Gå til innhold

Oppgradering til Windows 11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
18 hours ago, ^fmj said:

Var det en oppgradering?

Nei, det var en "fresh install" av Windows 11 fra en USB-stick laget vha Rufus.
Selve installeringen gikk uten problemer, selv på en ikke-støttet CPU (i følge Microsoft), men første gang Windows Update ble kjørt dukket problemene opp.

Det er noen måneder siden dette skjedde, så ting har gått i glemmeboken (Bind 8), og jeg kan ikke si for sikkert om Activation var vellykket eller ikke. Jeg husker ikke om jeg sjekket det. Uten aktivering vil vel ikke Windows Update fungere, så kanskje det kan forklare noe? (Det er nesten så jeg føler behov for å teste dette om igjen ...)

Lenke til kommentar
3 hours ago, sedsberg said:

Det er vel og bra, men vi så jo i XP-tida at det ikke skjedde. XP var veldig mye brukt veldig lenge. Selv etter all støtte var avslutta. Hvis noe funker så er det mange som ikke gidder å bry seg. Vi har fremdeles flere PC-er her på jobb med XP. Til og med et par med Win95.

Jo, men kanskje 2025 blir "The Year Of The Linux Desktop"? 😏

Lenke til kommentar
1 hour ago, nebrewfoz said:

Jo, men kanskje 2025 blir "The Year Of The Linux Desktop"? 😏

Den muligheten har jo eksitert lenge. Har forsøkt å sammenligne Chrome OS på ny Chromebook med Ubuntu Linux på ikke helt ny PC.

For de Appene som kjører i nettskyen for eksempel Microsoft Office og tilsvarende fra Google, så vil jeg si at det fungerer nokså identisk likt, i alle fall hvis man i begge tilfellene bruker Chrome Webbrowser.

I tillegg så kan kan jo også bruke slike desktop programmer som Libre Office på Linux og mye annet.

Det ville egentlig, nå i dag,  ikke være et veldig stort problem å klare seg med Linux, hvis MS lager gode nok grunner til det. 

Synes at Widows 10 er OK, men at Win 11 begynner å bevege seg litt i feil retning. 

 

Endret av arne22
Lenke til kommentar
7 hours ago, sedsberg said:

Det er vel og bra, men vi så jo i XP-tida at det ikke skjedde. XP var veldig mye brukt veldig lenge. Selv etter all støtte var avslutta. Hvis noe funker så er det mange som ikke gidder å bry seg. Vi har fremdeles flere PC-er her på jobb med XP. Til og med et par med Win95.

Jeg har software som rett og slett bare fungerer med Windows 2000 / XP p.g.a timing-problemer med høyere versjoner. Mange bedrifter blir av slike grunner tvunget til eldre og usuppotrerte OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...