Gå til innhold

Sviskepotts allsidige tråd for hyggelige folk som liker å prate


Sviskepott

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (6 timer siden):

Cassidy Tvillingene ønsker dere alle sammen en Godfredagsmorgen.👨‍🦰👩‍🦰

 

Tussi skrev (37 minutter siden):

Tenkte å joine tråden deres, god morgen 😔😌🤓

Tusen❤️takk 😃 God fredag til dere og alle som leser! Håper alle har det bra og får en fin start på helgen 🍀☘️🐶🥰

Velkommen til tråden @Tussi 😊👍

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
MR SPEED skrev (8 timer siden):

@Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene )

@Trippelure

Endelig vart det helg
har findressen klar og ei nyvaska skjort
Her e inga tid å mest'
om uka går seint så går helga alt for fort
En dram innfor vesten. litt godlukt bakom øret
slips og joggesko, og æ e kledd for alt slags føre
Når røyken ligg tung og tett, pass dokk piker
her kjæm kveldens mann
Berre vent te æ har kommi i siget
da ska dokk få sjå ka den her guten kan
Men først må æ skål, og søng no'n ville sanga
Når æ våkne i morra ska æ ha dressjakken på vranga
Her bli det liv - RAI RAI
når æ kjæm i varmen
For et liv - RAI RAI
når æ får skrudd på sjarmen
Det bli liv - RAI RAI
te langt utpå natta
Æ lande itj med det første
når æ endelig har tatt av
Det tar litt tid å bli sjarmør
Det e itj enkelt å værra spontan
Da e det godt å ha styrkedråpa
som itj regnes i prosenta, det går i oktan
Så gjør klar på golvet, la musikken kling
for no føle æ på mæ, det begynne å sving

By by 😃😃😃

Der var du jo tilbake @MR SPEED 🐶🥰👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (8 minutter siden):

Tusen Takk, Cassidy Tvillingene håper at dere har en finfredag.♥️♥️

Tusen❤️takk, håper dere også har en fin fredag 🍀☘️🐶🥰  Det går bedre i dag enn i går... Jeg var i byen på legetime og litt handlig. Det var stress med masse folk og styr 😮‍💨 Når jeg kom hjem hadde valpen endevendt hele gangen og gnagd i stykker en stor og tung dørmatte, samt skrapet masse på dørkarmen til utgangsdøren 😫😱 Var sliten fra før etter bytur og brukte lang tid på å få ryddet det opp 😔 Og han har vært så flink til å være hjemme alene før, og jeg har tatt det veldig rolig for at han ikke skal utvikle separasjonsangst osv. Det eneste han ikke hadde rotet med var skoene mine, go figure 😅 Det var ikke noen hyggelig dag i går. Men håper at dagen i dag blir bedre, selvom regnet høljer ned her 😊🐶🥰

Endret av Trippelure
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Tusen❤️takk, håper dere også har en fin fredag 🍀☘️🐶🥰  Det går bedre i dag enn i går... Jeg var i byen på legetime og litt handlig. Det var stress med masse folk og styr 😮‍💨 Når jeg kom hjem hadde valpen endevendt hele gangen og gnagd i stykker en stor ogvtung dørmatte, samt skrapet masse på dørkarmen til utgangsdøren 😫😱 Var sliten fra før etter bytur og brukte lang tid på å få ryddet det opp 😔 Og han har vært så flink til å være hjemme alene før, og jeg har tatt det veldig rolig for at han ikke skal utvikle separasjonsangst osv. Det eneste han ikke hadde rotet med var skoene mine, go figure 😅 Det var ikke noen hyggelig dag i går. Men håper at dagen i dag blir bedre, selvom regnet høljer ned her 😊🐶🥰

Cassidy Tvillingene håper at dere får en fin og god fredag i dag.♥️♥️

Lenke til kommentar
MR SPEED skrev (4 minutter siden):

Kommer Lego bilder i kveld, å i morgen litt annerledes bilder en hva dere er vant med da stikk ord svart grått rød beijst blått hm er ikke sikker når da usikker 

ÅSEN SKRIVES beijst

ER ORD BLIND 👎😃vil lære orde 😃

BEIST 😊  Går det bedre med ryggen din? 

