Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Just now, Ballalaika said: Det er jo et mønster det her med at man bare later som at jødene er de eneste som gjør noe. Blir jo veldig enkelt å fremstille dette som enveiskjøring fra jødene/sionistene/Israels side når man bare enkelt visker ut alt andre parter gjør. Er ikke det vanlig i debatt? Jeg trodde dette var noe alle var innforstått med. Jeg har et innspill. Hvis du vil korrigere får du gjøre det.
Sir Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) DukeNukem3d skrev (2 timer siden): 👍 Jo, vi kan godt være enige om å være uenige i selve saken, krigen og konflikten. Den er det lov å ha mange forskjellige meninger om. Men at Israel er et demokrati, det er udiskutabel sannhet. Man har rett til å ha sin egen mening, men ikke sin egen sannhet er det vel noe som heter. «If someone doesn't value evidence, what evidence are you going to provide to prove that they should value it? If someone doesn’t value logic, what logical argument could you provide to show the importance of logic?» Endret 1 time siden av Sir 1
Ballalaika Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Er ikke det vanlig i debatt? Jeg trodde dette var noe alle var innforstått med. Jeg har et innspill. Hvis du vil korrigere får du gjøre det. Nå var det vel nettopp korrigere deg jeg gjorde. 2
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Just now, Ballalaika said: Nå var det vel nettopp korrigere deg jeg gjorde. Just now, Ballalaika said: Nå var det vel nettopp korrigere deg jeg gjorde. Jeg orker ikke denne metadebatten. Hvis du vil korrigere med noe palestinerne gjorde, får du gjøre det, hvis ikke får du la være og så slutter debatten her. 1 1
Ballalaika Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Imaginacíon skrev (4 minutter siden): Jeg orker ikke denne metadebatten. Hvis du vil korrigere med noe palestinerne gjorde, får du gjøre det, hvis ikke får du la være og så slutter debatten her. Kanskje la være å komme med ahistoriske eventyr fremstillinger i utgangspunktet så jeg slipper å korrigere deg. Hvis du ikke vet noe om dette så kanskje ikke dunke i bordet med nakbaen som et gotcha moment Just sayin' Endret 1 time siden av Ballalaika 1
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 minute ago, Ballalaika said: Kanskje la være å komme med ahistoriske eventyr fremstillinger i utgangspunktet så jeg slipper å korrigere deg. Hvis du ikke vet noe om dette så kanskje ikke dunke i bordet med nakbaen som et gotcha moment Just sayin' Du er ytterst useriøs. Jeg velger derfor å overse deg heretter. 1
Ballalaika Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Imaginacíon skrev (9 minutter siden): Du er ytterst useriøs. Jeg velger derfor å overse deg heretter. Jeg forholder meg virkeligheten. Om det føles så uvant for deg at du blir svimmel, så er det helt greit at du trekker deg ut. Grunnen til at jeg er litt kortfattet er at vi nylig brukte en god del sider på dette, så ser ikke poenget med å bruke så mye plass på en runde til. Kort fortalt: det virker som du skal frem til at selv om araberne startet alle enkeltkrigene så er det egentlig Israel som startet helheten i det fordi alle krigene er resultatet av nakbaen, som er grunnårsaken til all denne krigingen. Det åpenbare problemet her er jo selvsagt at det var ikke nakbaen som startet dette. Araberne hadde forsøkt å fjerne Israel lenge før det. Endret 1 time siden av Ballalaika 1
Imaginacíon Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden Hvorfor er det ikke en blokk-funksjon på Diskutér? Det mangler.
