Gå til innhold

Avslag på kredittkort


Gjest ce5c0...977

Anbefalte innlegg

Gjest ce5c0...977

Hei,

Sliter med å forstå hva som skal til for å få godkjent søknad på kredittkort. Hadde problemer med å få godkjent søknad på trumf visa i sommer, beløp 10k. Sendte en Mail og de ordnet opp. Prøver meg nå på kort hos bankNorwegian, men får avslag så fort jeg trykker send på søknaden. Her finner jeg heller ingen måte å kontakte kundeservice for å komme videre med saken, virker som avslag er avslag og that’s it.

Jeg har ryddig økonomi. Foretrekker å bruke kredittkort over bankkort for å kunne få noe igjen. Trumfvisa benyttes til mat og drivstoff. Handler kun på norgesgruppen butikker. Gir meg full kontroll på de to utgiftspostene. Planen var å bruke Norwegianbank til alt mulig annet for å kunne tjene meg opp litt poeng. Jeg reiser litt, men har ett ønske om å reise mye mer i årene fremover. Jeg har kun boliglån på 1.9m, fikk e takst på huset på 3.2m tidligere i sensommer. Regner med denne blir høyere nå. Var akkurat ferdig med å bygge huset og nå er en stor isolert dobbelgarasje på plass+ ute området er planert fint og byggeplassen er «borte» Årsinntekt i fjor var 525k. Absolutt null betalingsanmerkninger, null barn, null studielån, null billån osv.

Anonymous poster hash: ce5c0...977

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ce5c0...977
RRhoads skrev (46 minutter siden):

Hvor stor kredittgrense har du på de forskjellige kortene tilsammen? Kort forklart, kredittgrensene regnes som gjeld når du skal søke lån/kreditt. 

10k på trumf visa og 10k på eika kredittkort. 
 

Problemet hos trumf var at byggelånet i forbindelse med huset var oppført som forbrukslån. Det løste seg med å få kontakt med ett menneske som jeg fikk forklart situasjonen.

Anonymous poster hash: ce5c0...977

Lenke til kommentar
Gjest ce5c0...977
Herr Brun skrev (13 minutter siden):

Det handler nok om at du på dagens rentenivå har relativt høy belåning i forhold til inntekten. 

Hvis jeg tar inntekten i fjor på 525k*4 så er jo det på 2.1. Jeg ligger jo enda 200k under dette. Mye mulig det er blitt strammere nå.

Blir da bare mer og mer imponert over de i luksusfellen som får seg flere kredittkort jeg.

Anonymous poster hash: ce5c0...977

Lenke til kommentar
Gjest ce5c0...977
Gjest ce5c0...977 skrev (7 minutter siden):

Heh, er det noe som går på frivilig? 

Anonymous poster hash: ce5c0...977

*Går på "automagisk"?

Anonymous poster hash: ce5c0...977

Lenke til kommentar

Har aldri forstått hvordan kredittkortselskapene beregner kredittverdighet. En uke søkte jeg på to forskjellige kort. Det ene fikk jeg 150.000 i kreditt umiddelbart, det andre fikk jeg avslag på. I avslaget stod det at jeg skulle få en epost som forklarter hvorfor, men det fikk jeg aldri.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest ce5c0...977 skrev (3 timer siden):

Hvis jeg tar inntekten i fjor på 525k*4 så er jo det på 2.1. Jeg ligger jo enda 200k under dette. Mye mulig det er blitt strammere nå.

Blir da bare mer og mer imponert over de i luksusfellen som får seg flere kredittkort jeg.

Anonymous poster hash: ce5c0...977

Forskjellen på de i luksusfellen som har fått mange kredittkort og deg er kanskje at de fikk de kredittkortene da de hadde høy eller god lønn, lavt eller ikke noe boliglån, i tillegg til at gjeldsregisteret ikke var aktivt da. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
zanta skrev (4 timer siden):

Har aldri forstått hvordan kredittkortselskapene beregner kredittverdighet. En uke søkte jeg på to forskjellige kort. Det ene fikk jeg 150.000 i kreditt umiddelbart, det andre fikk jeg avslag på. I avslaget stod det at jeg skulle få en epost som forklarter hvorfor, men det fikk jeg aldri.

Enig, vanskelig å bli klok på kalkylen.

Lenke til kommentar
Gjest ce5c0...977

Får ta tiden til hjelp. Litt ironisk at de som faktisk burde «kvalifiseres» ikke får det godkjent. Når sant skal sies, så hadde dem ikke «tjent» noe på meg. Får se om jeg finner ett annet kredittkort å søke på så lenge. Hadde dog vært fint med litt poeng i forbindelse med flyreiser. 

Anonymous poster hash: ce5c0...977

Lenke til kommentar
Gjest ce5c0...977 skrev (4 minutter siden):

Får ta tiden til hjelp. Litt ironisk at de som faktisk burde «kvalifiseres» ikke får det godkjent. Når sant skal sies, så hadde dem ikke «tjent» noe på meg. Får se om jeg finner ett annet kredittkort å søke på så lenge. Hadde dog vært fint med litt poeng i forbindelse med flyreiser. 

Anonymous poster hash: ce5c0...977

Om målet med kredittkort er flyreiser så er det vel american express du skal gå for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest ce5c0...977
Dagner skrev (1 time siden):

Om målet med kredittkort er flyreiser så er det vel american express du skal gå for.

De fleste hadde avgift. Virket bra ellers, 4% avgift på kontantuttak. Hadde selvsagt kort uten avgift også. Får slenge inn en søknad, til tross for at jeg tror Norwegian sitt hadde passet bedre for min del.

Anonymous poster hash: ce5c0...977

Lenke til kommentar
Gjest ce5c0...977 skrev (22 minutter siden):

De fleste hadde avgift. Virket bra ellers, 4% avgift på kontantuttak. Hadde selvsagt kort uten avgift også. Får slenge inn en søknad, til tross for at jeg tror Norwegian sitt hadde passet bedre for min del.

Anonymous poster hash: ce5c0...977

Kommer jo an på hvilke reisemål du har.

Amex gir opptil 20 poeng hos eurobonus per 100 kroner du bruker, og om du omsetter for 150k så får du companion ticket som gir 50% rabatt på poengreiser i hele star alliance.

Nå bytter de dessverre snart til sky team som trolig blir litt kjipere, men uansett bankers å kjøre amex via sas for min del mtp hvilke destinasjoner jeg har.

Lenke til kommentar
zanta skrev (7 timer siden):

Har aldri forstått hvordan kredittkortselskapene beregner kredittverdighet. En uke søkte jeg på to forskjellige kort. Det ene fikk jeg 150.000 i kreditt umiddelbart, det andre fikk jeg avslag på. I avslaget stod det at jeg skulle få en epost som forklarter hvorfor, men det fikk jeg aldri.

Hvis du søkte på 2 forskjellige kort og fikk 150.000 i kreditt på det første så er det kanskje ikke så rart at du fikk avslag på det neste, hvis du allerede da hadde fått innvilget det første, og det andre kredittselskapet kan se at du har en kredittgrense på 150.000 på det første. 

Hvis det derimot var omvendt, at du fikk avslag på det ene, for deretter å få innvilget 150.000 på det andre, da er jeg enig med deg i at dette virker veldig rart...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...