Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spesiell hendele i dag - Smell fra bakhjul.


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

I dag hadde jeg bilen innom verksted da de skulle sjekke en ulyd i kupévifta. Når jeg kom og hentet den (etter 20 min tining) kjørte jeg rolig ut fra parkeringen. Jeg hører da et høyt smell fra det jeg antar er høyre bakhjul. Bilen trilla så fint videre. Jeg gikk så ut å så det var noe som ligna på rust/møkk i en stripe på bremseskiva bak, og etter å ha flytter bilen ser jeg det som minner om små rustbiter på bakken, samt at hjulet har hengt litt.

Verkstedet hadde stengt, så jeg kjørte pent videre, merket ingen vibrasjoner. Bilen styrer pent både under kjøring og under oppbremsing. Tok også noen "nødbremser" og alt var fint.

Jeg klør meg nå litt i hodet over hva det her kan ha vært. Bremsene bak fikk kjørt seg i sommer da vi slet litt med varmgang før vi fikk byttet begge kaliperne bak. Skiver og klosser var nye i juli.

Som sagt er jeg veldug nysgjerrig på det her. Lurer også på om jeg skal kontakte verkstedet for det her. De har jo ikke gjort noe i nærheten av hjulene. Det virker jo som om noe har havnet i klem, for så å bli knust når jeg begynte å kjøre evt. Ingen stygge riper eller merker i skivene heller, og det jeg kunne se av klossene så fint ut.

Jeg har en rar teori, men lurer på om det kan ha vært noe dritt som har ligget i snøen. Det er myyye snø her i Valdres, og bilen sto med ganske høy snø rundt hjulene på den siden 🙄

Vet ikke helt hva jeg lurer på her, men ble bare helt satt ut av det smellet 😁

20231206_150519.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...