Ballalaika Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det ikke en blokk-funksjon på Diskutér? Det mangler. Det finnes en slik. Tror det er flere som bruker den så mulig noen kan vise hvordan den funker. 1 1
Tussi Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden Imaginacíon skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det ikke en blokk-funksjon på Diskutér? Det mangler. Det er en ignorerfunksjon, men det hindrer kun deg i å se den andres i nlehh med mindre du velger, vedkommende kan fortsatt se dine og svare, uten at du ser svaret
Sir Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden Imaginacíon skrev (1 time siden): Det kan være en løsning. Inkluder palestinerne i det gode fellesskap og la Israel omfatte Vestbredden, Gaza og dagens Israel. Hvis de da har like rettigheter som jødene, er det et demokrati. Hvis vi ser bort ifra den påfølgende jødeforfølgelsen i første omgang, så ville det nok ganske raskt ikke være et demokrati. Med all sannsynlighet vil det gå fra flawed democracy til authoritarian på lista fra The Economist, på lik linje med alle nabolandene. Var USA og UK ikke demokratier når de okkuperte Irak? 2
Imaginacíon Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden (endret) 8 minutes ago, Ballalaika said: Det finnes en slik. Tror det er flere som bruker den så mulig noen kan vise hvordan den funker. Endret 40 minutter siden av Imaginacíon
Imaginacíon Skrevet 40 minutter siden Skrevet 40 minutter siden 7 minutes ago, Tussi said: Det er en ignorerfunksjon, men det hindrer kun deg i å se den andres i nlehh med mindre du velger, vedkommende kan fortsatt se dine og svare, uten at du ser svaret Jeg er tydeligvis litt dum for den klarer jeg ikke å finne. 1
Imaginacíon Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden 5 minutes ago, Sir said: Hvis vi ser bort ifra den påfølgende jødeforfølgelsen i første omgang, så ville det nok ganske raskt ikke være et demokrati. Med all sannsynlighet vil det gå fra flawed democracy til authoritarian på lista fra The Economist, på lik linje med alle nabolandene. Var USA og UK ikke demokratier når de okkuperte Irak? Da burde i det minste Israel trekke seg ut av Vestbredden og Gaza og la de forme en palestinsk stat. Slik det er nå er det umenneskelig.
Tussi Skrevet 34 minutter siden Skrevet 34 minutter siden Imaginacíon skrev (3 minutter siden): Da burde i det minste Israel trekke seg ut av Vestbredden og Gaza og la de forme en palestinsk stat. Slik det er nå er det umenneskelig. Det er vel det Israel på sikt har gått med på nå, og det betyr nok slutten for Netanyahu som statsminister ila de neste mnd
Imaginacíon Skrevet 26 minutter siden Skrevet 26 minutter siden (endret) 9 minutes ago, Tussi said: Det er vel det Israel på sikt har gått med på nå, og det betyr nok slutten for Netanyahu som statsminister ila de neste mnd Netanyahu sier det motsatte. At det ikke kommer på tale med en palestinsk stat. Endret 23 minutter siden av Imaginacíon
Tussi Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden Imaginacíon skrev (2 minutter siden): Netanyahu må innse at dette er større enn han selv og at han ikke kan sitte å trenere. Netanyahu er en katastrofe for Israel, protestene mot han allerede før 7 oktober var vel de største i landets historie. 1
Imaginacíon Skrevet 22 minutter siden Skrevet 22 minutter siden Just now, Tussi said: Netanyahu er en katastrofe for Israel, protestene mot han allerede før 7 oktober var vel de største i landets historie. Amen.
Sir Skrevet 20 minutter siden Skrevet 20 minutter siden Snikpellik skrev (1 time siden): En ansatt som jobbet for Leger Uten Grenser (MSF), ble drept i et israelsk angrep mot den sørlige byen Deir al-Balah i Gaza torsdag, melder organisasjonen. Dette er jo trist, men jeg finner det fortsatt rart at de vet at dette er et israelsk angrep med så lite bakgrunnsinfo som det legges frem her. Dette er beskrivelsen deres av Gazakrigen som ser ut til å kunne vært hentet fra Hamas sin hjemmeside: «People continue to suffer and be killed as Israel commits genocide in the Gaza Strip. Decades of repression and conflict, and an Israel-imposed blockade from 2007 on the Gaza Strip, Palestine, exploded on 7 October 2023 when Hamas attacked Israel on a large scale. In response, Israel launched massive attacks on Gaza. Since 7 October 2023 and as of 20 August, at least 62,100 Palestinians have been killed and 156,800 injured, according to Gaza’s Ministry of Health. The Israeli authorities are purposefully and systematically destroying the conditions necessary for life in Gaza, while also severely limiting the entry of food, water, medicines, and other essential supplies into the Strip. People are being displaced into smaller and smaller areas; risking their lives for insufficient food rations from an Israeli-imposed pseudo-humanitarian organisation; and are unable to seek basic medical care from under-resourced and overwhelmed health centres and hospitals. Meanwhile, the Israeli authorities continue to tighten their grip on Palestinians in the West Bank, by imposing further movement restrictions and increasing their military operations. Our teams are bearing witness to the unfolding genocide in Gaza, and the international community’s hypocrisy and inaction which has allowed Israel to continue massacring people with total impunity. Israel must stop pursuing genocide in Gaza, and an immediate and sustained ceasefire must be established.» https://www.msf.org/gaza-israel-war 1
Sir Skrevet 17 minutter siden Skrevet 17 minutter siden Imaginacíon skrev (1 time siden): Du kan starte med å søke opp Nakba. La oss bare telle fra 1949. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå