Gå til innhold

Hjelp en noob med å finne klokke til dama!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
38 minutes ago, GA said:

Jeg fikk for Garmin 265s til kona, og den ble meget godt mottatt fordi den har "alt" av funksjoner og samtidig er relativt nett. Dessverre litt over budsjett da, og har erfaring med de enklere modellene. 

Takk! Skulle gjerne hatt en på Power mtp supertilbud, skal sies.. :) Ser ikke ut som den er der. 

Lenke til kommentar
d'espresso skrev (19 timer siden):

Budsjettet er under 4k et sted.. Tror hun vil sette pris på et noenlunde "nett" utseende, mulighet for trådløs betaling og body batteri..

En modell som mange jenter/damer liker i denne prisklassen er Garmin Venu 2S, som finnes i lys sandfarve med lyst gull eller i hvit med rosegull. S-modellen er mindre og nettere enn vanlig Venu 2. Venu har OLED-skjerm, som de fleste liker bedre enn de eldre MFT-skjermene som Forerunner og andre modeller har. Den har det meste av funksjoner, som Garmin Pay, Body Battery, SpO2-måling og masse annet.

Og den er på DNB Supertilbud hos Power nå, til 3290 - rabatten.

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, zanta said:

En modell som mange jenter/damer liker i denne prisklassen er Garmin Venu 2S, som finnes i lys sandfarve med lyst gull eller i hvit med rosegull. S-modellen er mindre og nettere enn vanlig Venu 2. Venu har OLED-skjerm, som de fleste liker bedre enn de eldre MFT-skjermene som Forerunner og andre modeller har. Den har det meste av funksjoner, som Garmin Pay, Body Battery, SpO2-måling og masse annet.

Og den er på DNB Supertilbud hos Power nå, til 3290 - rabatten.

Har vel omtrent bestemt meg for denne nå. Men så slo det meg - Apple Watch (SE)? Hva er best value? Dette var jaggu ikke lett.

Lenke til kommentar
d'espresso skrev (1 time siden):

Har vel omtrent bestemt meg for denne nå. Men så slo det meg - Apple Watch (SE)? Hva er best value? Dette var jaggu ikke lett.


Er det treningsklokke du er ute etter? Hva slags type trening? Løping?
Forerunner er jo ypperlig til trening med mye funksjonalitet som kan hjelpe en med å nå ønskede mål.
Venu er en mer "allround" klokke, og er også veldig bra. Dog med mye(?) dårligere batteritid enn de fleste Forerunner modellene. 
Apple Watch har jeg ingenting vondt å si om utenom at den må du ihvertfall lade ofte.

 

Så hvis det å lade klokka ikke er noe problem, så se heller på ønsket funksjonalitet knyttet til formålet.

Min kone gikk fra Garmin Venu til Garmin Forerunner (2xx) på grunn av 1. batteritid (måtte lade tre ganger i uken etterhvert) og 2. ønske om mer funksjonalitet/statistikk knyttet til løping.

Lenke til kommentar
29 minutes ago, K N said:


Er det treningsklokke du er ute etter? Hva slags type trening? Løping?
Forerunner er jo ypperlig til trening med mye funksjonalitet som kan hjelpe en med å nå ønskede mål.
Venu er en mer "allround" klokke, og er også veldig bra. Dog med mye(?) dårligere batteritid enn de fleste Forerunner modellene. 
Apple Watch har jeg ingenting vondt å si om utenom at den må du ihvertfall lade ofte.

 

Så hvis det å lade klokka ikke er noe problem, så se heller på ønsket funksjonalitet knyttet til formålet.

Min kone gikk fra Garmin Venu til Garmin Forerunner (2xx) på grunn av 1. batteritid (måtte lade tre ganger i uken etterhvert) og 2. ønske om mer funksjonalitet/statistikk knyttet til løping.

Bruksområdet er nok ikke veldig mye trening - likevel noe. Yoga og lignende settes pris på, generelt aktivitetsmåling (skritteller, kalorier etc.), søvnkvalitet, generell helse osv. Noe smartklokkefunksjonalitet er jo fint, slik som betaling og kunne besvare telefonsamtaler.

Lenke til kommentar
d'espresso skrev (2 timer siden):

Har vel omtrent bestemt meg for denne nå. Men så slo det meg - Apple Watch (SE)?

Hvis det er en smartklokke du (hun) er ute etter, er AW beste alternativ (forutsatt at hun bruker iPhone). Jeg har hatt flere generasjoner av AW selv, men ble lei av å måtte lade hver (i beste fall annenhver) dag. En Garminklokke holder, avhengig av bruk og modell, 1-2 uker på en lading.

Venu (som jeg lenket til lenger oppe) har OLED-skjem med touch, og er mye mer som en smartklokke i bruk enn rene treningsklokker som betjenes kun med knapper. Garmin har også en egen appstore (Connect IQ) der det finnes tusenvis av watch faces, apper og widgets for klokkene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...