Gå til innhold

Norsk ungdom om lootbokser: – Skaper kjøpepress


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker den tida da man kjøpte et spill til fullpris, og med dét faktisk hadde tilgang på alt i spillet. Ikke alt kom rekene på ei fjøl, selvsagt, slik at man måtte jobbe hardt og gjerne ha en porsjon flaks for å få tak i det beste.

 

Vi har vel hatt det som kalles progresjon siden da. 

Endret av Lord_Kremmerhus
Lagt til avsnitt.
Lenke til kommentar
Lord_Kremmerhus skrev:

Jeg husker den tida da man kjøpte et spill til fullpris, og med dét faktisk hadde tilgang på alt i spillet. Ikke alt kom rekene på ei fjøl, selvsagt, slik at man måtte jobbe hardt og gjerne ha en porsjon flaks for å få tak i det beste.

 

Vi har vel hatt det som kalles progresjon siden da. 

Ja og man trengte ikke å være pålogget internett heller den gangen! Mye bedre, nå er bare gamelauncers og dritt for hver jævla spill!
Lenke til kommentar

Har sluttet å kjøpe loot bokser for mange år siden. Jeg skal vite hva jeg får når jeg bruker penger på ting. FIFA/EAFC er verst i klassen på dette som lanserer et AAA spill som bare er en liten finjustering av samme spill som de lanserte i fjor, for så å trykke UT ned over hodet på deg i håp om at du kjøper virtuelle pakker med fotballkort. Samtidig lider karrieremodus av masse bugs som de ikke gjør noe med.

Kjøpte meg Baldur's Gate 3 nylig. Det var et friskt pust i en verden full av DLC og loot bokser. Der får du alt inkludert og over 100 timer med (god) underholdning, og samtidig har du ikke fått sett alt i første gjennomgang, så de fleste velger å spille gjennom en gang til, eller kanskje til og med flere ganger.

Lenke til kommentar

Etter lanseringen av CS2 vil nok markedet for loot/skins holde seg sterkt når første major går av stabelen til våren i København. Er ikke så veldig inn i Fortnite, men skins har vel blitt en stor greie der også? Og der er spillerbasen mye yngre.

Uten sterke reguleringer er digitale verdier/investeringer og gambling kommet for å bli- i forskjellige og endrende former, og kjøpere vil naturligvis være yngre enn ved aksjer etc. Husk at dette enkelt omsettes tilbake til penger igjen gjennom tredjepart-sider. Har allerede sett kriminelle bruke markedene til hvitvasking.

Endret av KalleKlovn
Lenke til kommentar
16 hours ago, Jikap said:

"25 gutter har deltatt i undersøkelsen."

For å være helt ærlig, syntes jeg dette var et litt tynt grunnlag for en forskningsrapport...

Da må du lære deg litt om forskningmetoder. Dette er en kvalitativ studie, ikke kvantitativ. Jeg vil anbefale deg å lese selve studien. Der beskriver de metoden og valgene de har tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...