Gå til innhold

Hercules 9800XT vs. Sapphire 9800 XT


Koma

Anbefalte innlegg

Forskjellene på disse kortene er hovedsakelig et litt råere utseende i favør Hercules og noen ekstra hundringser (også i favør Hercules såklart ;) ).

 

Hercules har, som londoy sier, rykte på seg for å være kongen på haugen. Men uansett om du kjøper Hercules eller Sapphire så er det et kvalitetsprodukt du kjøper ;)

Ja uansett hva du kjøper av sapphire eller hercules så får du et kvaliets produkt. dette stemmer nok veldig bra. men hvis du absolutt vil ha den beste bundlen, kjølingen og kvalieten så er som forrige sa "kongen på haugen!".

 

Så er nok Hercukles kongen på haugen. tror nok ikke sapphire ligger noe spesielt bak når det gjelder kvalitet.

 

Dette med kjøling gjelder ikke på Xt kortene der alle har lik vifte. (Ops glemte ASUS da)

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

powercolor skal visst ikke være like bra som de andre, men det er hippsomhapp hva du velger. Du betaler i bunn å grunn bare for bedre bundle. ¨

 

personlig valgte jeg herc fordi jeg alltid (mine siste to skjermkort :green: ) har hatt herc. og fordi de bygger det selv. (9600pro)

 

men som sagt det er smak og behag. Det er et knallkort uansett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

eneste området powercolor ikke er like bra på er vifteområdet.

dog skal dette være "taken care of"

har hatt mitt pc kort siden 12des, har ikke opplevd noen form for problemer, så den 1måneders regelen mange har snakket om stemmer ikke akkurat helt..

uansett, er man ute etter et rått kort med rå ytelse uten at man bryr seg om bundel og programvaren som følger med så kjøper man helt klart powercolor, for så å supplere med zalman heatpipe+vifte.

da har man et kort som totalt koster deg 2800 kr (heatpipe+vifte inkludert) som du kan klokke bedre enn 3500kr kortene, pluss at det uansett kjøles bedre på original hastighet, samt mer stillegående.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Dette med kjøling gjelder ikke på Xt kortene der alle har lik vifte.

Ikke asus

De forskjellige produsenter har montert sine egne vifteløsninger på disse , det er stort sett det som skiller kortene.

hvert eneste xt kort jeg har sett har hatt samme vifteløsning, dvs akkurat samme vifte bare som oftest med et annet bilde på toppen av vifta.

alle utenom asus.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar. :thumbs:

 

Jeg har nå innstallert mitt nye Sapphire 9800XT. Har ikke støtt på noen problemer. Det er herlig å spille BF1942 med full grafikkoppløsning og lyd.

 

Jeg fikk 5500 på 3Dmark på første forsøk. Deretter defragga jeg disken og åpna kabinettet til Shuttle. Kjørte testen igjen og fikk 6500. I en liten Shuttle kan det bli virkelig varmt og trangt når en har to HD, DVDRW, Lydkort og 9800XT. Skal allikevel sette alt sammen i et Lian Li kabinett med 6 vifter når jeg får det nye hovedkortet.

 

Takker igjen.

Endret av Koma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...