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (12 timer siden):

Jeg skal bygge den jeg også, har eska under skrivebordet sammen med et annet romskip  

Bilder kommer når jeg får begynt på den, driver med noe annet først.

Vi venter og har mye tålmodighet. Når du er klar, så er det klart. :) 

MR SPEED skrev (10 timer siden):

@Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene )

@Trippelure

Endelig vart det helg
har findressen klar og ei nyvaska skjort
Her e inga tid å mest'
om uka går seint så går helga alt for fort
En dram innfor vesten. litt godlukt bakom øret
slips og joggesko, og æ e kledd for alt slags føre
Når røyken ligg tung og tett, pass dokk piker
her kjæm kveldens mann
Berre vent te æ har kommi i siget
da ska dokk få sjå ka den her guten kan
Men først må æ skål, og søng no'n ville sanga
Når æ våkne i morra ska æ ha dressjakken på vranga
Her bli det liv - RAI RAI
når æ kjæm i varmen
For et liv - RAI RAI
når æ får skrudd på sjarmen
Det bli liv - RAI RAI
te langt utpå natta
Æ lande itj med det første
når æ endelig har tatt av
Det tar litt tid å bli sjarmør
Det e itj enkelt å værra spontan
Da e det godt å ha styrkedråpa
som itj regnes i prosenta, det går i oktan
Så gjør klar på golvet, la musikken kling
for no føle æ på mæ, det begynne å sving

By by 😃😃😃

Jeg hører dialekten øyeblikkelig når noen skriver dialekt! :D 

Tussi skrev (2 timer siden):

Tenkte å joine tråden deres, god morgen

                     Det må du bare gjøre. 👍

Tussi skrev (1 time siden):

Tusen takk 🤗

Håper alle får en fin dag, nå skal jeg stå opp 😅

Velkommen du søvnige. Her er det god plass til alle hyggelige pratere. :D 

Trippelure skrev (1 time siden):

Tusen❤️takk, håper dere også har en fin fredag 🍀☘️🐶🥰  Det går bedre i dag enn i går... Jeg var i byen på legetime og litt handlig. Det var stress med masse folk og styr 😮‍💨 Når jeg kom hjem hadde valpen endevendt hele gangen og gnagd i stykker en stor og tung dørmatte, samt skrapet masse på dørkarmen til utgangsdøren 😫😱 Var sliten fra før etter bytur og brukte lang tid på å få ryddet det opp 😔 Og han har vært så flink til å være hjemme alene før, og jeg har tatt det veldig rolig for at han ikke skal utvikle separasjonsangst osv. Det eneste han ikke hadde rotet med var skoene mine, go figure 😅 Det var ikke noen hyggelig dag i går. Men håper at dagen i dag blir bedre, selvom regnet høljer ned her 😊🐶🥰

Valpeliv er bare sånn. En vet aldri hvordan ting utvikler seg, men en må regne med litt "tull" innimellom. :) Hils fra meg. 
Har regnet et drøyt døgn her og jeg hører at det begynner å lette. Godt å få det stille igjen. 

MR SPEED skrev (1 time siden):

Kommer Lego bilder i kveld, å i morgen litt annerledes bilder en hva dere er vant med da stikk ord svart grått rød beijst blått hm er ikke sikker når da usikker 

ÅSEN SKRIVES beijst

ER ORD BLIND 👎😃vil lære orde 😃

    Venter i spenning. :D 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Sviskepott skrev (7 minutter siden):

Valpeliv er bare sånn. En vet aldri hvordan ting utvikler seg, men en må regne med litt "tull" innimellom. :) Hils fra meg. 

