....

Ærlig var han heller ikke....

Han sa til meg en gang 

"Det som er så fint med deg Kari er at du klarer ikke å juge du..."

Så husker jeg en gang han skulle reise ut på kvelden etter at ungene hadde lagt seg, som ikke var uvanlig...

Så spurte jeg bare vanlig om hvor han skulle hen?

"Har jeg meldeplikt" svarte han meg da.....

Så lurte jo ungene på hvor pappa skulle så jeg tok en spansk en, og sa at han skulle på butikken....Stemte som regel det...

Verste episoden var når Gollebolle var baby og hadde vondt i magen, som babyer av og te kan ha...Ikke noe uvanlig det...

Da fikk jeg beskjed om å forlate huset...

Så jeg satt meg i bilen midt på natta, kjørte ned til en bensinstasjon, kjøpte boller og brus...

Så kjørte jeg Fjorden Vegårshei rundt med den skjønne babyen min...

Bilkjøring roet han ned så det var ikke det...

Det var bare måten han gjorde det på....

 

Nei veit bare at noen giftet seg i ung alder også skilte de seg så fant de tilbake til hverandre 20 år etterpå så noe må det da ha vært ? ;) nei det finnes masse påståelige folk der ute min tantes eks mann og pappa fløy i tottene på hverandre eks mannen begynte hvem skip var det som sank utenfor oscarsborg begger mennene var sjømann pappa sa Blücher og tantes eks mann Tirpitz han ga seg ikke selv om det stod i leksikonet Blücher de snakket ikke med hverandre før i 2005 dette var på 1970 tallet 

 

  Nei det er mange menn som reiser ut etter barna har lagt seg kjenner ett par sånne tror familielivet har blitt litt for mye for dem blir rastløse men de er snille snakket med en noen dager etter barnet var født og han lurte på hva han hadde gjort nå ? svarte at han må bare bite tenne sine sammen og stå i det for familien skyld og at gjort var gjort selvfølgelig er han glad i dem og elsker dem det var ikke pent og la det gå ut over dere :( ja mange menn blir sinte når konene spør hvor de skal hen og da kommer den med meldeplikta mamma og pappa var alltid venner ikke noe koselig og høre at gollebolle var syk :( det var stygt av han og kaste ut kona og barnet :( ja men boller og brus er godt men ikke i en sånn situasjon :( det hørtes ut som en slitsom tur midt på natten når dere egentlig skulle sovet den mannen var virkelig ikke snill :( bilturer roer ned de fleste barn ja det var en forferdelig måte :( 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (6 minutter siden):

Ja men da forstår du hva jeg mener, for det er det ikke alle som gjør...

Heldigvis så forstår mine venner meg godt...

Så dem er jeg takknemlig for at jeg har ❤️.

Elsker dem få jeg har, for dem er gode og verdt sin vekt i gull❤️.

Ihvertfall Kjersti 💛.

Hvis jeg ringer henne og sier det er krise så slipper ho alt ho har i hendene, og hjelper meg 💛

Det er jeg sykt takknemlig for 💛.

Er ikke alle som er så heldige og har ei så god venninne 💛

Ja forstår det veldig godt det er godt at du har gode venner det er det ikke alle som har dere er mine eneste venner her sånn ja venner skal man alltid være takknemlige for ❤️ja sånne venner skulle man hatt ❤️ ja men det var ett fint navn 👌 sånne venner må man ha ja takknemlig skal man være da 💛 nei ikke alle er så heldige ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...