Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pris på narkose privat?


Gjest d679f...d24

Anbefalte innlegg

Gjest d679f...d24

Tl;dr: laaaang utredning i det offentlige og jeg ønsker å supplementere med litt privat da jeg nå har blitt arbeidsufør av plagene mine. 

Noen som vet hvor mye extra man må regne med hvis man ønsker narkose ved feks gastroskopi? Kan ikke se at Volvat/Aleris oppgir pris på narkose.

 

 

Anonymous poster hash: d679f...d24

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ketalar som er ketamin brukes gjerne for anestesi da det er et billig legemiddel.

Utfordringer er at du trenger en som er kompetent til å gi dette, og det krever en anestesilege, og disse er ikke billige.

Når det er sagt så tror jeg ikke det er spesielt vanlig med anestesi ved gastroskopi.

Hvis du blir urolig av det kan du vel få noe beroligende i form av Valium forkant.

Lenke til kommentar
Gjest d679f...d24
7 minutes ago, vidor said:

Ketalar som er ketamin brukes gjerne for anestesi da det er et billig legemiddel.

Utfordringer er at du trenger en som er kompetent til å gi dette, og det krever en anestesilege, og disse er ikke billige.

Når det er sagt så tror jeg ikke det er spesielt vanlig med anestesi ved gastroskopi.

Hvis du blir urolig av det kan du vel få noe beroligende i form av Valium forkant.

Jeg tok gastroskopi for ca 18 måneder siden og da var det ekstremt smertefullt. No way jeg vil utsette meg for de smertene igjen! 

Anonymous poster hash: d679f...d24

Lenke til kommentar
1 minute ago, Guest d679f...d24 said:

Jeg tok gastroskopi for ca 18 måneder siden og da var det ekstremt smertefullt. No way jeg vil utsette meg for de smertene igjen! 

Anonymous poster hash: d679f...d24

Min mor var igjennom samme smertene du beskriver da hun hadde sin undersøkelse. Det kan kanskje være fordi dem er avhengig av tilbakemeldinger fra deg mens de hoder på og derfor ikke vil gi anestesi?

Jeg ville undersøkt litt hva som er mulig for å lindre.

Lenke til kommentar
Gjest d679f...d24
9 minutes ago, vidor said:

Det kan kanskje være fordi dem er avhengig av tilbakemeldinger fra deg mens de hoder på og derfor ikke vil gi anestesi?

Jeg veivet med armene for å signalisere at de skulle slutte, men de holdt bare fast armene mine. 

Anonymous poster hash: d679f...d24

Lenke til kommentar
vidor skrev (43 minutter siden):

Ketalar som er ketamin brukes gjerne for anestesi da det er et billig legemiddel.

Utfordringer er at du trenger en som er kompetent til å gi dette, og det krever en anestesilege, og disse er ikke billige.

Når det er sagt så tror jeg ikke det er spesielt vanlig med anestesi ved gastroskopi.

Hvis du blir urolig av det kan du vel få noe beroligende i form av Valium forkant.

Tja, er det så billig? En ketamin behandling hos psykiater koster fort 2-5000. Men det er vell personalet som du sier som koster. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Salvesen. said:

Tja, er det så billig? En ketamin behandling hos psykiater koster fort 2-5000. Men det er vell personalet som du sier som koster. 

Poenget er at Ketalar er relativt rimelig i innkjøp. Folkene som må til for å forsvarlig bruke det er det som drar opp kostnadene.

Lenke til kommentar

Nå må dere ikke skremme trådstarter så voldsomt. Jeg har selv tatt gastroskopi, og ja, veldig ubehagelig, men klarer du å kontrollere pustingen med slangen i halsen, så er det ikke vondt. Når dem har begynt, så kan dem ikke dra den ut fort, da det kan skade tarmene og slikt. Ones down, så må dem fullføre. Ha munnen så åpen så mulig, pust som du høres ut som Darth Vader(den lyden ved å prøve å åpne halsen så stor du kan), så går det helt fint. Aleris, sist jeg snakket med dem, så kostet narkose 5000,-

Lenke til kommentar
Gjest 69857...f60

Dette er naturligvis veldig individuelt, men jeg opplevde ingen smerte, kun et ganske solid "ubehag". 

Det er vel også mulig å få beroligende intravenøst som er mye billigere enn full narkose. 

Anonymous poster hash: 69857...f60

Lenke til kommentar
Gjest d679f...d24
32 minutes ago, TwoFace said:

Nå må dere ikke skremme trådstarter så voldsomt. Jeg har selv tatt gastroskopi, og ja, veldig ubehagelig, men klarer du å kontrollere pustingen med slangen i halsen, så er det ikke vondt. Når dem har begynt, så kan dem ikke dra den ut fort, da det kan skade tarmene og slikt. Ones down, så må dem fullføre. Ha munnen så åpen så mulig, pust som du høres ut som Darth Vader(den lyden ved å prøve å åpne halsen så stor du kan), så går det helt fint. Aleris, sist jeg snakket med dem, så kostet narkose 5000,-

Takk for at du mansplainer før du leser tråden. 

Anonymous poster hash: d679f...d24

Lenke til kommentar
Gjest d679f...d24 skrev (11 minutter siden):

Takk for at du mansplainer før du leser tråden. 

Anonymous poster hash: d679f...d24

Lest tråden jeg. Men jeg bør kanskje følge ekstra godt med på de siste tallene i din anonym-hash, i fare for å "mansplaine" og prøve å hjelpe og FAKTISK gi deg svar på det du spør om. Tåpelig kommentar fra deg!

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest d679f...d24
2 minutes ago, TwoFace said:

Lest tråden jeg. Men jeg bør kanskje følge ekstra godt med på de siste tallene i din anonym-hash, i fare for å "mansplaine" og prøve å hjelpe og FAKTISK gi deg svar på det du spør om. Tåpelig kommentar fra deg!

Jeg har tatt gastroskopi flere ganger tidligere og det gikk fra smertefritt den første gangen til ekstremt smertefullt den siste gangen. Så kommer du fordi du vil «FAKTISK» gi meg svar ved å forklare hvordan gastroskopi funker, noe jeg ikke har bedt om. I tillegg til at du åpner med det nedlatende «nå må dere ikke skremme trådstarter».  

Anonymous poster hash: d679f...d24

Lenke til kommentar
Gjest d679f...d24 skrev (2 minutter siden):

Jeg har tatt gastroskopi flere ganger tidligere og det gikk fra smertefritt den første gangen til ekstremt smertefullt den siste gangen. Så kommer du fordi du vil «FAKTISK» gi meg svar ved å forklare hvordan gastroskopi funker, noe jeg ikke har bedt om. I tillegg til at du åpner med det nedlatende «nå må dere ikke skremme trådstarter».  

Anonymous poster hash: d679f...d24

Å det hadde jeg fått med meg om du hadde gitt til kjenne at det var du, trådstarter, som svarte. Derfor jeg nevnte de siste tallene i din anonym-hash. Beklager for akkurat det. Det har bare skjedd en liten misforståelse, slapp av. Ta deg ett par valium, så går det nok bra;)

Lenke til kommentar
Gjest d679f...d24
2 minutes ago, TwoFace said:

Å det hadde jeg fått med meg om du hadde gitt til kjenne at det var du, trådstarter, som svarte. Derfor jeg nevnte de siste tallene i din anonym-hash. Beklager for akkurat det. Det har bare skjedd en liten misforståelse, slapp av. Ta deg ett par valium, så går det nok bra;)

Glem det. Jeg er litt «om edge» om dagen fordi helsa har gått rett i dass. Jeg var unødvendig hissig. Hadde jeg bare hatt valium. 

Anonymous poster hash: d679f...d24

Lenke til kommentar
Gjest d679f...d24 skrev (Akkurat nå):

Glem det. Jeg er litt «om edge» om dagen fordi helsa har gått rett i dass. Jeg var unødvendig hissig. Hadde jeg bare hatt valium. 

Anonymous poster hash: d679f...d24

Fullt forståelig, no hard feelings;) Hør med fastlegen. Forklar situasjonen, så kan det være du får én tablett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...