Har regnet et drøyt døgn her og jeg hører at det begynner å lette. Godt å få det stille igjen. 

Ja jeg vet, men ble litt skuffet da jeg kom hjem i går. Vi har trent masse og han har blitt så flink med så mye. Jeg håper at det bare er noe pubertetstull han har funnet på 🤞😁 Skal ta meg en rask tur i butikken etterpå og se hvordan det går. Hvis han skal fortsette å ødelegge ting når han er alene hjemme så må han være i buret sitt, og det vil jeg jo helst ikke at han skal. Det er ikke bra for han å spise ting som ikke er mat, det kom ut en liten bit med dørmatte i dag... jeg satte sammen alle bitene av dørmatten for å se om han hadde spist mye og heldigvis var det ikke mye som manglet 😅 Jeg har tatt vare på noen småbiter av dørmatta i en haug ute i gangen, og han ser slukøret på de hver gang vi går ut og kommer inn. Satser på at det virker preventivt...

Skal gi han en kos&suss fra deg når han våkner 😊 Håper du har blitt frisk igjen eller er på god vei 🍀☘️🐶🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (Akkurat nå):

Velkommen @Tussi, håper du trives i tråden :) 

Og det var dumt å lese @Trippelure, men han er jo fortsatt bare en valp og hadde kanskje bare en dårlig dag mens du var borte, håper det går bedre igjen etterhvert 🐶 🥰

Tusen❤️takk for det, det håper jeg også 😁🐶🥰 Håper du har det bra og at det går bra med jobben din i minecraft 🍀☘️😊

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (2 timer siden):

Håper du har blitt frisk igjen eller er på god vei 🍀☘️🐶🥰

Jeg blir i alle fall ikke verre, så jeg tror det snart er i ferd med å snu. :)  Håper det. 

Har du testet å late som at du skal gå...og snike deg litt bort og stå musestille utenfor for å se om det blir mye uling og rabalder? 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sviskepott skrev (Akkurat nå):

Jeg blir i alle fall ikke verre, så jeg tror det snart er i ferd med å snu. :)  Håper det. 

Har du testet å late som at du skal gå...og snike deg litt bort og stå musestille utenfor for å se om det blir mye uling og rabalder? 

 

Godt å høre at du i det minste ikke har blitt noe værre 😊👍 Håper du blir fort frisk 🍀☘️🐶🥰

Ja, det har jeg gjort tidligere når jeg trente han opp til å være alene. Tok lydopptak av han i starten, og det var bare litt klynking og småbjeff et par ganger, så ga det seg fort og det var stille. Startet med å trene han i buret sitt og han får alltid noe godt å tygge på, har på radio/musikk, lys osv. Siden jul har han vært løs i leiligheten og alt har gått bra, bortsett fra at han startet med å åpne døra til gangen. Men han kommer løpene fra stua når jeg kommer hjem og låser opp. Jeg kjenner av varmen at han har ligget lenge og slappet av i sofaen eller på en av plassene sine i mens jeg har vært borte. Den siste mnd har han vært alene i max 3 timer, før det bare en halvtime-time osv. Så satser på at han bare fikk et anfall av pubertets-opprør 😅👍Hvis ikke må jeg kjøpe nytt og større bur. Valpeburet hans begynner å bli for lite, så jeg hadde tenkt til å fjerne det nå før påske da jeg ikke bruker det lengre. Han bruker det da, han elsker å ligge der inne og sove, og hver gang han får noe godt å tygge på forsvinner han inn dit med det 🤣🐶🐶

Men takk for tips/påminnelse. Skal gjøre det på nytt neste gang 😊👍 Og om det blir noe rabalder skal jeg låse opp, si nei og be han gå og legge seg. Det var sånn jeg fikk han til å slutte å bråke når jeg forlot han for å dusje etc. Han er jo halvt husky da og de er kjent for å kunne ødelegge og endevende ting når de er alene hjemme 😬

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...