Gå til innhold

Hercules 9800XT vs. Sapphire 9800 XT


Koma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellene på disse kortene er hovedsakelig et litt råere utseende i favør Hercules og noen ekstra hundringser (også i favør Hercules såklart ;) ).

 

Hercules har, som londoy sier, rykte på seg for å være kongen på haugen. Men uansett om du kjøper Hercules eller Sapphire så er det et kvalitetsprodukt du kjøper ;)

Lenke til kommentar

Takker...

 

ASUS er ikke et alternativ for meg.

 

Jeg hater dilldall på komponenter. Ingen som ser det i kabinettet mitt allikevel. Det skal være av kvalitet, holdbarhet, enkelt og yte godt. Men dersom Hercules bare er "bedre" pga utseende, men har samme ovennevnte egenskaper, er jo valget greit. Er ikke Sapphirekortet mindre også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hvis du hater dilldall på komponenter så burde ikke hercules være et alternativ heller....

 

ser du i skjermkort ordboken under kvalitet så står det Asus.

asus er kvalitet, holdbarhet (går vel under kvalitet)

og er i ytelsestoppen.

alle 9800xt kortene har samme størrelse..

hercules og asus har det lille ekstra man betaler noen kroner ekstra for.

hakket kvassere ytelse og bedre kjøling, noe som betyr at man igjen kan klokke lengre, dette pluss at man får en bundle som er temmelig feit.

 

vil du ha noe helt enkelt, dvs teknisk sett kortet i seg selv, så kjøper du et powercolor 9800xt eller sapphire.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
hvis du hater dilldall på komponenter så burde ikke hercules være et alternativ heller....

 

ser du i skjermkort ordboken under kvalitet så står det Asus.

asus er kvalitet, holdbarhet (går vel under kvalitet)

og er i ytelsestoppen.

alle 9800xt kortene har samme størrelse..

hercules og asus har det lille ekstra man betaler noen kroner ekstra for.

hakket kvassere ytelse og bedre kjøling, noe som betyr at man igjen kan klokke lengre, dette pluss at man får en bundle som er temmelig feit.

 

vil du ha noe helt enkelt, dvs teknisk sett kortet i seg selv, så kjøper du et powercolor 9800xt eller sapphire.

Hva er det Asus kortet som f.eks ikke PowerColor har?

 

Asus bruker referansekortet som ATi har "lagd, noe Hercules ikke gjør. De designer kortene selv, bare med ATi sin teknologi...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ahpadt: er det ikke bare å sammenligne de så ser du selv ?

først og fremst så er det en grunn til at asus er blandt de dyreste..

 

hva er det asus har som f.eks ikke pc har.

nummer 1 - bedre kjøling, noe som er et viktig moment.

nummer 2 - ligger rent generelt hakket høyere i ytelse

nummer 3 - bedre kvalitet

nummer 4 - mye større bundle, alt fra div programvare til spill

nummer 5 - ASUS online GameFace Technology

ASUS SmartCooling Technology

ASUS Smart DoctorII Technology

ASUS Video Security II Technology

ASUS Digital VCR II Technology

Variety Store Connectivity: Video-In/DVI

TV-out Dual VGA

Lenke til kommentar

Den eneste forskjellen på kortene du skal ta i betraktning er:

-Pris

-Bundle (Hvis det er viktig for deg)

-Har kortet noen egenskaper de andre mangler som du gjerne vil ha? Trenger du TV-in?

-Overklokkingsegenskaper. Hvis du tenker å overklokke bør du se på tester. Ikke anta bare at Asus er best siden det koster mest og har har litt anderledes kjøling. Ytelsen uten overklokking er identisk på kortene.

 

Jeg ville kjøpt det billigste Radeon 9800 Pro kortet jeg fant.

Lenke til kommentar
Asus bruker referansekortet som ATi har "lagd, noe Hercules ikke gjør. De designer kortene selv, bare med ATi sin teknologi...

Fra det jeg vet er det Sapphire som produserer kortene for Hercules, forskjellen ligger i kjøleløsningen og annen farge på PCB. Asus på en annen side bruker sitt eget design, som dog ikke skiller seg så mye fra referanse designet.

Lenke til kommentar
Det stemmer at det er Sapphire som lager ATI sine referanse kort, så det å kjøpe et Sapphire kort er ikke et dumt kjøp.

ASUS er kvalitet, de har bygd opp sitt eget 9800XT kort fra grunnen av. Men selvfølgelig "lånt" noen løsninger fra referanse kortet.

Hadde jeg hatt veldig god råd, så hadde jeg selv kjøpt kortet fra ASUS, har kun kjørt ren ASUS pc i mange år. ALDRI hatt noen problemer. Men siden Sapphire kortet er nesten 1000 kroner billigere, så ville jeg personelig gått for det kortet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...